KL-varaosat  Race.fi

960 Turbo 16v -91

  • 298 Vastauksia
  • 103196 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #240 : 25.12.2014, 18:18:01 »
Paikallista tuetaan aina kun mahdollista järkevissä hinnoin. :)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #241 : 29.12.2014, 22:37:12 »
Pakkasia on pidelly eikä sähkötyöt oo edistyny. Joulun aikana tuli kuitenki pikkasen näperreltyä, sopivia sisähommia...

Liimasin kaikkiin paneeleihin Bilteman äänieristyshuopaa, joka on about just samanlaista kuin facelift-paneeleissa oleva.
Noista -91 paneeleista tosiaan suurin osa on ilman eristystä että eihän täs huonompaan suuntaan voi mennä. :)
Noihin jalkotilan paneeleihin asensin kans valot niinku uudemmissa on vakiona. Vaaleanharmaat facelift-paneelit kuvissa mallina.



Tuntuu olevan nuo tummat mukitelineelliset käsinojat aika kiven alla niin tuli mieleen jos laittas vanhakoppasen v70 nojan. Oisko paha?  ::)

Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #242 : 30.12.2014, 00:16:45 »
Ei olis lainkaan hulluman näkönen tua V70 kyynärnoja. Itseasiassa ite oon miettiny pitkän aikaa jo tuon nykyisen korvaamista tuommosella  :D
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #243 : 30.12.2014, 10:21:38 »
Ei olis lainkaan hulluman näkönen tua V70 kyynärnoja. Itseasiassa ite oon miettiny pitkän aikaa jo tuon nykyisen korvaamista tuommosella  :D
Ja siinä on kaiken kukkuraks toimiva mukiteline. ;D
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91 *kaiutinjohtoja...*
« Vastaus #244 : 01.01.2015, 15:08:09 »
Pääsin vihdoin johtojen kimppuun, ekana aiheena saada nuo kaiuttimien piuhat kuntoon kun kaikkemmoista pätkimistä ja akun purkamista oli oireena kun auto oli viimeks ajossa. Edellinen omistaja onkin ollut nohevana noitten piuhojen kans, kaikki liitokset oli tehty vain käärimällä johtojen päät yhteen + teippi päälle.  :nohnoh
Lisäks kojelautaan oli asennettu jotku älyttömän isot ämyrit, jotka oli haarotettu etuovista ja tehty joku konkkaviritelmä joka oli taas kääritty teipin sisään.



Oon täs palautellu tilannetta vakiokuosiin, mut tuo kojelaudan diskanttien kytkentä mietityttää.
Eli oon nyt laittamassa vakiokajareita sinne. Tehtaalta lähtiessä autossa on ollut radion lisäks erillinen vahvistin, jonka kautta on kulkenut virta etu-ja takaovien kaiuttimille. Nuo kojelaudan diskantit on tullu sitten radiolta suoraan omilla piuhoilla, jotka on tietysti näpsitty pois joskus vuosien varrella kun on laitettu eka tarvikesoitin.
Mietinkin nyt jos haarotan ne etuovien johdoista, pitääkö väliin laittaa joku suodin? Ite kaiuttimissa näyttäis olevan pieni konkka että olisko se just sitä varten että ne kestää?



Kuskin ovipahvi näyttää nyt aika kivalta. ;)


« Viimeksi muokattu: 01.01.2015, 15:11:47 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: 960 Turbo 16v -91 *kaiutinjohtoja...*
« Vastaus #245 : 01.01.2015, 15:35:21 »
Konkka on just se ylipäästösuodin.
Kävikö pahvi jossain liikkeessä vai itsekö korjasit?

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91 *kaiutinjohtoja...*
« Vastaus #246 : 01.01.2015, 15:42:41 »
Ok hyvä, haarotan sen tosta ovijohdoista sitten. :)

Ovipahvin korjas tuo Bolinderin aiemmin mainitsema paja.
Eka yks pahvi että näki kuinka onnistuu, nyt on loput 3 korjattavana.
Toivotaan että onnaa yhtä hyvin.  O0
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91 *kaiutinjohtoja...*
« Vastaus #247 : 17.01.2015, 14:36:42 »
Tuli vihdoin soviteltua tuo x70 kyynärnoja keskikonsoliin. Tein n.5mm muovilevystä välikappaleen, jonka läpi pulteilla kiinni.
x70:ssä kansi lukittuu tuolla kynnellä, joka ei taas 960 keskikonsolis osunu mitenkään kohilleen.
Kannen lukitus tuli sitten hoidettua vanhakoppasen 960 lukolla ja sähköteipillä päällystetyllä 4mm. ruuvilla. Joutu vaan jyrsiin tuon alkuperäsen kohouman kokonaan pois...:D
Ei kauheen hipo-toteutus, mut on tiukka, eikä nitise...


