Futurez  Kulkukoira

Volvo 244 Turbo -81 B21ET & M46

  • 158 Vastauksia
  • 88935 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Kalamiehen Turbokerho
« Vastaus #90 : 15.04.2014, 18:22:31 »

Ehdottomasti kannattaa kunnostaa, ärrään panostaminenhan on tunnetusti kuin laittaisi rahaa pankkiin  V:> Tähämän on kuitenkin vielä ihan järkevän kuntoinen ainakin kuvien perusteella :) Itsellekkin kyllä kelpaisi 854 T-5R tuon sportswagonin rinnalle  S*
« Viimeksi muokattu: 16.04.2014, 12:17:37 kirjoittanut JuHaU »

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Kalamiehen Turbokerho
« Vastaus #91 : 18.04.2014, 13:33:22 »
Kiitokset.  -H- Kyllä tuo vaihtoon taitaa mennä, mutta sehän ei ole mikään syy laiminlyödä kunnostusta tai huoltoa.  ;) Tuli noita öljyvuotoja tutkittua ja ATF-vuodon paikallistin öljytikun mittaputkeen. Hain sinne uuden O-renkaan salvasta. Samalla hain öljynpaluun tiivisteet ja imusarjan tiivisteen. Tarttis tuo PCV-systeemi putsailla.

Takavetosista senverta, että Hevosvoima.com toimitti PLX:n laajakaistan ja tiistaina hain ammiksesta mutterit. Myös Tomimikaelilta tuli yksi rosterinen jossa tulppakin. Kiitokset siintä hänelle! Joku päivä kun sais räkästyä tuon mutterin ja pyöräytettyä kesäset alle, niin ei tarvisi siihen sitten mitään vähään aikaan mitään isompaa tehdäkkään.

Tämmönen pieni väliprokkis tuli hommattua:

http://i1275.photobucket.com/albums/y453/LiimatainenRacing/20140414_163808_zps6c2c07a1.jpg

http://i1275.photobucket.com/albums/y453/LiimatainenRacing/20140414_163833_zps56422db3.jpg

http://i1275.photobucket.com/albums/y453/LiimatainenRacing/20140414_163928_zps89c1e867.jpg

Vuosmallia 1986 oleva 240 GL, B200K & M47. Näillä näkymin leimalle ja myyntiin. Olis hyvä turpoaihio, mutta ei nuo pappakeulat niin nappaa.  :)
« Viimeksi muokattu: 22.03.2015, 23:24:33 kirjoittanut Kalamies »

Poissa HIGHEND

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • Pappavolvoilua. Ja muita mukavia lötköttimiä.
Vs: Kalamiehen Turbokerho
« Vastaus #92 : 22.04.2014, 00:06:47 »
Kyllähän tuokin kannatti ehdottomasti pelastaa. Ei näitä 200-sarjalaisia koskaan liikaa ole. Ja tämä pääasiallisesti hyvä yksilö.
S80 2.4D & 240 B200E
Lisäksi kaiken maailman pönttöä ja päristintä

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Kalamiehen Turbokerho
« Vastaus #93 : 03.05.2014, 12:58:21 »
Väliprokkis lähti Lakesheadille jalostukseen joten siitä nyt ei tässä ketjussa kai hirveemmin kuulla enää. Asiasta ahdettuun: Tuli otettua Turbokartano taas ajoon ja siitähän löytyi heti kaikenlaista puuhaa. Listat siihen törkkäsin kiinni, vaihtelin kesäset alle ja massailin takakotelot. Saa tuohonkin nähtävästi laittaa peltiä leimalle, mutta onneksi sitä ei tarvi vielä murehtia. Seuraavaks jos siihen sais pienimuotoisen äänentoiston päivityksen aikaan ja pientä alustan päivittelyä samalla. Ei mitään mullistavaa, mutta jotain.  Kulkupuolen edistäminen ei ole edistynyt oikeastaan ollenkaan. Kokoajan löytyy vain lisää kohteita mitkä pitäis kunnostaa ennenkuin kehtaa edes lappua hakea.

