Kulkukoira  Proturbo

volvon kova kulutus

  • 17 Vastauksia
  • 4229 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa niinvarmaanjoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
volvon kova kulutus
« : 01.04.2013, 22:36:42 »
Mikä vois olla vikana kun 940 volvo manuaali laatikolla ja b230ft koneella kuluttaa noin 18l sadalla noin 100kmh matka ajossa mihin sisältyy taajama ajoa noin 5km. Autossa kiinan t3/t4 turbo, iso välijäähy ja kolmen tuuman putkisto. Laajakaistan mukaan seokset pyörii 14.7 tuntumassa tasaisessa ajossa.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: volvon kova kulutus
« Vastaus #1 : 02.04.2013, 00:39:58 »
Jos jarrujen laahaus ei ole 100% poissuljettu mahdollisuus, niin sen tarkistaisin. Pienikin laahaus jota ei ajossa huomaa, voi nostaa kulutusta huimasti.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa niinvarmaanjoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon kova kulutus
« Vastaus #2 : 02.04.2013, 08:05:29 »
Jarrutkin on tarkastettu ja tosi kevyesti pyöri renkaat.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: volvon kova kulutus
« Vastaus #3 : 02.04.2013, 15:39:14 »
Vikakoodit luettu?
Mitäs ne sopat on kiihdytyksessä sen laajakaistan mukaan?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa niinvarmaanjoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon kova kulutus
« Vastaus #4 : 02.04.2013, 17:17:54 »
Ei ollu muita vikakoodeja muutakun lambdan arvo liian laiha tai rikas tyhjäkäynnillä. Täyskaasu kiihdytyksessä seokset 10.5-11 laajakaista mukaan.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: volvon kova kulutus
« Vastaus #5 : 02.04.2013, 21:51:09 »
Ei ollu muita vikakoodeja muutakun lambdan arvo liian laiha tai rikas tyhjäkäynnillä. Täyskaasu kiihdytyksessä seokset 10.5-11 laajakaista mukaan.

Ahtopaineet?

Ja sopat on hitusen paksulla kiihdytyksessä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa niinvarmaanjoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon kova kulutus
« Vastaus #6 : 02.04.2013, 21:55:30 »
Ahtoja semmonen 1.3baria ja noi kulutukset on tosiaan melkein pelkästä matka ajosta. Luulis kyllä noilla ahdoilla vetävän laihalle kun on vakio suuttimet ja bensapuoli muutenkin vakioo.
« Viimeksi muokattu: 02.04.2013, 21:57:24 kirjoittanut niinvarmaanjoo »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: volvon kova kulutus
« Vastaus #7 : 02.04.2013, 21:57:58 »
Ahtoja semmonen 1.3baria ja noi kulutukset on tosiaan melkein pelkästä matka ajosta. Luulis kyllä noilla ahdoilla vetävän laihalle kun on vakio suuttimet ja bensapuoli muutenkin vakioo.

Vakio IMMu?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa niinvarmaanjoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon kova kulutus
« Vastaus #8 : 02.04.2013, 22:22:56 »
Vakio juu

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: volvon kova kulutus
« Vastaus #9 : 02.04.2013, 23:44:39 »
Vakio juu

Settisi on ongelmien ja konerikon kerjäämistä, sillä noilla ahdoilla suuttimet loppuvat.

Tarkasta bensanpaineet. Koska se on ainoa selitys, miksi sopat eivät mene laihalle!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa niinvarmaanjoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon kova kulutus
« Vastaus #10 : 03.04.2013, 08:14:44 »
Mielestäni noi ei kuitenkaan selitä kulutusta tasaisessa matka ajossa jolloin paineet on 0.7-0.5 alipainetta. Voishan ne paineet mitata mutta kai se sillon olis rikkaalla  koko alueella eikä vain ahdoilla?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: volvon kova kulutus
« Vastaus #11 : 03.04.2013, 08:33:14 »
Mielestäni noi ei kuitenkaan selitä kulutusta tasaisessa matka ajossa jolloin paineet on 0.7-0.5 alipainetta. Voishan ne paineet mitata mutta kai se sillon olis rikkaalla  koko alueella eikä vain ahdoilla?

