Pikku päivitys vaihtelun vuoksi.
Joulukuun alussa tilasin englantilaiseen sarjan 81,5mm Wössnereitä sopivasti/sopivaksi muutettuina. Ai niin takomäntiähän tähän ei pitänyt enää tulla

Lisää rahanmenoa on tiedossa kunhan Autoracingilta tilatut 1600cc levysuuttimet(samanlaiset kuin käytössä olleet) saapuvat. Redstuffit eteen ja taakse tuli otettua haltuun muun tilailun yhteydessä. Mahdollista tulevaisuudessa tapahtuvaa lyhyttä talviautoilua varten ostin Ebaysta Citroen C5 17" peltivanteet, ET32.
Takajarruja mallasin irtoakseliin ja näyttää vaativan siirtopalikat satulalle. Satulan sijainti akselin päällä L-mallisella raudalla ja tuki etupuolelta käsijarrukenkien välikappaleen pultista. Vakiolevyn rumpu ei mahdu XC90 takalevyn sisään, joten teen välipalikat joilla voi käyttää XC90 kenkiä.
1200cc suuttimet siirsin valkeaan, tein perus asetusmuutokset ja säätöä. Kylmäkäynnistystä vielä säädettävä lisää. Nyt vois käydä suuttimien puolesta penkittämässä uudestaan. Bensalinja vois vaatia välisäiliön tai lisää tuottoa painepuolelle.
Ja koska rahan heittely englantilaista kohti on hyvin vahvasti menossa, tulee helmikuun puolella/maaliskuun alussa pintaan uusi väri maalarin toimesta. Keskiviikkona purin sisustasta pois kaiken muun paitsi kojelaudan, ovipaneelit ja kattoverhoilun. Keulilta lähti kennot ja muuta tavaraa. Tuulilasi on vuotanut oikealta jostain, oikean etujalkatilan syvennys oli päälipeltiä myöten jäässä. Sekin tilanne korjaantunee tuulilasinvaihdon yhteydessä. Sisustan purkamisen jälkeen kuskasin kopan maalarin luo.
Tänään kävin purkamassa korista lisää tavaraa irti. Huonoja kuvia
tuolla.
Laitoin markkinapuolelle ostoilmon hyvistä takaovista jos vahingossa löytyis sellaiset, joita ei tarvii oikoa ja kitata. Nykyiset on just mukavasti lievästi lommollaan, mutta laajalta alueelta. Ja vasemmassa ovessa painaumat ei ole yhtenäisiä. Ellei löydy joku joka ne saa suoraksi ilman peltipaljaaksi hiomista. Konehuoneesta laikkaan pois turbon takia ruttuun naputellun osan iskaritolpan kupeesta ja laitan siihen suorasta sopivan muotoisen tilalle. Kuudennessa kuvassa näkyvä kontin takareunan ruostereikä on ollut siellä koko sen ajan kun auto on mulla ollut. Ja viimeistään nyt ylempi pelti on ruostunut kokonaan irti alemmasta. Sekin ois korjattava nyt samalla.
Vähemmän yllättäen helmoissa on aika paljon vanhoja lehtiä. On jo aikakin putsata ne. Putsauksen yhteydessä helmojen ja lattiapellin saumat on tarkoitus korvata kokonaan 50x30x3 palkilla, ehkä jopa jatkaa samalla linjalla edessä rintapeltiä pitkin ylöskin. Pyrkimys on ylipäätään jäykistää ja poistaa tulevaisuuden mätäkohteita. Olen pyöritellyt täyskaaria mielessä ja ns. fiksu ratkaisu olisi tehdä ne. Mutta haluan pitää 5-paikkaisena, eikä siinä yhteydessä takakaarien veto ole mitenkään helppoa. Vaikka tekisi täys pulttikaaret, niin etuputket pitäisi vetää kojelaudan läpi jotta ne saa tarpeeksi eteen. Sen jälkeen niiden poistaminen ei olekaan nopeasti tehty. Tulin siihen tulokseen, että teen pultattavat puolikaaret. Korikiinnitykset ohjeiden mukaisen kolmen 8mm 8.8 pultin sijaan 10mm 8.8 pulteilla pitäis riittää takaamaan kaarien paikallaan pysymisen. Liitoskohdat ainakin pääkaareen sisäkkäisillä putkilla, eikä pelkillä korvallisilla.
Isompi turbo ollut viime aikoina mielessä mailihommien takia. S475 ois siiviltään aika hyvän oloinen, mutta sen valtava koko on ainakin itelle aika iso jarru. Ensin pyörittelin josko laittaisi HX55:n johon koneistuttaisi 77mm billetti kompurasiiven samalla tavalla kuten boost on tekemässä. Sekin riittäis mun käyttöön varmasti hyvin ja taitaa olla hieman "sirompi". Lopullinen hinta jää kuitenkin aika lähelle osti käytetyn HX55:n johon teettää muutokset tai jenkeistä uuden S475:n. TarmoL ehdotti kyllä tuplaturboratkaisuakin, mutta mieluummin tekisin yhdellä. Mikä noista sitten oiskaan paras ratkaisu pidemmän päälle ja pitäytyykö kuitenkin nykyisessä vaan. Myös Pro55 ois vaihtoehto sinänsä. Sama kompurasiipi kuin Pro52:ssa, mutta isomman pakopuolen takia pitäis riittää pidemmälle eli kuulemma noin tuhanteen.