
Osanotto lisätöistä....
Kiilahan on riittävän iso kohdistukseen, niinku edellä todettiin, ja pultti kiristää rattaan paikalleen. Oikee momentti pitää, ilman liimojakin, mut ei liimasta haittaakaan ole.
Noissa jakopää-hommissa kantsii sitten muistaa, et jos pultin päässä on merkintä esmes 12,9, ja loppukiristys asteilla, niin sitä vanhaa ei saatina saa laittaa paikalleen, vaan irrotuksesta suoraan roskiin, oikeesti. Mä olen liian monta moottorivauriota korjannut tuon "säästön" takia.... Ikävää, että "säästö" on maksanut auton omistajille ihan v***sti.
Jos yläpää ei räpinässä toiminut tarpeeksi sulakkeena, on olemassa marginaalinen vaara, että kiertokanget on väärässä, eli mittaa männän yläkuolokohdat tarkoin ennen kasausta.
Dieseleissä on riittänyt joskus pelkästään kannentiiviste-vaurio, ja vesi männän päälle, vääntämään kanget. Mutta tuolloinhan paine on valtava, samaan päästään rajulla iskulla toki.