TUA tuli kaivettua tallista romukasan alta esiin. Siitä repäsin risan hammastangon irti ja putsailin etupalkin. Jos sais sen pian tassuilleen, niin voisi siirtää sen isompaan tallipaikkaan oottamaan korigrilliä.


Kovasti on ulkoisia eroja tullut hammastankoon neljässä vuodessa. Molemmat näyttäs kuitenkin omaan silmään olevan Cammilaisia ja alkup. Turboista molemmat. Ei varmaan liene mitään käytännön merkitystä vaikka tuo uudempi on ulkoisesti tuommoinen rimpulampi?  ???

Jos sitä nyt menis vaikka asentamaan tuon hammastangon ja kattelis samalla muuta autoa vähän eteenpäin.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Kalamiehen Turbokerho
« Vastaus #94 : 06.05.2014, 18:30:09 »
Ärrä lähti Kariahon helliin hoiviin ja niillä rahoilla tulikin laitettua itselle Esabbi ja kaikkea pientä TUA:ta varten.



Jos alkais tosissaan räkimään, niin se saattais nököttää nököttää loppukesästä Alastaron parkkiksella. Tosin maalaamattomana ja vanhalla alustalla, mutta kuitenkin. Motivois vähän jos pääsis ajelemaan, niin voisi taas talveksi lyödä palasiksi maalausta ja alustapäivitystä varten. Koneesta ei ainakaan puutu enää paljoa ja alustasta on melkein kaikki massat jo kaavittu pois hitsailuja varten. Toisaalta kiireessä ei tule mitään hyvää, mutta ei sitä koskaan tiedä. Aika näyttää. :)

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Kalamiehen Turbokerho
« Vastaus #95 : 06.05.2014, 20:14:40 »
Ärrä lähti Kariahon helliin hoiviin
Piha on kohta jo tyhjä tätä menoa :o

Poissa HM__

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Kalamiehen Turbokerho
« Vastaus #96 : 06.05.2014, 20:22:19 »
Tästä vaa puuttuu custom made rocker panelssit  :pomo:

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Kalamiehen Turbokerho
« Vastaus #97 : 10.05.2014, 14:57:09 »
Tästä vaa puuttuu custom made rocker panelssit  :pomo:
Sisemmät löytyi tosta naapurista, mutta ainakin ne ulommat uupuis vielä. Customit kiinnostais ja jos erikseen ei saa, niin sitten koko sarja.  :)

Piha on kohta jo tyhjä tätä menoa :o
Ei välttämättä huono asia. Muutamia ideoita on pyöritelty päässä, mutta katsotaan uusia sitten kun nykyset on saatu kuntoon.  ;)

Tuli tossa jokinen tovi takaperin ihmeteltyä kun kartano hukkaa hitusen jäähkäriä. Eilen kotipihassa huomasin, että pellin alta nousee höyryä ja samalla löytyi vikakin. Ahtimelle menevä vesiletku oli siis vanhuuttaan pettänyt.


Jätin sitten auton pihalle että "vaihtelen letkun kuhan ensin vähän jäähtyy...", mutta tulikin yllättävää menoa Kotkaan, niin koko homma sitten unohtui ja sinnehän se sitten antautui. Huomaa vihreä sadevesi maassa.  :D

Siinä vesisateessa semmonen tunti ihmeteltiin ja lopuksi ajettiin sähköteipin voimin tuttavan tallille jossa letku tuli vaihdettua. Nyt näyttäis taas toimivan (hetken?). Tuntuu tosin että toi kerää normaalia enemmän painetta paisariin, joten kannentiivisteen vois varuiksi vaihdella joskus ennen kuumimpia kesähelteitä.

