KKD Motorsport  Samppasport

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut

  • 1194 Vastauksia
  • 385979 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5136
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1140 : 05.08.2019, 21:01:22 »
Käyttelin valkean lämpimäksi, vaihdoin öljyt ja kävin ajelemassa. Aika herkästi kulkee entiseen verrattuna. Ei vuotoja, ei huohota, mutta öljyä taitaa mennä riittävästi renkaiden ohi, sen verran pöllyää. Vanhat renkaat ja kevyesti hoonasin pyttyjä.  Huomenna aloitettava ajamaan enemmän ja annettava riittävästi kenkää, toivottavasti asettuu ja loppuviikosta "kunnon" öljyt sisään.

Termari jäi jossain vaiheessa jumiin ja lämmöt tippuu ajossa, huomenna uusi tilalle. Samalla lyhentää ylävesiletkun kun sen ei tarvitse enää kiertää tehostimenpumppua.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Paikalla Juho_

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 450
  • vapari
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1141 : 05.08.2019, 21:09:57 »
Tuliko nyt millaisilla muutoksilla/kokoonpanolla kansi tuohon koneeseen?
Muuten ku reilummin madallettuna.
Imgur
Volvo 960 B6304S+ZF 260Z
Volvo 240 B200F+M47

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5136
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1142 : 05.08.2019, 21:53:59 »
Ei siinä sen kummempaa kuin imukanavien siloittelu, imuohjureiden muotoilua sekä sama jonka teen kaikkiin ns. parempiin kansiin eli koneistus ja valukulmien poisto. Muistaakseni englantilaisen ensimmäinen kansi(jolla myös 800hv penkitettiin) virtasi noin 305-310hv imupuolelta pelkästään hyvällä seetillä ja ylimääräisten kulmien sekä vastarappujen poistolla kanavista. Kanavakohtainen virtaus ei ole kovin kummoinen verrattuna 16V kanteen, mutta riittävä.

Jakohihnan kireys lämpimällä koneella on hyvä, mutta taidan silti tehdä lyhyen jatkon kiristimen tappiin jottei tule ongelmia. Muuten pitäisi olla hampaan lyhyempi hihna, jotta ollaan suurin piirtein samassa tilanteessa kuin vakiokorkuisella kannella.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5136
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1143 : 06.08.2019, 23:39:30 »
Vaihdoin termarin, lyhensin ylävesiletkun ja laitoin T6 suuttimet paikalleen. Säädin on puristettu 4bar paineelle eli riittää tässä vaiheessa. Iltasella kävin ajelemassa eestaas ja hain vähän seoksia. Huomaa kyllä miten pyörivien massojen keveys auttaa hitaista nopeuksista tai paikaltaan kiihdyttäessä, mutta tottakai voimaa uupuu vielä.

Joku puola ilmeisesti alkoi valittelemaan oloaan kovemmalla kuormalla, käytävä läpi ja vaihdettava huonomman näköiset. Pääsee vähän säätämään ennakkojakin, täyskaasulla on vain 21 astetta. Joutuu tekemään nakuluuritkin kun sisämelu on niin kova ettei sinne mitään kuule.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5136
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1144 : 07.08.2019, 23:58:23 »
Vaihdoin valkeaan pari puolaa, kävin ajamassa pidempään ja sillä korjaantui nypyttäminen. Otin varmuuden varalle dwellistäkin pois 0,2ms, vaikka toimi 3ms:lläkin. Täyskaasulle lisäsin ennakkoa viisi astetta ja kulku paranee koko ajan.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5136
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1145 : 11.08.2019, 17:48:30 »
Torstaina ajelin valkealla lisää ja laitoin täyskaasulle kaksi astetta lisää ennakkoa. Ei ollut enää niin selvää parannusta ja loput saa odottaa penkitystä. Tuli myös päätettyä, että se jää kotiin kesämiitin ajaksi. Alusta on kuitenkin sama letku kuin Ahvenistolla ja haluan tehdä muitakin muutoksia ennen kuin seuraavan kerran käy radalla.

