En laittaisi itse jakotukille asti nylon-putkella, mikäli kyse on yleismallin PA12 tavarasta, on kohtalaisen herkkä taittumaan käyttökelvottomaksi jne... Ei tietysti esiinny ongelmia varmaankaan muutaman vuoden sisällä, mutta itse tulee aina mietittyä muutokset niin, ettei nyt ainakaan alkuperäistä huonompi tule rakenteeltaan ja kestoltaan.
Seostetut ajoneuvoteollisuuden nylon-putket erikseen.
Itsellä on alumiinisen suojaputken sisällä tuotuna perus PA12-putkella konehuoneessa sijaitsevalle filtterille asti ja siitä jakotukille
kunnollisella letkulla prässätyin liittimin. PA12-letkun liitokset myös ns. C-tyypin kierrettävillä kartioliittimillä.
Teflon tietysti paras letkumateriaali, mutta kumiletkuistakin löytyy hyviä, esim. mitä itse olen käyttänyt tuossa suodatin-jakotukki välillä:
http://www.hydromarket.fi/fi/tuotteet/oln-polttoaineletku Ominaisuudet eivät juuri muutu pakkasessa ja taivutussäde on pieni.
Jos kumiletku on kovin halpaa ja siinä on teräspunos, on se yleensä täyttä roskaa. Myös kiiltäväpintainen kumilaatu ja "Made In Italy"-merkinnät kertovat että kannattaa välttää...

Tekstiilisukalla vuoratut letkut myös menee tuohon samaan kastiin noiden halpojen teräspunosletkujen kanssa.