TUA:n koria on riisuttu taas lisää ja haettu hitsikaasua, hiekkapuhallushiekkaa ym. mukavaa. Näillä näkymin hitsuutellaan kontti ja helmat ensin, sitten rakennellaan lattiat kuntoon. Vähän kysymysmerkki mitä hittoa ton takakyljen kanssa tekee. Perjaattessa se pitäis vaihtaa, mutta se taas voi olla jo vähän turhan suuri operaatio itelle. Saa nähdä mitä sille tekee, mutta kaikki viikonloput olis nyt tosiaan tarkotus pyhittää sille.  :P

Laitan varmaan siitä sitten jonkun kuvakollaasin aina sunnuntaisin tjsp.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Kalamiehen Turbokerho
« Vastaus #98 : 11.05.2014, 00:11:47 »
Paisarin korkki on helpompi testauskohde kun kansipahvin vaihto varmuuden vuoks. Ja turboissa on 1.5bar korkki, jotenka sitä painetta kyllä kuuluukin olla aika isolti. Ite oon tosin käyttäny turboissakin 75kPa tai sitten tuota ns harvinaista 100kPa korkkia mikä deekussa on.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3470
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Kalamiehen Turbokerho
« Vastaus #99 : 11.05.2014, 13:53:28 »
Paisarin korkin saa siniseltä n 25e hintaan, itse juuri uusasin omaan seiskaani sen.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Kalamiehen Turbokerho
« Vastaus #100 : 11.05.2014, 21:50:22 »
Ei ollenkaan hullumpi idea kokeilla varmasti toimivaa paisarinkorkkia. Onko tosiaa niin että jo 200-sarjan turboissa on 150kPa? Itellä on tossa nyt 75kPa ja hyllyssä on kai muutama tollanen ja ehkä yksi deekun oma 100kPa malli.

Tänään näytti tältä:


Alkoi siis ärsyttää tuo hemmetinmoinen meteli kabiinissa ja laittelin nuo alkup. vaimennusmatot pahimpaan hätään. Edellinen omistaja oli unohtanut ne kai hitsauksen jälkeen laittaa takaisin, mutta onneksi olivat hyllykamaa. Mustat matot rapisi käsiin irroittaessa joten nakkasin harmaat tilalle. Vihaajat vihaa ja pussihousut itkee verta, mutta omasta mielestä ei ollenkaan hassummat. Ompahan ainakin ehjemmät ja ei ole enää niin tylsä sisältä. Erittäin tärähtänyt kuva mistä nyt kai saa hahmotelman selville?:



Ovipahveille olis vielä pari visiota...  ::)

[mainos]Hakekaa nyt joku hieno farmarin harmaa takapenkki maksutta? http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=48172.0[/mainos]

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2130
    • Instagram kuvat
Vs: Kalamiehen Turbokerho
« Vastaus #101 : 12.05.2014, 09:02:51 »
Tänään pitäis lähteä pakettia sulle..  ;)

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Kalamiehen Turbokerho
« Vastaus #102 : 12.05.2014, 15:01:35 »
Kiitän! Äkkiseltään laskettuna tällä viikolla taitaa tulla ainakin sen kolmisen pakettia puhdasta motivaatiota.  S*

Tämä päivä meni sairastelun merkeissä kotosalla niin vaihtelin apukuskin penkkkiin puhtaat kankaat ja korjasin sen hökötyksen istuinosan pohjasta. Nyt on ryhdikäs, ehjä ja puhdas = Tykkään. Onko kukaan purkanut tota takapenkkiä? Pitäis siitäkin saada kankaat pesukoneeseen, niin pitäis se käyttää atomeina. Pitäis varmaan napata jotain kuvia penkkioperaatioista, niin saisi jotain FAQia rustattua. Näyttää aika monella kuitenkin olevan penkit surkeassa kunnossa.  :(

Alotusviestiin tuli räpellettyä jotain. En kyllä siihen ole tyytyväinen vieläkään, mutta menkööt.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Kalamiehen Turbokerho
« Vastaus #103 : 13.05.2014, 21:17:21 »
Muutama paketti tuli noudettua joten kai sitä voisi muutaman turhan kuvan laittaa raottamaan salaisuuksien verhoa.  :P

Alotetaan vaikka tylsimmästä. Eli kartano ottaa siis askeleen poispäin Kouvolasta. Tiedä sitten onko miten fiksu veto madaltaa käyttöautoa, mutta menkööt. Eli KL-Racingin 60/40 madallussetti.