Englantilaiseen laitoin eilen välisäiliön konttiin. Mahtui hyvin pohjalevyn alle kun pikkaisen puupalikan kanssa naputteli pohjapeltiä. Tehtävä kotelointia ja poistoreikä vuotojen varalta sekä pumpulle kannake.

« Viimeksi muokattu: 11.08.2019, 17:53:10 kirjoittanut Lankku »
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Paikalla Juho_

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 450
  • vapari
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1146 : 11.08.2019, 19:03:31 »
Torstaina ajelin valkealla lisää ja laitoin täyskaasulle kaksi astetta lisää ennakkoa. Ei ollut enää niin selvää parannusta ja loput saa odottaa penkitystä.
Jos on kovin tiukka paljealueen välys (squish), niin aika tyypillisesti taitaa kone 'vaatia' vähemmän ennakkoa.
Omassa koneessa tais olla just sen 0,9mm paljealueen välys.

Tai tällaiseen selitykseen ite päädyin, kun 2-tahtisissa mennyt juurikin noin.. ja vasta hiljattain alkoi sen verran säteilemään, et näinköhän 4-tahtisessakin menisi samalla tavalla. :P

Mutta erittäin suurella mielenkiinnolla odottelen penkkituloksia. ::)
Imgur
Volvo 960 B6304S+ZF 260Z
Volvo 240 B200F+M47

Poissa Ökkelö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1147 : 13.08.2019, 15:54:52 »
Eikö tuo e85 pitäs syövyttää alumiinia? Tuota välisäiliötä meinaan vai onko se pinnotettu sisältä

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5136
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1148 : 13.08.2019, 21:55:54 »
Jos on kovin tiukka paljealueen välys (squish), niin aika tyypillisesti taitaa kone 'vaatia' vähemmän ennakkoa.
Omassa koneessa tais olla just sen 0,9mm paljealueen välys.
Kaikki vaikuttaa. Nokat, niiden ajoitus, dynaaminen puristussuhde, koneen hengitys muutenkin, yms. Mutta laitetaan se mitä penkin mukaan pystyy.

Eikö tuo e85 pitäs syövyttää alumiinia? Tuota välisäiliötä meinaan vai onko se pinnotettu sisältä
Ei ole pinnoitettu. En ole huomannut syöpymiä bensakiskojen sisällä tai muissa paikoissa missä on alumiinia. Ajastaan sen tietää.


Otin englantilaisen tehostimenpumppua vähän syrjään, purin paineventtiilin osat pöydälle ja lyhensin jousta noin 2,8mm. Noin 1,6mm lyhennyksen jälkeen muutos ei ollut enää niin suuri, mutta nyt pääsi sentään eroon täysin ylitehostetusta ohjauksesta.

Teipinpalan alla tulppa:


Ja osat:
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Ökkelö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1149 : 14.08.2019, 11:20:05 »
Ainakin itellä 5syl bensa kisko on anodisoitu. Ulkoa ja sisältä ni se kyllä kestää. Uskosin et sama myös kutosessa.

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5136
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1150 : 14.08.2019, 11:37:57 »
Ei ole ollut vakiokiskoa moneen vuoteen, vaan halvinta yleismallin 16mm kiskoa itse poratuilla suuttimenrei'llä. Voihan sekin olla anodisoitu, muttei suuttimenrei'issä ole näkynyt mitään.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Ökkelö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1151 : 14.08.2019, 14:09:31 »
Ok

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5136
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1152 : 15.08.2019, 21:59:15 »
Eilen tein englantilaiselle katselmuksen kesämiittiä varten, aloitin sisustan putsaamisen ja vaihdoin toisen painepumpun. Noin vuoden kesti viime keväästä johonkin vaiheeseen kesää. Ei ole tullut isommilla paineilla ajettua joten tarkka ajankohta ei ole tiedossa. Ei tarvinnut ostaa uutta vaan lainasin Country Squiresta. Nyt voisi viimeinkin päivittää AEM:n isotuottoiseen pumppuun. Uudemman jättää rinnalle ja kytkee toimintaan megan kautta vaikka yli 1,5bar paineella.

