Race.fi  TamCar

D5 viritysvinkkejä

  • 305 Vastauksia
  • 85725 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3998
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #30 : 07.05.2013, 10:30:11 »
Missähän hinnoissa noi 7-reikäset pyörii?

Englannin Ebay:sta löytyy 200-250£ / suutinsarja.
Suuttimien varaosanumero tosiaan 0445110251.

Kiinnikeraudat joutuu ottamaan vanhoista suuttimista.

Suuttimet 508€/kpl suomessa :buck2:

Tuolla anturi numerolla (0 261 230 193) osamiehen mukaan löytyy vakiona D5 koneesta ???
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 944
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #31 : 07.05.2013, 21:22:14 »
Suuttimet 508€/kpl suomessa :buck2:

Tuolla anturi numerolla (0 261 230 193) osamiehen mukaan löytyy vakiona D5 koneesta ???

Minulla painetunnistin oli vakiona Denson tekele 2,5bar lukualueella.

Onneksi suuttimia saa käytettynä halvemmalla. :)

Uusi ahdin olisi jo hyllyssä odottamassa asennusta...

Seuraavaksi pikkunippeleiden hankintaa, putkiston rakentaminen ja coolerin vaihto. Saadaan taas jotain uusia viritysvinkkejä julkaistavaksi.
Optimointi referessit: Mercedes Benz ML 420CDI aut. 2006 400hv / 850Nm, Audi A6 3.0 Bi-TDI aut. 2012 400hv / 800Nm, Volvo V70 D5 man. 2001 xxxhv / xxxNm

www.sercap.fi

Poissa ppk

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 292
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #32 : 22.05.2013, 10:22:48 »
Englannin Ebay:sta löytyy 200-250£ / suutinsarja.

Jäänyt vastaamatta tähän...

Map-anturin hommasin KL-varaosista. Ostin samalla johdonpätkät ja liitinrungon anturille samasta paikasta. Suuttimien varaosanumero tosiaan 0445110251.

Kiinnikeraudat joutuu ottamaan vanhoista suuttimista.


miksi noi kiinikeraudat pitäis vanhasta vaihtaa ? mulla kävi kyllä paikalleen -02 d5 suoraan paikalleen..

ja joku kyseli käykö suoraan suuttimet paikalleen ..kyllä käy.. kuten jp_olli jo totesi ..mutta mulla ainakin saa soppaa niin paljon että takanatulija kattoo mustaa pilveä  ;D   mutta kyllä huomasi itse ainakin että kaasupolin herkisty kummasti  :)

joten kannattaa ns. koodauttaa suuttimet eculle

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 944
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #33 : 22.05.2013, 12:03:02 »
Kai mulla on jotkut ihme kiinnikkeet ollut noissa omissa suuttimissa.  ???
Optimointi referessit: Mercedes Benz ML 420CDI aut. 2006 400hv / 850Nm, Audi A6 3.0 Bi-TDI aut. 2012 400hv / 800Nm, Volvo V70 D5 man. 2001 xxxhv / xxxNm

www.sercap.fi

Poissa ppk

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 292
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #34 : 22.05.2013, 14:05:50 »
nämä oli oikeastaan paremmat kun ei tarvii niitä sokkia irrotella ja ei ole myöskään sokan ja kiinikkeen välissä olevaa rikkaa..on ainakin tarvittaessa helppo vaihtaa kiinike..nämä kiinikkeet mitkä mulla oli niin ne ei käy paikalleen kuin yhteen suuntaan=eli kannattaa kokeilla kummin päin menee paikalleen

KKK

  • Vieras
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #35 : 03.06.2013, 11:28:40 »
Mitähän tähän on tarvittu:

http://www.youtube.com/watch?v=FFqk1v914A0

ei varmaan muuta kuin linttaa kaasun pohjaan?

helppoa, eikö totta!

Ajokkiini laitettiin uutta ohjelmaa, maltilliset 200hp ja n.420nm.

Ohitus kiihtyvyys parani, keskikulutus tippui jonkin verran.

Ajokki on -04 D5, geartronicilla, 5-vaiht.

Mitä kestää kyseinen laatikko?

« Viimeksi muokattu: 03.06.2013, 11:38:18 kirjoittanut KKK »

Poissa pjarvenpaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #36 : 03.06.2013, 13:22:14 »
Kuka laittoi KKK sulle softan ja mihin hintaan?
Itsellänikin on tuo optimointi mielessä taas kevään kynnyksellä.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5170
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #37 : 03.06.2013, 20:39:14 »
Kuinka moni on laittanut isompaa cooleria D5:een? Oliko merkittävää etua ja oliko muutos havaittavissa ala- vai yläpäässä tehoaluetta? Mikähän muutos/viritys toisi yläpäähän lisää tehoa? Ahtojen nosto varmaan auttaa johonkin rajaan asti, mutta jossain vaiheessa tulee varmasti pakopaineet vastaan. Kaveri sääteli joskus Bemaristaan vnt-ahtimen säätökellon vartta ja sillä sai auton käytöstä muuttumaan aika paljon. Pakopaineita vaan piti koko ajan tarkkailla, kun pompsahtivat aika yllättäviin lukemiin.