KL:stä tuli myös tuohon kesäautoon jotain pientä. Taino ei se nyt niin pieni ole, mutta kai se sitten joskus sinne kokonaisuuteen hukkuu syylärin ja ilmastoinnin kennon väliin. Modelpassare utan AC:



Pääsiäisenä kun tultiin ACS:stä kotiin, niin koukattiin VMattisen kautta kotiin. Sieltä tarttui mukaan tommonen HarriK pakosatsi jonka naitin takaisin 8v laippaan. Eipä sille mitään käyttöä ole, mutta ompahan hyllyssä. Myös sähköruutallisen imusarja eksyi vahingossa hyllyyn Warkalta. Huomaa tupla "Cobra" määränjakajassa.

Viimeisenä, muttei vähimpänä nimimerkiltä 240 tuli jemmasta tommosia niskahuppuja. Kahdet koko hopeat ja yhdet joissa on etuhupuissa mustat takaosat.

Iso kiitos sinne suuntaan. Nämä rupeaa olemaan jo harvassa. Vielä kun sais ovipahvit jostain paremmat...  S* Tarttee vissiin sitten laittaa taaksekkin niskatuet kun on kerta nyt huputkin sinne. Ei ihan 81 malliin kuulu, mutta menkööt. Ei tätä nyt kuitenkaan ihan museoimassa olla. Penkinpäällisetkin on uudemmasta.

Mites näissä menee nuo takahuput alunperin? Kuuluuko niissä olla mustat takaosat vai sen kankaan väriset? Netistä bongasin äkkiseltään tälläsen kuvan jossa on ainakin mustat nuo takaosat. Omissa hupuissa ne on kankaan väriset? Toisaalta vois heittää sellaset jokaiseen penkkiin... Saas nähdä. Pitää vielä penkoa Oksanen Tuningin sivut läpi ja kattoa jos löytyis Madeleinesta tai Carl-Philipistä kuvaa missä näkyis takaniskatuet.

On muuten hyvän värinen auto. Tarttis omaankin etsiä tonne puskurin alle tuo muovi kun ei vetokoukkua enää tähän koriin tule. Urheiluautossa kun ei sellaista kaivata.  :pomo:

Palataan kun on taas jotain kerrottavaa. Mistan paketti oottaa vielä noutoa, mutta se menee varmaan perjantaille vasta.

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 706
  • www.vrcf.fi
Vs: Kalamiehen Turbokerho
« Vastaus #104 : 14.05.2014, 20:18:56 »
Mites näissä menee nuo takahuput alunperin? Kuuluuko niissä olla mustat takaosat vai sen kankaan väriset? Netistä bongasin äkkiseltään tälläsen kuvan jossa on ainakin mustat nuo takaosat.  Tarttis omaankin etsiä tonne puskurin alle tuo muovi kun ei vetokoukkua enää tähän koriin tule. Urheiluautossa kun ei sellaista kaivata.  :pomo:
Katsoin Turbon myyntiesitteestä, niin oli mustat taustat hupuissa. Esite vuodelta -83?
Takapuskurin alle kuuluisi sellainen rivoitettu pelti, joka yleensä jää pois kun vetokoukku laitetaan. Itsellä ei ole ollut yhdessäkään, mutta kaverin museoautossa sellainen on.

 

Autoracing  KL-varaosat