Proturbo  Autodiagnoosi

Drifteri 242

  • 84 Vastauksia
  • 40708 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jonski.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Drifteri 242
« Vastaus #15 : 13.10.2012, 22:06:19 »
Juu voipi olla että vanteet pyörähtäny väärille puolille:D

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Drifteri 242
« Vastaus #16 : 14.10.2012, 10:47:57 »
Asiallista meininkiä.  O0

Tätähän joutuu seurailla.
Ps. maalaa nuo sivuikkunoitten kromilistat mustiks, ei sovi tommonen pappalook drifting-teemaan ollenkaan.  ;)
« Viimeksi muokattu: 14.10.2012, 10:49:42 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Jonski.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Drifteri 242
« Vastaus #17 : 15.10.2012, 22:34:55 »
Mukava että kiinnostaa:).

Tuossa jo aiemmin hitsasin turbon imupesään 3" lähdön että saa ahtoputken näppärästi kiinni, samalla myös puhalsin tuon imupesän. Lisäksi pakopesä on vaihettu 14



Takaiskaritkin hain jo pari viikkoa taakse päin ei oo vaan vielä kerenny sovittelemaan


Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: Drifteri 242
« Vastaus #18 : 03.11.2012, 16:29:51 »
mistä nuo iskarit :)
740 M50B25

Poissa Jonski.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Drifteri 242
« Vastaus #19 : 04.11.2012, 10:25:36 »
Rallyracelta Keravalta, sieltä on noi etuiskaritkin. Hyvä pulju voin suositella. Pitäs laittaa kuvaa kun sain eilen asennetua noi takaiskarit.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: Drifteri 242
« Vastaus #20 : 20.11.2012, 23:20:51 »
ohhoh saanu vähän paremman elämän tämä rakennelma hienoa jälkeä !! :)  itse lopetin rakentelun kokonaan kun ei ollut aikaa. eikä oikein kiinnostusta..
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: Drifteri 242
« Vastaus #21 : 20.11.2012, 23:36:44 »
Pisteles kuvaa noista takaiskarien asennuksista, kiinnostaa kovasti, kun on itsellä vastaavanlaista alustaa suunnitteilla.  ;)
BMW M5
Volvo 740

Poissa Jonski.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Drifteri 242
« Vastaus #22 : 24.11.2012, 14:02:54 »
Joo laitan kuvaa takaiskarien asennuksesta kuhan saan aikaseksi käyttää takavanteen irti. Eilen sain kaverilta jarrusatulan kiinnitys adapterit, itte piirsin cad:illa ja kaveri sitten jyrsi ne.

Hyvin istuvat vielä paikoilleenkin ja levyt oli ne s60/s80/v70 305mm halkaisijalla

Konehuonekin edistyy, elikkä tein uuden pakosarja vesijohtomutkista tais olla 48mm ulkohalkasija niin tuli aikalailla mallia leka  ;D . Kiinanhukkis ja holsetti soviteltu paikoilleen, välijäähykin on nippusitellä asennettu. Kyllähän tuossa ois vielä bensalinjojen tekoa, öljylinjat, vähän sähköjä, uuden painekotelon rakentaminen, pakoputki(hommattu osat :D) jarrut ja helvetisti kaikkee pientä, mutta toivotaan että valmistuu kevääks.

Jossain vaiheessa pitäs perehtyä taas tuohon ohjaus puoleen evo1 on jo kääntövarsista tehty, kattoo jos vielä levittäs vähän alatukivarsia ja tekis uudet kääntövarret.

Poissa Jonski.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Drifteri 242
« Vastaus #23 : 07.12.2012, 13:55:52 »
Painekotelon rakennus alotettu, kattoo jos sais ensviikolla valmiiks  :pomo:

Tosiaan pakoputken ja hukkaportin putken tekoon osat hommattu jo, vois alotella tekemistäkin kun sais pakosarjan kunnolla kiinni. Toi kuvassa näkyvä pakosarja vois olla kaupan jos joku on kiinnostunu

Tuossa vielä kuva takaiskarien toteutuksesta, tarkoitus oli laittaa noi akselin takapuolelle mutta olivat liian pitkät siihen. Täytyy vielä joskus tulevaisuudessa muokata alatukivarsia niin että saa nuo tolpat akselin takapuolelle.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: Drifteri 242
« Vastaus #24 : 07.12.2012, 14:08:53 »
asiasta en tiiä mutta kannattaa laittaa suppilot painekotelon sisään.
virtaus tulee suorempaan kaasarille ja lopputulos on parempi.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2096
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Drifteri 242
« Vastaus #25 : 07.12.2012, 14:17:34 »
[mutu]
eikse niin menny että lyhyemmillä suppiloilla enemmän alavääntöä ja pidemmillä huipputehoa?
[/mutu]
240 -86 @buildingbrick240

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: Drifteri 242
« Vastaus #26 : 07.12.2012, 14:33:06 »
[mutu]
eikse niin menny että lyhyemmillä suppiloilla enemmän alavääntöä ja pidemmillä huipputehoa?
[/mutu]
mutuillaan sitte lisää.
vai oisko ollu niin että se olikin imusarjan pituus joka vaikuttaa tuollain niinku sanoit.

mulla oli 40 kaasareilla vapari kampe ja ilman suppiloita ei kulkenut mihinkään ja pensaa meni ihan törkeän paljon.
tein hitsipilleillä ja vasaralla suorasta putkesta jonkulaiset suppilot ja heti parani.
sitte hommasin prässätyt noin 40mm pitkät suppilot ja taas muuttui kuin eri autoksi.
kai ne turboissa on yhtä tärkeät...

onko tarkoitus tehä painekotelon laippaan reijät samaan kohti missä kaasareissa on ne pikkusormen mentävät reijät?
muistaakseni ne menee kohokammioon ja sitä kautta paineistaa kammion,
lisäksi sitte ne letkut nihin kannessa oleviin laippoihin...
« Viimeksi muokattu: 07.12.2012, 14:48:33 kirjoittanut volovo mies »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Jonski.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Drifteri 242
« Vastaus #27 : 07.12.2012, 20:14:55 »
Mutuillaa vielä lisää

Noilla suppiloilla ei pitäs turbossa olla merkitystä kun ilma liikkuu paineella eikä alipaineella, varmaan pahimmassa tapauksessa vaan häiritsee painekotelon virtausta. Tuo laippa on rälläköity tuosta oikean puolimmaisesta vanhasta painekotelosta ja siitä löytyy kyseiset reiät.

Vapari koneessa nuo suppilot imee ilmaa isommalta alueelta, koko siltä pyöristetyltä alueelta kun taas suorat torvet pelkältä reiän alueelta. Paskasti selitetty mutta ehkä joku ymmärsi.

Poissa src akm

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Drifteri 242
« Vastaus #28 : 09.12.2012, 12:41:57 »
Vanhan painekotelon tekijä ymmärtää asiasta , toi uusi on P.......

Poissa Jonski.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Drifteri 242
« Vastaus #29 : 09.12.2012, 21:11:18 »
Saisko perusteluja?

 

Kulkukoira  Proturbo