Alkaa pikku pakkaset jo aiheuttamaan ongelmia kylmäkäynnistyksessä.
Täysin kylmä kone käynnistyy hyvin, mutta pysyy käynnissä vain kaasua antamalla. Flexistä loppuu kohta säätövara kylmäkäynnille.
Normaalia Wiinamäen miehille!

Jos pakkasta on yli -10C rikastukset eivät välttämättä riitä, eivätkä tolkuttomasti lisättynä hyödytäkkään.
Mutta koneen ei montaa sekuntia tarvitse käydä, niin se on sisältä jo niin lämmin, että sen pitäisi pysyä jotenkin käynnissä.
Kuormaa se ei kylläkään hetkeen siedä.
Tänään hörähti (moottori -10C) ja sammui, toinen startti ja kone jäi käyntiin.
En kuitenkaan meinaa lisätä LH:sta kylmärikastusta vielä tähän hätään yhtään enempää, sillä siinä -15C kohdalla on suunnilleen raja, jonka jälkeen mikään rikastus ei meinaa riittää.
Wiinamäen miesten pitää vain tottua, että kylmässä wiina on vaikea aine...

Lämmin auto pariksi tunniksi parkkiin, eikä sen jälkeen käynnistykkään ihan niin hyvin kuin täysin kylmä kone ja kaasua joutuu taas antamaan. Vaikka lämpömittari alkoi jo nousemaan, meinasi sammua tyhjäkäynnillä. Hetki vielä kaasua antaen ja tyhjäkäyntikin löytyi.
Minulla kaikki kylmärikastukset tippuvat pois vasta siinä +70C tietämissä, kuten bensallakin mutta rikastusmäärät ovat vain wiinalla pirusti isompia.
Mikäs pannu autossasi olikaan? Entä ECU:n numero?