Proturbo  Autodiagnoosi

Jussi.L:n 240 "GLE" Turbo

• 145 Vastauksia
  • 64642 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa miksu01

• Grand Luxe Touring
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Volvo 240 b230e -86 ----> b230F Turbo
« Vastaus #75 : 05.09.2012, 18:18:34 »
Mä voin käydä huomena vilkasemassa sitä ja verrata sitä jompaan kumpaan ajossa olevaan 8-venttiilisen tukkiin.

Jep, se olisi mukavaa :) mun imusarja on muuten valmiina mutta odottelee suutintukkia :D
Eikä haittaa vaikka joudun sulta ostamaan koko imusarjan.
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa miksu01

• Grand Luxe Touring
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
« Vastaus #76 : 07.09.2012, 09:05:46 »
Jees, tuli taas tallilla oltua muutama tunti, ruiskun johdot laitoin tulipellistä läpi mutta on vielä kytkemättä ku on hiukan ongelmia.

K-jetin sain purettua pois ja on kaupan jos jotain kiinnostaa :)

Muutama on ongelma tuli..

1. Meneekö LH johdot vänkkärin vai kuskin puolelta sisään alkuperäisessä 240 ruisku volvossa? Laitoin ite meinaan vänkkärin puolelta ja nyt on konehuoneen puolella 2 liittintä mille en löydä paikkaa. Ne liittimet on heti sen läpi viennin jälkeen konehuoneen puolella.

Tuossa kuva niistä liittimistä.

2. Tuon 240 alkuperäisessä johtosarjan liittimessä on 6 pinniä ja LH jetronicin on vain 4 pinniä. Haittaako tuo mitään?

Tuossa kuva niistä pinneistä

Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa miksu01

• Grand Luxe Touring
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
« Vastaus #77 : 07.09.2012, 09:15:03 »
Sitten kuvia hiukan projektin etenimisestä  :)

Ostin LH johtosarjan ja sainkin koko 240 johtosarjan kaupan päälle. johtosarja on yli 6m pitkä ja painaa n.20kg :D

Kromiosia tuli kiilloteltua, maski ja kaikki listat :)

Auto tallissa :)

Sitten kuvia mun koeajosta ku konepelti pamahti pystyyn, tuulilasi onneks säilyi ehjänä :)

On samanlaiset molemmista nurkista, oli pahemmat ku noita on hiukan koitettu suoristaa.

Saranat hiukan vielä väärät, ne oli ihan kierossa mutta nyt niitä on hiukan suoristettu

Projekti jatkuu taas tänään joten apua kaivataan :)
« Viimeksi muokattu: 07.09.2012, 09:17:25 kirjoittanut miksu01 »

Poissa Ari E

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -86 b230e --> b230F Turbo Steg 1
« Vastaus #78 : 07.09.2012, 13:41:26 »
noissa auton omissa johtosarjoissa on valmiudet muihinkin koneisiin, voi olla peräti deeekuun tai sitten vaan E koneen
johtosarja tulee just tuosta ja noi kaks maagista liitintä on lambdalle, toiseen singaali ja possilaiseen 2 napaseen sitte lämmityksen johdot :) liittimethän on vakiona tuossa pyyhkijänmoottorin tuntumassa tulipellissä
« Viimeksi muokattu: 07.09.2012, 13:43:16 kirjoittanut Ari E »

Poissa Miuzo

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #79 : 07.09.2012, 13:42:47 »
Koitas saada lh toimimaan itellä ihan sama homma edessä ilman pienintäkään kokemusta joten seuraan tätä silmä kovana  :pomo: ja jatka samaan malliin tota kuvien laittoa tähän luupäähän uppoo usein kuvat paremmin kuin teksti  :D
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa miksu01

• Grand Luxe Touring
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
« Vastaus #80 : 07.09.2012, 14:43:07 »
noissa auton omissa johtosarjoissa on valmiudet muihinkin koneisiin, voi olla peräti deeekuun tai sitten vaan E koneen
johtosarja tulee just tuosta ja noi kaks maagista liitintä on lambdalle, toiseen singaali ja possilaiseen 2 napaseen sitte lämmityksen johdot :) liittimethän on vakiona tuossa pyyhkijänmoottorin tuntumassa tulipellissä

Voi helkutin helkutti.. Mä unohdin ihan kokonaan että lambda pitää asentaa :D ei ihme jos ei löytynyt paikkaa piuhoille  :idiot2:

Koitas saada lh toimimaan itellä ihan sama homma edessä ilman pienintäkään kokemusta joten seuraan tätä silmä kovana  :pomo: ja jatka samaan malliin tota kuvien laittoa tähän luupäähän uppoo usein kuvat paremmin kuin teksti  :D

juu tarkoitus olisi laittaa selvä ja tarkka selostus LH asennuksesta sen takia koska seuraava ku haluaa asentaa niin on helpompaa.

