Transaxle putkea on jo lyhennetty 6,5cm, enemmän jos lyhentää ni saa sit lyhentää itse akseliakin.
Laatikon sisäänmenoakseli on katkaistu, niin että booreja on about 4cm, siihen päälle BMW kytkinlevystä booriholkki, joka hitsattu puolikkaan orkkis booriholkin kanssa yhteen, ja se orkkis pulttikiinnityksellä kardaanitankoon.
Boorien ulkohalkaisija on 21mm, akseli on vaan about 20mm tavaraa, ja sileän akselin ja boorien välissä on kummassakin päässä sellainen 18mm halkaisijaltaan oleva "kaulus" (josta tuo akseli katkeaa varttimailikäytössä). Etuboori on about 5cm, takaboori 3cm. Edestä se ehkä voisi sen muutaman sentin lyhentyäkin... mutta sitten kytkimen toiminta voi olla kyseenalaista.
Ja en sitten tiedä mitä tapahtuu, kun karkaistua akselia ruvetaan sorvaamaan ja pätkimään, vähän luulen että sen jälkeen se napsahtaa poikki, kun sen kestävyys on nykytehoilla jo vähän rajoilla.Pentan kytkinkoppia löytyy täältä kyllä, sitäkin vähän mietin jos laittais tuonkaltaisen systeemin nestepainelaakerilla, ni pääsis tuosta hiton kytkinvaijerista eroon.
Tuo svenskin kardaanihan on helppo toteuttaa, kun pentan kytkinkopassa on 30cm akseli jossa boorit kytkinlevylle ja vetolaitteen ristikon "yokelle", tosin vaatii uuden kytkinlevyn... ja toi boori on aika jännää kokoa, tyyliin 35mm akseli ja 30 hammasta. Itse kardaanihan on helppo tehdä, kelpaa varmaan ihan hyvin vaikka 40mm suora 5mm seinämäinen rautaputki.
Inertia voi vaan aiheuttaa ongelmia vaihteenvaihdossa.Tuota vaan jos rupeaa toteuttamaan, ni sit seuraa taas uusia ongelmia, vois yrittää pitää homman yksinkertaisena, ni joskus pääsis ajelemaankin. Nyt auto ei ole omin voimin liikkunut 10 kuukauteen, ja voi olla ettei liikukkaan, jos ei kohta rupea hommat toimimaan.

Varttimailia en meinaa ainakaan slickseillä ajaa, ni siks ei jaksais tota kardaania modata.
Helpompi pitää vaan samantehoinen tehdas käyttöauto, jonka toimintavarmuus on 99,99% tuon noin 2% sijaan.