Elikkä viikonloppuna ilmeni pientä vikaa, kun oltiin heittämässä vähän pidempää lenkkiä. Yht`äkkiä motaria ajaessa (vauhtia 130 km/h) tuntui että tehot hävisivät ja auto rupesi nykimään rajusti kun yritti painaa kunnolla kaasua. Pintakaasulla päästiin sitten kotiin asti hyvin. Valoista liikkeelle lähdettäessä kaasua joutuu painamaan ja voisin kuvailla tota tärinää joka mm tuntui ratissa rajusti, että tuntui samalta kuin vaikka mopolla yrität lähteä valoista 3 vaihteella (tärisee/nykii ja ei kiihdy). Itse en ollut ratissa ja kuski epäilee, että ei käy kaikilla pytyillä. Joten ekana on ostoslistalla uudet tulpat.
Mitkä tulpat kannattaa ostaa?? Boschit, nkg vai Volvon omat??Venakopan päällä oli taas oljyä (ylläri ylläri), mutta asia korjaantunee kun haen volvolta tiivisteen tohon korkkiin.

Tälläinen osa löytyi jossa oli liitin irti. Ilmeisesti VTT solenoidi (joku muuttuvan ajoituksen nokka?). En tiedä onko joku ottanut liittimen irti, vai onko lähtenyt irti koska liittimen klipsu puuttuu, joten se ei lukitu vastakappaleeseen tiukasti.
Mistä tiedän että toimiiko solenoidi vai onko se rikki?
Johtoihin tottakai merkitsin että mikä menee millekkin puolalle. Toivottavasti ei tarvitse puolia lähteä uusimaan. Näyttävät kyllä ulkoisesti kuin uusilta.

Muutaman johdon suojus kärsinyt tällein ja kivasti päässyt sitten öljy sinne sisälle.

Noi johdot tuli sitten suojattua paremmin sähköteipillä, jotta kestäisi kauemmin.

Olipa muuten helvetin tiukassa tulpat. Onneksi lähtivät kaikki ehjänä irti...
Miltäs näyttää tulppa? Kaikki samanlaisia. Omaan silmään hyvät seokset, toki tulpat ovat muuten jo vaihtokunnossa!