Tänään paikkamaalasin palan lukkopeltiä öljyjäähyn kohdalta. Viime kesämiitissähän öljyjäähyn lämpö kuori lakan ja pintamaalin pois pieneltä alueelta, koska ne oli vedetty hyvin paksusti. Nytkin sai kuumailmapuhaltimen ja muovilastan kanssa vedettyä ympäriltä lisää pois aika vaivatta. Tuli ainakin siistimpi ja nyt joutuu vahaamaan ympärystän :P Maalin kuivumisen väleissä jatkoin sisustan putsausta ja vaihdoin kardaanin taaemman ristikon, koska siihen oli tullut pientä pykälää liikkeeseen.

444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5136
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1153 : 16.08.2019, 22:14:51 »
Töiden jälkeen vaihdoin kumisarjan englantilaisen vasempaan takasatulaan. Ei voi sanoa, että olisi jumettanut vielä, mutta jarrupölyä kertyi vähän enemmän kuin oikealle. Kävin tankkaamassa jerrykannutkin huomista varten ja äsken sain pestyä konehuoneesta sekä päältä. Vielä ois kamppeiden pakkaaminen jonkinlaiseen järjestykseen.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5136
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1154 : 17.08.2019, 22:59:33 »
Kesämiitissä käyty ja radallakin, tosin vain kymmenkunta kierrosta. Ei oikein vielä siinä ajassa pääse sinuiksi täysin tuntemattoman radan kanssa, mutta tulipahan käytyä :P Tuonnekin pitäisi olla reilummin camberia ja pykälän-kaksi tiheämpi perävälitys jotta kolmosella pääsisi hyvin ulos mutkista. Ensimmäisellä kerralla meinasi olla pikkaisen liukasta kun kokeilin miten renkaille käy katupaineilla :D

Ohjaustehostimenpumppu ei tykännyt ensimmäisestä ajokerrasta ja alkoi vuotamaan akselilta. Siihen oli varautunut jo valmiiksi lyhemmällä hihnalla jonka vaihdoin ja samalla kipattiin säiliö tyhjäksi jottei vahingossakaan puske korkin välistä pihalle. Toinen uhri jossain kohtaa tai jo aiemmin oli laturi. Viimeiseksi jääneeltä ajokerralta sai juuri ja juuri nilkutettua takaisin varikolle. Käynnistyi ennen sitä normaalisti ja toimi hetken kunnes jännite tippui liian alas.

Lainasin Sjtv:n autosta akun, englantilaisen akku sai latausta AJH:n avustuksella, jotta Sjtv:n auto saatiin tulille ja sillä menetelmällä pääsi hienosti Jyväskylään. Ilman valoja noin 175km matkalla jännite tippui vain voltin. Siellä tutulta vasta ladattu akku jolla ajelin töihin. Yhdessä vaiheessa laturi innostui toimimaan jonkin aikaa, oli vähän aikaa pois, latasi taas aikansa kunnes lopetti kokonaan. Töissä vaihdoin paikalleen laturin valkeasta(aika tuore Bosch vaihto-osa) ja se osasto on nyt kunnossa. Kunnostettava nuo pari laturia, tähän asti se homma on ollut vain ajatuksen tasolla. -jadi- toi pari tavaraa radalta töihin jottei akkuja vaihtaessa tarvinnut puljata niin paljoa ja Daywalkerilta sain apuvirtalähteenkin lainaan kaiken varalta. Melkoinen tiimisuoritus tällä kertaa ;D -H-

Muuten jäi tosiaan vähän hampaankoloon kun ei saanut enempää kierroksia ja auto tuntui koko ajan paremmalta. Pikkupaineillakin tuli ajettua, mutta 1,5bar tuntui olevan ihan hyvä näin tutustumisvaiheessa. Incaria ehkä jossain vaiheessa. Päivän ajosuorite noin 670km plus ratailut.
« Viimeksi muokattu: 17.08.2019, 23:01:28 kirjoittanut Lankku »
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

 

Carcom Oy  Ateho