Oma D5 kulkee kaupunkinopeuksissa pelkällä lastulla (Moonlight Motorsport) ihan sopivasti, mutta maantiellä kaipaa lisää ruutia. Automaattilaatikko tietysti vie parhaan terän pois ja siitä johtuen kulkua saisi olla enemmän :P

Jos laatikko hajoaa, niin heikkouttaan se sen sitten varmaan tekee :D

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1614
  • Tampere - Pori
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #38 : 04.06.2013, 00:31:06 »
Kuinka moni on laittanut isompaa cooleria D5:een? Oliko merkittävää etua ja oliko muutos havaittavissa ala- vai yläpäässä tehoaluetta? Mikähän muutos/viritys toisi yläpäähän lisää tehoa? Ahtojen nosto varmaan auttaa johonkin rajaan asti, mutta jossain vaiheessa tulee varmasti pakopaineet vastaan. Kaveri sääteli joskus Bemaristaan vnt-ahtimen säätökellon vartta ja sillä sai auton käytöstä muuttumaan aika paljon. Pakopaineita vaan piti koko ajan tarkkailla, kun pompsahtivat aika yllättäviin lukemiin.

Oma D5 kulkee kaupunkinopeuksissa pelkällä lastulla (Moonlight Motorsport) ihan sopivasti, mutta maantiellä kaipaa lisää ruutia. Automaattilaatikko tietysti vie parhaan terän pois ja siitä johtuen kulkua saisi olla enemmän :P

Jos laatikko hajoaa, niin heikkouttaan se sen sitten varmaan tekee :D

Ei se cooleri mitään auta, uutta softaa pellin alle niin johan piristyy yläpääkin!
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 944
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #39 : 04.06.2013, 07:26:50 »
Jospa ne ahtolämmöt kuitenkin saadaan alemmaksi isommalla coolerilla, jossa on parempi rakenne ja enemmän jäähdyttävää "massaa" / pinta-alaa. D5-coolerin raja tulee vastaan aikalailla peruslastun tehoilla. 250Hp vaatii jo isomman coolerin, on kokemusta.
Optimointi referessit: Mercedes Benz ML 420CDI aut. 2006 400hv / 850Nm, Audi A6 3.0 Bi-TDI aut. 2012 400hv / 800Nm, Volvo V70 D5 man. 2001 xxxhv / xxxNm

www.sercap.fi

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1614
  • Tampere - Pori
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #40 : 04.06.2013, 08:58:49 »
Jospa ne ahtolämmöt kuitenkin saadaan alemmaksi isommalla coolerilla, jossa on parempi rakenne ja enemmän jäähdyttävää "massaa" / pinta-alaa. D5-coolerin raja tulee vastaan aikalailla peruslastun tehoilla. 250Hp vaatii jo isomman coolerin, on kokemusta.

Ja 250hp isomman turbon!
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 944
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #41 : 04.06.2013, 09:16:50 »
Totta sekin. Vakiocoolerissa ei ole hirveän paljoa ylikapasiteettia, joten silloin kuin oikeasti viritetään D5:sta niin vaihtoon se menee. Tässä topicissa on lopulta kyse enemmästä kuin bulkkisoftan pukkaamisesta ecuun.
Optimointi referessit: Mercedes Benz ML 420CDI aut. 2006 400hv / 850Nm, Audi A6 3.0 Bi-TDI aut. 2012 400hv / 800Nm, Volvo V70 D5 man. 2001 xxxhv / xxxNm

www.sercap.fi

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 904
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #42 : 04.06.2013, 15:12:14 »
Paljon D5 kone kestää ottaa tehoja?
Missä tulee raja vastaan Manuaali ja automaatti vaihteistojen kanssa, vai onko pelkkä vääntö josta ne ongelmat tulee vaihteistojen kanssa?
Manuaalin kytkin vanhemmissa n. 450Nm uudempi kytkin yli 500Nm.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3998
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #43 : 04.06.2013, 16:44:46 »
Paljon D5 kone kestää ottaa tehoja?
Missä tulee raja vastaan Manuaali ja automaatti vaihteistojen kanssa, vai onko pelkkä vääntö josta ne ongelmat tulee vaihteistojen kanssa?
Manuaalin kytkin vanhemmissa n. 450Nm uudempi kytkin yli 500Nm.

250-300hp voi olla maksimi vakio koneella.
Mulla on joku 500nm tällä hetkellä ja jäykempi asetelma.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2995
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #44 : 04.06.2013, 21:39:51 »
Mulla on KL-Racingin 45mm kuuleri, alkuperäinen oli revennyt useasta kohtaa. Auto on tosin vakio ja muutakin vikaa löytyy joten isommasta välijäähdyttimestä ei ole mitään "viri"kokemusta. Helppo oli ainakin asentaa loppujen lopuksi, periaatteessa vain pidemmät pultit mitkä ilmastointi/kuuleri/jäähdytinpakettia pitää kasassa ja eikun kiinni.
V60 D5 AWD R-Design -14  
240 DL B19K -84

 

Carwist  Race.fi