Seuraavaks ku käy tallilla niin laitan kaikkien sisällä olevien johtojen paikat ja värit tänne foorumille niin helpottaa kummasti, mutta nuo värit pätee vain 240 otettuun johtosarjaan, 740 ja 940 johtosarjoissa on erinväriset johdot. :) Ite ku hain tietoa LH asennuksesta niin aika vähän löysin, Ne oli kutakuinkin "asensin johtosarjan paikoilleen" mutta esim. johtojen väreistä ja paikoista ei puhuttu mitään.

Mulla on kaavoja LH asennukseen melko paljon jos tarviit?

Poissa Miuzo

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #81 : 07.09.2012, 14:59:47 »
Voi helkutin helkutti.. Mä unohdin ihan kokonaan että lambda pitää asentaa :D ei ihme jos ei löytynyt paikkaa piuhoille  :idiot2:

juu tarkoitus olisi laittaa selvä ja tarkka selostus LH asennuksesta sen takia koska seuraava ku haluaa asentaa niin on helpompaa.

Seuraavaks ku käy tallilla niin laitan kaikkien sisällä olevien johtojen paikat ja värit tänne foorumille niin helpottaa kummasti, mutta nuo värit pätee vain 240 otettuun johtosarjaan, 740 ja 940 johtosarjoissa on erinväriset johdot. :) Ite ku hain tietoa LH asennuksesta niin aika vähän löysin, Ne oli kutakuinkin "asensin johtosarjan paikoilleen" mutta esim. johtojen väreistä ja paikoista ei puhuttu mitään.

Mulla on kaavoja LH asennukseen melko paljon jos tarviit?

Ei juuri tällä hetkellä ole tarvetta, mutta jos ja kun tulee otan vaikka yv:llä yhteyttä?  :hello:
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa miksu01

• Grand Luxe Touring
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
« Vastaus #82 : 07.09.2012, 15:06:08 »
Ei juuri tällä hetkellä ole tarvetta, mutta jos ja kun tulee otan vaikka yv:llä yhteyttä?  :hello:

Jep, näin teemme :)

Poissa miksu01

• Grand Luxe Touring
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Onko kellään ideoita tuon lambdan asennukseen?

Mihin kohtaan putkea asennan sen, kannattaako se laittaa downpipeen? Autossa on 3" downpipe.

yksi ajatus olisi tehdä se niin että putkeen reikä ja hitsaa sihen mutterin johon sitten lambda ruuvataan kiinni, onko se hyvä idea vai oisko jollain joku parempi?

Poissa järviin

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Downpipeen mutteri.

Poissa miksu01

• Grand Luxe Touring
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Downpipeen mutteri.

Näin mä vähän arvelinkin. Näin teen ku meen tänään jatkamaan projektii :)

Poissa miikel

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
Eikä sitten mielellään sitä lambdaa sojottamaan putken alapuolelle! Siis et laita sitä ns kello 6 asentoon. Olisi hyvä olla pystyssä tai ainakin puolessa välissä. Tiedä onko todellista vaaraa, mutta näin olen lukenut ja kuullut.

Poissa TOK

• Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Kartanoita kartano täynnä
Eikä sitten mielellään sitä lambdaa sojottamaan putken alapuolelle! Siis et laita sitä ns kello 6 asentoon. Olisi hyvä olla pystyssä tai ainakin puolessa välissä. Tiedä onko todellista vaaraa, mutta näin olen lukenut ja kuullut.

Jep. Ainakin lambdavalmistaja itse sanoo juuri tuota, että mahdollisimman lähelle putken yläpuolta olisi hyvä asentaa. Syyksi sanovat kondenssiveden valumisen putken sisäpintaa pitkin. Yläpinta-asennuksessa valuu anturista poispäin, mitä kauempana siitä ollaan niin sitä enempi saa vettä niskaansa lambda. Anturi kun perustuu happimolekyylien imeytymiseen metallin läpi niin vesikylpy ei tee sille hyvää.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa miksu01

• Grand Luxe Touring
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Jep. Ainakin lambdavalmistaja itse sanoo juuri tuota, että mahdollisimman lähelle putken yläpuolta olisi hyvä asentaa. Syyksi sanovat kondenssiveden valumisen putken sisäpintaa pitkin. Yläpinta-asennuksessa valuu anturista poispäin, mitä kauempana siitä ollaan niin sitä enempi saa vettä niskaansa lambda. Anturi kun perustuu happimolekyylien imeytymiseen metallin läpi niin vesikylpy ei tee sille hyvää.

Thanks, Pitää katsoa saako sen laitettua ylös johonkin.

Poissa JAMH

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Mulla on ainakin tollai laitettu, kun en muualle saanut mahtuun.
Ohjeiden mukaan anturin olis pitänyt olla muistaakseni vähintään 15cm turbosta,
mutta ton pidemmälle en sitä saanut fiksusti laitettua. Toi on AEM-laajakaista anturi.

PS. ne ruiskun johdot olis saanut laitettua myös tosta valmiista läpiviennistä, joka on kumitulpalla peitetty.  ::)
« Viimeksi muokattu: 10.09.2012, 21:11:34 kirjoittanut JAMH »
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Proturbo  Autodiagnoosi