Ja pitikän se mitata, jotta saadaan mitattua dataa
tm.

Ensin öljynvatkaimella kaasupullon haku reissu reilun nelisen kymmentä kilometriä.
Viimeinen kilometri hissukseen pinta-kaasulla (melkein kilometri) pääsääntönä alamäkeä, parkkiin pihaan ja flekti käynnistyi. Konepelti auki ja IP-lämpömittarilla lohkoa mitaten. Tulos 107C.
Kannesta 111C, venttilikoppa 109C, ylävesiletku termarikotelosta 101C ja alavesiletku 88C.
Viisi minuuttia seisten ja uusi mittaus.
Venttiilikoppa 119C, Lohko 105C, kansi 114C ja ylävesiletku 95C, alavesiletku sama 88C.
Tuntia myöhemmin ajoin koiran kanssa 6km päähän metsä tielle, jotta pöhköpuudelia saa ulkoiluttaa entuudestaan tuntemattomassa paikassa. Pysähtyessä flekti puhalsi.
Venakoppa 113C, Lohko 107C, Kansi 113C ja ylävesiletku 99C ja alavesiletku 86C.
Mittauksen absoluuttinen tarkkuus +/- 2C ja 0,2%. Verrokki mitattu kämmenestä, josta saatu ensin 37,2, sitten 36,4 ja 36,7C.
Joten kyllä se kiehuu, kun paisarin korkin avaa, vaikka olisi etyleeniglykoliakin mukana sen 50%.
Ja tietysti kokeilin avata paisarin korkkia, niin iloisesti purskahtaa kiehuvaa nestettä korkin raoista! :hello:
Öljynvatakaimessa (automaagi) kun on huomattavasti isompi syyläri kuin vaparissa ja ilmastoidussa tomaatissa vielä isompi (muistaakseni 590*590mm).
Kaipa se on kiinni ajotavasta, kone/lämpöanturi-yksilöstä ja vaihteistosta ja ilmastoinnin olemassa olosta?