Mielestäsi?  :buck2:

Mitä virkaa koko lambda-säädöllä olisi, jos bensan paineiden muutos vaikuttaisi koko karttaan jatkuvasti ja pysyvästi ilman korjausmekanismeja?  :P

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24583.0

Lainaus
LH rakastaa Labda-arvoa 1 yli kaiken ja kiinnittyy siihen yllättävän nopeasti, kunhan kuormitustieto (IMM signaali) pysyy muutamia hassuja sekunteja samana.

IMMua LH seuraa kuin hai laivaa, eli reagoi IMMun antaman tiedon muutoksiin alle kampiakselin kierroksen aikana.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa niinvarmaanjoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon kova kulutus
« Vastaus #12 : 03.04.2013, 15:59:19 »
Kai se seosmittarissa pitäis näkyä jos se sitä soppaa sinne kokoajan täysillä työntäis? No kävin nyt ainakin ostamassa sen bensanpaine mittarin ja laskin ahdot niin pienelle kun saa niin voi taas koittaa mitä tahahtuu.
« Viimeksi muokattu: 03.04.2013, 16:02:46 kirjoittanut niinvarmaanjoo »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: volvon kova kulutus
« Vastaus #13 : 03.04.2013, 16:47:15 »
Kai se seosmittarissa pitäis näkyä jos se sitä soppaa sinne kokoajan täysillä työntäis? No kävin nyt ainakin ostamassa sen bensanpaine mittarin ja laskin ahdot niin pienelle kun saa niin voi taas koittaa mitä tahahtuu.

Kiihdytyksissä sinulla menee paksulle ja aikas paljon, koska vakio LH pitää sen siellä AFR:n 12,5 tuntumassa kiihdytyksissäkin (FK/FT).  Se selittää osan kulutuksesta.

Ja eihän se sinne kokoaikaa ylimääräistä työnnä, vaan kiihdytyksissä. Tasaisella kaasulla LH rakastaa Lambda-arvoa 1 ja säätää sen siihen joka tapauksessa, ellei jotain ole uskomattoman pielessä ja tällöin usein saapi nähdä myös sen vikavalon, jota myös lambda-anturin valoksi luullaan.

Mutta siihen matkanopeuteen et pääse ilman kiihdytyksiä.  :hello:

Koska jos sinulla on vakiosuuttimet ja ahtoja 1,3 baaria, niin vakiosumut ovat olleet tapissa jo pitkään ja kilinä&kalina on kiihdytyksissä melkoinen (eli kone takuulla nakuttaa). Vakiosuuttimet loppuvat n. 1 baarin ahtopaineessa.
Joten jos kone ei nakuta 1,3 ahdoilla ja suuttimet on varmuudella vakiot, niin ainoa vaihtoehto on se, että sinulla on tolkuttomat bensan paineet.

Entä oletko käynyt autosi kanssa koskaan päästömittauksessa?

Oletko itse rakentanut nuo viritykset vai ostanut valmiina auton sellaisena kuin se on?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa niinvarmaanjoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon kova kulutus
« Vastaus #14 : 04.04.2013, 00:19:28 »
Okei, kiitoksia neuvoista. Saattaa bilteman ahtomittarikin jonkunverran kusettaa noita ahtoja.  Pistin nyt ahdoiksi jotakuinkin jotakuinkin 0.6 baaria ja nollasin vikakoodit niin nyt on tuntunu tähän mennessä toimivan ihan hyvin, pitää mitata mitä kulutus nyt on. Ahdot menee nyt vakio mittarissa sinne turbo merkin kohdalle ja samalla bilteman mittari näyttää sen 0.6bar

Päästöistä ainakin meni läpi viikko sitten katsastuksessa. Itse laitoin ton ahtimen ja välijäähyn kun vanha vakio ahdin kusi sen verran öljyä ahtoputkiin.  Saattaa olla että on vähän reikäpäässä tullu laitettua noita ahtoja lisää kun seosmittari näyttää rikasta ja ropinaakaan ei oo kuulunut ja lisää voimaa tarttis kumminkin saada.  ;D
 


 

Autodiagnoosi  Carcom Oy