Lähinnä tarkoitin tuolla laatikon muutoksella sitä, kun omassa -08 XC70 D5 tuntuu että laatikko vaihtaa normi kiihdytyksessä turhan myöhään vaihdetta.
Esim jos liikenteen mukana lähtee valoista liikkeelle niin vaihto 2-3 tapahtuu vasta 2500-3000 kohdilla.
Lisäksi turbiinilukko on melko pitkään auki noissa liikkeellelähdöissä.
Tätä ominaisuutta haluaisin paremmaksi ohjelmoinnin yhteydessä
Kokemuksia?
Oma auto tehnyt tuota ennen ja jälkeen laatikkoöljynvaihdon JA ohjelmoinnin

Tosin vain kylmänä, ilmeisesti jäykkä öljy tekee tuon tai sitten laatikko tarkoituksella lämmittää itseään?? Eli ensimmäinen hyvinkin rauhallinen kiihdytys saattaa nostaa kakkosella kierrokset tuonne 2500-3000 välille...
Turbiinilukko on myös auki hyvin paljon, tuntuu että aina kun napauttaa kaasua vähänkin tiukemmin niin ensimmäisenä aukeaa lukko. Tottumus kysymys kai. Onko kahdella pienimmällä edes lukkoa käytössä?
Laatikko toimii kuitenkin järkevämmin ohjelmoinnin jälkeen, pienempää ei valita aivan niin herkästi.
0-100 kmh voi kiihdyttää ihan järkevällä tahdilla ilman että kierrokset nousee juurikaan yli 2000.
Hieman ärsyttää että kun ~95 vauhdissa lyö lapun lattiaan( ei edes kickdown), niin laatikko edelleen arpoo 3. vaihteen käyttöön noin sekunniksi kunnes alkaa vaihtaa taas isompaan... Kunpa saisi itse tuunattua noita vaihtokohtia.
Vaihdekepissä pitäisi olla vielä joku nappi joka pitäisi nykyisen vaihteen lukittuna niin kauan kuin nappia pidetään pohjassa, jonka jälkeen toiminta palautuisi normaaliin tilaan. Kertokaa joku jos on toteutettavissa
