Päivitetääs tätäkin välillä. XC:llä on vaan ajettu huolettomia kilometrejä, nyt mittarissa 267tkm. Takalasin pyyhin tosin lopetti toimintansa joskus keväällä. Purin koko paketin ja huolellinen putsaus ja uudet rasvat niin taas pyyhkii. Vesi oli päässyt pesään ja rattaat ruosteen jumittamia. Ajovaloumpiot oli myös aika kamalat, kun muovit alkoi harmaantumaan. Tässä kesälomalla sitten otin asian hoitoon ja parin tunnin työllä tuli taas ihan kelvolliset valot. Resepti oli seuraava: vesihionta 1200 paperilla saippuaveden kanssa käsin, ceriumoksidilla kiillotus koneella ja loppukiilto timanttitahnalla koneella.

Samaan innostukseen tuli tehtyä kunnon pesu, maalipinta puhdistavalla vahalla ja sitten vielä tavallinen vaha ja muoviosat turtlen bumber carella.
Ässä on nyt ollut loman ajan lähes ajamatta. Toki sekin pesty ja vahattu. Sitten tuli sellainen päähänpistos, että etulasitkin pitää tummentaa. 3M 35% kelmua sitten hain ja vetäsin lasit mustaks.

Seiska on saanutkin enemmän huomiota osakseen. Etupään puslat vaihdoin, kuten myös koiranluut ja alapallot. 240 iskarit eteen, jarrulevyt, jarrukilvet ja pyöränlaakerit. Kaikki osat maalattu takapäätä mukaellen punaisella ja sinisellä. Taakse testasin lyhennettyjä lesjöjä+jääkiekkoa. Korkeus oli hyvä, mutta 3 lasta takapenkille niin raapi kaariin. Katkotut farkun kuormajouset takaisin ja tukivarteen hitsasin sellaisen kulmaraudan, että jousi ei pääse nousemaan kupista. Vakio Garret vaihtui T3/T4 kiinakopioon ja 900 vakio pakosarjaan. Puuratista hion kaikki lakat pois ja sävytin sopivan lakan ja vedin 3 kerrosta ja saman verran kirkasta. Pinnan jätin mataksi, kun sopi omaan silmään paremmin. Myös keskikoristeen muotoilin uusiksi. Markkinapaikalta löytyi myös uusi sähköantenni joka piti kotiuttaa samantien. Vanhasta kun oli rattaat sileät. Leimallakin kävin ja taas saa mennä ensi kesään. Tässä vielä pari kuvaa.


