Kokeilin nyt noita hertzejä, ja omalla todella epä-hifistimäisillä (lieneekö edes oikea sana) korvillani kuulin lähinnä tälläisiä eroja:
Matalat äänet tulivat hertzeistä huomattavasti voimakkaammin (hertzi menee muutenki 55hz kun alpinet 65hz)
Keskiäänissä en niinkään eroa huomannut, yleisesti volyymitaso oli hertzeissä voimakkaampi.
Korkeissa äänissä alpinet selviytyivät huomattavasti paremmin. Alpinet pitivät kokoajan suhteellisen puhtaan äänentoiston, mutta hertzit särkivät aivan selvästi korkeimmilla äänillä (vaikkakin tämänkin huomasi vasta kun kuunteli ihan vierestä) noh, päätin kuitenkin pitää hertzit, sillä kun olin ovetkin joskus vaimentanut, niin alpineiden kanssa eroa ei huomannut oikeastaan ollenkaan, mutta hertzit ovat niin paljon voimakkaammat, että luulisin vaimennuksella olleen huomattavasti enemmän eroa.
Enivei, nyt kun rahatilanne vähän on mitä on, niin olen vähän ajatellut myyväni nuo alpinet.
Koko paketti löytyy diskantteja lukuunottamatta. Eli 6.5" kajarit on (täysin ehjät, eikä ole kuunneltu edes kovaa) suojat kajareille (joista toisesta on lähtenyt "type-R" logo, sekä jakosuotimet.
Mikäli kiinnostusta olisi, niin YV:llä voi ottaa vaikka yhteyttä. Eivät tosin ole pakkomyynnissä, kun tykkään itse noiden äänestä

muttajoo, näin tälläkertaa