Myös tuntuu aika oudolta, vaikka ja kuinka on mode, mitään ei saisi sanoa, mutta "tais käyttäjät" voivat paukuttaa päätänsä miten haluavat.
Minusta moderaattorilla on syytä olla kieli keskellä suuta, sillä asema aiheuttaa minusta tiettyä vastuullisuutta ja sen myötä sanomisiaan pitää harkita erityisen tarkasti.
Toisin sanoen suutaan soittava moderaattori ei ole uskottava siinä mielessä, että hän toimisi tasapuolisella linjalla, eli puolueettomasti, mikä on hyvän moderoinnin ensimmäinen edellytys.
Sanon tämän itsekkin moderaattorina toista vuosikymmentä monella foorumilla toimineena.
Toisaalta, haluaisinkin nähdä minkä lainen tämäkin paikka olisi, ilman minkäänlaista moderointia.
Todennäköisesti mistään ei mitään asiaa löytäisi.
Täynnä kaikenlaista aivo-flatus sontaa ja asiaa samassa määrin kuin nyt. Pirusti trolleja joiden ei osata antaa kuolla.
Mutta kysyn asian näin, kuinka pirskatissa uutis-ryhmät aikoinaan toimivat kun niitä ei moderoitu, koska ei ollut mahdollista rakenteen takia?
Kaikenlaista sontaa ja trolleja sielläkin oli, mutta harva trollaaja jaksaa pitkään, jos hänelle ei vastata?
Ja kyllä sekin ärsyttävää luettavaa jos jankutetaan jostain nokka akselista monta sivua en nyt tarkoita että näin olisi käynyt mutta esimerkkinä vain
Ja kiitos että joku edes jaksaa tätä pitää pystyssä

Niin, nämä nokasta jankuttajat ovat muita, minä olen valintani tehnyt ja se ei muuksi muutu.
Sitä vaan ei suostuta tajuamaan hevillä. Tuskin jazz:kaan auttaa yhtään enempää.
Erityisen kiitoksen moderointi tyylistä minä annan IL Chquitalle!

Hänen tyylinsä saa minulta täydet tyyli-pisteet.
Mitä suunsoittoon tulee, niin se pitää lopettaa heti alkuunsa tai muutoin siinä tapahtuu juurikin tämä Greycapin mainitsema asia hyvin herkästi.
Valvojat näkyvät foorumilla yhdellä ja samalla tunnuksella. Tämä rajoittaa myös hyvin paljon valvojien mahdollisuuksia kommentoida / osallistua keskusteluihin, koska kommentti hyvin yleisesti tulkittaisiin yhdistyksen / foorumin linjaukseksi.
Juurikin tämä on pointtini!
Monet ovat tulkinneet asian niin, että wiinamäenmiehelle suunsoittaminen on yhdistyksen linjaus.
Myös valvojat kokevat turhautumista tekemiseensä, kun samasta asiasta on pitänyt huomauttaa useaan kertaa ja se edelleen jatkuu. Voi tulla tilanteita, että myös valvojalla on kuppi sen verran täynnä ko asiasta, että ilmaisee sen tavalla, joka olisi sopinut paremmin käyttäjälle, jonka profiilissa ei lue valvoja. Joku voi tulkita tämän provoamiseksi.
Jos valvojalla kuppi täyttyy, silloin on syytä miettiä sitä onko tehtävään sopiva henkilö?

Minulla ei kuppi ole täyttynyt, kertaakaan tällä foorumilla.

Nimittäin se suunsoitto tulkitaan poikkeuksetta provoamiseksi. Tämän sanon ihan kokemuksesta moderaattorina ja sillä, että muutamista huomautuksistasi olen saanut huomattavan määrän yksityistä palautetta ympäri maata.
Joko vihdoinkin saadaan tämä laite rullille. Varoita penkittäjää, että alavääntö voi vaurioittaa rullia.
No, rullat kestivät, millekkäs vääntökäppyrät näyttää? Eikös sitä "murhaavaa alavääntöä" olekkin ihan kivasti? (400/450Nm)
Tämän minä sanon tarkoituksellisesti tässä ja täällä, enkä topicissa missä em. lainaus on kirjoitettu ja kaiken lisäksi ilman minkäänlaista välittämistä, joten voimassa vahvat eivät tunne värähdyksiä. :hello:
Ps. Jos kirjoitustyylini ärsyttää, ei tekstejäni ole pakko lukea....