RallyBaron  Samppasport

960 Turbo 16v -91

  • 298 Vastauksia
  • 103237 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #75 : 23.02.2013, 21:01:16 »
Metallinvihreä sedani juu.

Janne: Kyllähän ne vanhemmat moottoritkin vois sinne vaihtaa, nuo ovethan joutus kuitenki riisuun aikalailla maalausta varten.
Jotain eroahan noissa on eristyksessä vanha vs. uudempi, ihan korvallakin huomas. Ja oven sulkeutumisääniki vähän erilainen, voi olla tietysti tiivisteitten iästäkin kiinni.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa tombrez

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • #Pikkutomppa
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #76 : 24.02.2013, 19:02:06 »
Kyllä tuntuu vähä korkealta tuo kulutus noihin lukemiin kun vertaa. Ja tosissaan entinen 240 vei samalla ajotyylillä n.3l vähemmän.

No täytyy kerätä vähän pitemmältä ajalta vielä dataa, niin näkee pysyykö kulutus jatkuvasti samassa.
Jos ei oo mitään vikaa, täytyy todeta että tässä tapauksessa "downsizing" on lisännyt kulutusta.  ;D

Ei tuo  mittää, musta vei viime kesänä  70km matkalla 16,7l 95E10 matka ajo pyöreesti 13l ja kaupungissa PALJON....
740.5 M57+53Dz
740 Oem turbo+holset
Amazon b20

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #77 : 25.02.2013, 06:26:59 »
Ei tuo  mittää, musta vei viime kesänä  70km matkalla 16,7l 95E10 matka ajo pyöreesti 13l ja kaupungissa PALJON....
Kulutus kohillaan siis.  ;)

Onneks on iso tankki, niin ei tartte jatkuvasti olla pumpulla. Ja kuulimpa tuossa että syö ne uudet, pienemmätkin autot reippaasti kaupungissa. Kyseessä pari vuotta vanha auto pienemmässä kokoluokassa ja vähemmillä tehoilla. Kulutus useita litroja enemmän...

Jonkulainen poikkeus varmasti, mutta en meinannu uskoa.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #78 : 25.02.2013, 06:38:05 »
Lainaus
Ovien suhteen vähä vielä mietityttää käytänkö alkuperäsiä, joista hitsaan vanhat listanreiät umpeen vai maalaako uusiks nämä uudemmat ovet ja käyttää niitä. En tiiä kuinka paljo eristykset ja mekanismit eroaa ovien sisällä ja joutuuko noita vanhempia muokkailla että saa facelift-ovipaneelit kiinni.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=25994.0

edit nettiautosta oli hävinny yhden halvan 960 eteläpohjanmaalta  sattuma ?vihree
« Viimeksi muokattu: 25.02.2013, 06:40:43 kirjoittanut bolinder »

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #79 : 21.03.2013, 11:27:29 »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=25994.0

edit nettiautosta oli hävinny yhden halvan 960 eteläpohjanmaalta  sattuma ?vihree
Eihän sattumaa ookkaan.  ;)

Hinaamalla tuli loppumatkan n. Kruunupyystä asti kotia, täytyy kattoa mikä sieltä koneesta meni. Facelift-osat menee itelle, mut tekniikan ja alustan osat tulee myyntiin. Jos vaikka ite tarvit jotain pisteosaa.

Mitä omaan turboon tulee niin uudeks väriks on näillä näkymin tulossa 417 Pacific/Nautic blue eli tuo Royal-mallin värisävy. Vaikkei tuo alkuperänenkään pahalta näyttäis sitten uudella maalipinnalla.

« Viimeksi muokattu: 21.03.2013, 11:38:26 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #80 : 21.03.2013, 13:49:25 »
sunhan toi on mutta ihan kaunis toi on ihan tuon värisenä  , mun mielestä parempi noin kun otit toi kanttinen spoileri pois

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #81 : 21.03.2013, 14:48:33 »
sunhan toi on mutta ihan kaunis toi on ihan tuon värisenä  , mun mielestä parempi noin kun otit toi kanttinen spoileri pois
Kyllä se on ihan jees ilman spoileriakin. Maalauksen yhteydessä laitan siihen sen 850R-spoilerin sitten.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #82 : 13.05.2013, 23:27:59 »
Tällä on vaan ajeltu, tankattu ja ajeltu vähä lisää. Mutta sitä vartenhan Volvot on...  ;)

Tottapuhuakseni tänään tuli vaihdettua lambda-anturi, vanha tuli tiensä päähän ja auto rupes käymään tosi rikkaalla, ryki ja sytytti tietysti vikavalonkin lopuks.
Vanha anturi on ollu varmaan jo kauan ehtoopuolella, niin paljon käytös muuttui parempaan.
Auto kulkee paljo kevyemmin ja ahtikin herää paljo nopeammin, mä = tyytyväinen.  :)

Pari kesäistä kuvaa Perfoilla.