« Viimeksi muokattu: 17.01.2015, 14:39:35 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Niko_S

  • Vieras
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #248 : 17.01.2015, 14:40:36 »
Hyvin näyttää sopivan kyynärnoja, melkein kuin se olisi aina ollut siinä.  :)

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #249 : 17.01.2015, 14:43:10 »
Hyvin näyttää sopivan kyynärnoja, melkein kuin se olisi aina ollut siinä.  :)
Aika hyvin natsaa värit yhteen, ehkä ne on tehtaalla laskenu jo sen varaan... ;)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3701
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #250 : 17.01.2015, 14:48:44 »
Jaa sinä sitten veit nuo uudemmat 960 ovipahvit mun nokan edestä  ELK
Myöhästyin parilla tunnilla kun mietin otanko noita söhertäjältä vai en.
Noh onneksi löytyy itsellä kaksi kierrosta 740 ehjiä mustia ovipahveja tohon 740:iin :P
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #251 : 29.03.2015, 15:06:02 »
Tuota automaattihommaa pähkäilly tässä...  :idiot2:
Tuossa AW72:ssa kun on lyhemmät 1 ja 2 pykälä(sekä nelonen), mut sehän on ollut tehtaalta aina B234F:n perässä ja näyttäs että useimmiten 4:10 perällä varustettuna.
Kattelin pari kiihyttelyvideoa tuolla kombinaatiolla ja näytti että ykkösellä pääsi n.50-55km/h/6000rpm ja kakkonen hädin tuskin riitti satasen vauhteihin.
940 turbo AW71:llä taas pääsi ykkösellä 65km/h/n.5800rpm ja kakkosella reilusti päälle sadan. Ei oo tarkempaa tietoa, mitkä perät autoissa oli että vähä vaikee verrata.

Tuo oma 960 näyttäs olevan 3.73 välityksellä että se saattais antaa vähä tasotusta tuon AW72:n kans.
Tuntus vaan että käytännön suorituskyky esim. taajamassa on parempi jos tuo ykkösvaihde yltää vähän pitemmälle.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #252 : 03.04.2015, 10:13:28 »
Reilu 350km tuli eilen mittariin, mut nyt on AW72 hilppeineen kotiutettu.
Paketissa oli jopa irrallinen lauhdutin, niin ei tartte ruveta tomaattimallin syyläriä hommaan.
Saa nähä, miten putket mahtuu meneen tuolla konehuonees b204ft:n kans, kun laatikko on kuitenki turbottomasta.

Tuo 740:n vaihekeppi on vähä turhan nostalginen muuhun sisustaan, että pitänee ettiä 940 uudempi "kobranpää" jossa on toi ylivaihteen nappi.
960 AW30-43 keppi löytyy omasta takaa, mut siinä ei oo mitään nappeja että ei käy tähän.

Milläs porukka on noita laatikoita putsaillu päällypuolin?
Pari m47 oon bensalla/tärpätillä hinkannu, mut jos ois joku helpompi tapa?
« Viimeksi muokattu: 03.04.2015, 10:17:02 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #253 : 03.04.2015, 10:17:24 »
Mä vetelin isoimmat porakoneella ja teräsharjalaikalla. Paska lentää hyvin pitkälle mutta tuli paljon mukavamman näkönen laatikko :D Se oli siis moottoripukissa kiinni kun samalla tein sen modauksen jousille
No kun halvalla sai.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #254 : 03.04.2015, 10:21:06 »
Mä vetelin isoimmat porakoneella ja teräsharjalaikalla. Paska lentää hyvin pitkälle mutta tuli paljon mukavamman näkönen laatikko :D Se oli siis moottoripukissa kiinni kun samalla tein sen modauksen jousille
Lähtee varmasti niilläkin.
Vois piruuttain koittaa tuota Bilteman vannepesuainetta, sillä tuntuu lähtevän paska aika mukavasti.
Laatikko on siis tasasesti kuorutettu paskavaippaan.  ;D
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

 

RallyBaron  Samppasport