Remmin vaihto on erikseen tilattava lisätyö.
Tuskin on jos kilometrimäärä ei ole tullut täyteen.
Muutenkin alan ymmärtää tuon volvon huollon logiikan, että kannattavampaahan se on antaa asiakkaan moottorin laueta, entä ehdottaa asiakkaalla vaadittavan työn teko, koska ensimmäisestä tulee huomattavasti enemmän lisätyötä. Kysyn vain miksi "huoltoneuvojalle" maksetaan palkkaa?
Säppon mainitseman ruostumisen uudessa autossa vein volvon kohdalla, jopa kuluttajariitalautakuntaan joka oli sitä mieltä, että uudessa autossa saa olla ruostetta, kun se ei ole esteettisesti näkyvillä. Volvo on myös ainoa suurista "premiumvalmistajista" (Premium on mielikuva ja se on volvosta kaukana), joka lyö lyöntipainot alumiinivanteisiinsa että lakat lähtee vanteista (Bmw, Audi ja mersu käyttää liimapainoja).
Se että volvo-kuskit on pääsääntöisesti tyytyväisi johtuu ihan ihmisen perusluonteesta, kun halutaan uskotella volvolasit päässä, kun päästy myyntimiesten mainostamaan premium-luokkaan, että kyllä tämä on se hyvä ostos. Eihän tuota voi myöntää, että on pistänyt viimeiset tai oikeastaan pankin rahaa 40-50k€ 2.4 litraiseen 140 heppaiseen karvalakki V70 volvoon, jolla voi olla tientukkona ja huollot maksavat mansikoita.
Autot on asioita jotka herättävät tunteita, mutta toiset pystyvät olemaan niistä asioista objektiivisiä. Eräällä toisella palstalla kerroin kolmen vuoden historiani volvon omistajana ja mitä kaikkea autoon tuli 37tkm matkalla (13 takuuhuolto käyntiä eivät vieläkään saaneet kaikkia vikoja pois). Unohdin myös mainita V50 ilmenneen hengenvaarallisen vian, kun auto oli ohitustilanteessa lyönyt itsensä vikatilaan ja tehot hävinnyt. Tuttu tässä tapauksessa kerkeäsi palata omalle kaistalleen. Auto huoltoon. Oli vaihdettu osa kunnes 2kk myöhemmin toisella kertaa ohitettaessa oli auto taas lyönyt itsensä vikatilaan ja elämä oli loppua yhdistelmän keulaan. Tämän jälkeen kommentit oli ollut volvon huollossa, että maahantuoja on ohjeistaut, että ensin vaihdetaan toinen komponetti ja vasta sitten uudelleen vian ilmetessä toinen. Volvo jäi toisen tapahtuman jälkeen liikkeeseen. Itsellä oli samanalaiset ongelmat partikkelisuodattimen lämpötilanturin kanssa, että ohitustilanteessa hävisi tehot. Hämeen autovarusteen mukaan kyseisen komponentin hajoaminen johtuu lämpimästä paikasta (36tkm ajettuna ja alle kolme vuotta vanhana). Nopeasti muualta kuin täältä löytyi 3-5kpl XC70/V70 missä tuo lämpötilaanturi oli mennyt rikki 2.0 ohjelmiston päivityksen yhteydessä. Yrittivät laskuttaa tuosta anturin vaihdosta takuun loputtua 300 euroa, mutta tulivat volvolla toisiin ajatuksiin, kun eivät voineet vedota minun huoltaneen autoa missään muuaalla kuin valtuutetussa merkkihuollossa sinisellä.
Enkä väitä etteikö muissakin autossa olisi vikoja joita voi ominaisuuksikin sanoa, mutta kyllä ostamani XC70 oli sellainen paskakasa, että huhhuh. Samat ominaisuudet löytyi myös muutaman muun uudessa volvoista XC70/V70 eli ne oli ihan valmistajan/maahantuojan tiedossa. Kiinalainen omistus tuskin tulee parantamaan tuota laatua/työnvalvontaa. Päinvastoin.