Katellaan sitä x90-muutosta loppukesästä...
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #83 : 14.05.2013, 12:38:36 »
Taidan kuulua vähemmistöön, kun oikeasti tykkään tästä keulasta enempi.  :idiot2: Puhdasta volvoa on kyllä aina ilo katsella.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1181
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #84 : 14.05.2013, 12:41:13 »
Sitten meitä hulluja on kaksi. Kauttaaltaan kantikas on ehjä kokonaisuus, se uudempi versio on väkisin päälleliimattua pyöreyttä.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #85 : 14.05.2013, 13:08:33 »
komee väri ysikuupassa. Oma entinen oli samalla värillä ja nyt kaksatanen sutastiin kans tolla.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #86 : 14.05.2013, 13:20:33 »
komee väri ysikuupassa. Oma entinen oli samalla värillä ja nyt kaksatanen sutastiin kans tolla.
Ai sulla tuli lankku kans tuolla sävyllä, toimii varmasti!
Tuo väri pääsee oikeuksiinsa auringossa, niinku tietysti moni muukin.
Meinasin että maalaan tuon royal/pacific blue-sävyllä, mut suattaapa olla että tulee vaan uus kerros alkuperästä.

Muodoista voi olla montaa mieltä, ite tykkään uudemmasta virtaviivasemmasta keulasta. Ja uudemmat kylkilistat + helmat saa tuon sivuprofiilin paremmaks. 900-sarjassa kun on tuo ikkunalinja uurrettu aika matalaks.

Ei se nyt mitenkään häiritse, mut jos jotain voi muuttaa mieluisemmaks niin mikä jottei.  ;)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #87 : 14.05.2013, 16:07:45 »
Niin makuasioista ei kannata isommin kiistellä. Nätiltähän tuo näyttää ihan tuollaisenakin ja kuvista päätellen ei kai se välttämättä uutta maalia kaipaa. Hyvällä hoidolla ollut ehkä etelämmässä viettänyt aikansa osaksi. Ainoastaan sitten viimeinen "insinööri" oli kyllä sitten nuukaillut jousien kanssa, josko sitten tarvinnut vapaavirtausräpellys asentaa yhdessä stereoiden kaiuttimien vaiheistuksen sotkemisen kanssa.

Itsellä on 960-91 B-5304 vm91 ajettu jo 470tkm, että jarruja on huollettu ja nivot pitäisi hommata uusien jousien kanssa kun ei nuo uudehkot kaasut kanna sitä peräpäätä kuormalla ollenkaan. :o. Käsijarruvaijeri pitää myös asentaa kun ei tuo pätkien uusiminen saa henkeä jarruun. Jakopää ja ilm kompura odottavat myös toipuvaa masentajaa työhön. ;)

Minulla tuo on kuluttanut sekalaisessa normiajossa siinä 12,5-14 satasella, eikä se tuolla tomaatilla varmasti pienemmällä mene kuin pitkällä matkalla maantiellä rajoitusten mukaan jos jaksaa ajaa. Itse pidän myös vanhasta enemmän joten jos paljon vaihdat ehjää osaa, niin minulle kelpaa kyllä vanhat. Itsellä pitää vas kylkeä ehostaa kukkien takia, kuten myös takaluukkua. Tuo suola näemmä iskee kyllä tähänkin, kun jättää hieman hoitamatta. Talvella tosiaan kulkee urissa pohjaa myöten ja minulla yksi peitelevy lähtikin irti. Mutta näkeehän paremmin jos alkaa suolakuraa keräämään. :pomo:
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #88 : 14.05.2013, 16:10:10 »
Niin makuasioista ei kannata isommin kiistellä. Nätiltähän tuo näyttää ihan tuollaisenakin ja kuvista päätellen ei kai se välttämättä uutta maalia kaipaa. Hyvällä hoidolla ollut ehkä etelämmässä viettänyt aikansa osaksi. Ainoastaan sitten viimeinen "insinööri" oli kyllä sitten nuukaillut jousien kanssa, josko sitten tarvinnut vapaavirtausräpellys asentaa yhdessä stereoiden kaiuttimien vaiheistuksen sotkemisen kanssa.

Itsellä on 960-91 B-6304 vm91 ajettu jo 470tkm, että jarruja on huollettu ja nivot pitäisi hommata uusien jousien kanssa kun ei nuo uudehkot kaasut kanna sitä peräpäätä kuormalla ollenkaan. :o. Käsijarruvaijeri pitää myös asentaa kun ei tuo pätkien uusiminen saa henkeä jarruun. Jakopää ja ilm kompura odottavat myös toipuvaa masentajaa työhön. ;)

Minulla tuo on kuluttanut sekalaisessa normiajossa siinä 12,5-14 satasella, eikä se tuolla tomaatilla varmasti pienemmällä mene kuin pitkällä matkalla maantiellä rajoitusten mukaan jos jaksaa ajaa. Itse pidän myös vanhasta enemmän joten jos paljon vaihdat ehjää osaa, niin minulle kelpaa kyllä vanhat. Itsellä pitää vas kylkeä ehostaa kukkien takia, kuten myös takaluukkua. Tuo suola näemmä iskee kyllä tähänkin, kun jättää hieman hoitamatta. Talvella tosiaan kulkee urissa pohjaa myöten ja minulla yksi peitelevy lähtikin irti. Mutta näkeehän paremmin jos alkaa suolakuraa keräämään. :pomo:

Niin minulla tuo väri hohtaa sinistäkin auringossa, muuten on grafiitin harmaa ja sisältä vähän vaaleampi, kokolailla samaa sävyä kuin sinullakin.
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #89 : 14.05.2013, 16:25:56 »
Mikä värikoodi tässä on? 406?
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy