Ole tarkkana että et tee mitään luvatonta.
Onneksi ollaan pieniaika tivis taloyhtiö, tässä ei tuu yhtiön kanssa ongelmaa, etenkin kun on pääpiirteittäin asioista jo keskusteltukin.
Tässä taloyhtiössä tehdään ihan kaikki yhdessä kökkimällä ja hyvässä yhteishengessä, niin hallitus (johon itsekkin kuulun) hyväksyy kyllä kaikki lailliset teot, kunhan ei ala itselle parkkipaikkaa värkkäämään asunnon eteen

Putkimies tulee tekemään putkihommat, mä vetelen tonne sähköputket, kojerasiat, jakajat, sekä kaapelit ja sähkömies tulee tsekkaamaan ja kytkemään, niin eiköhän tässä mennä ihan lain puitteissa.... tosin, itse tein piirit jännitteettömäksi ja tarkasti jännitteettömyyden, eikä ainakaan vielä oo tullu suoritettu sitä sähkömiehen ammattitutkinnon näyttöä, eli sähköiskua ei tullu

Tuo keittiön ja ruokailutilan väliseinän poisto on tehty pariin muuhunkin yhtiön asuntoon, joten sekin on ok
Tuon liian lyhyen sähköjohdon tiimoilta, kun päätin tehdä väliseinää pikkupätkän takaisin, niin tulikin mieleen, että teenkin väliseinästä vain 120cm korkean ja siihen tulee pöytätaso päälle, baaripöytä tuohon kohtaan oli joskus ajatuksissakin, mutta en heti keksinyt, että miten sen toteutan, joten jäi se miettimättä, mutta nythän se idea sitten syntyi vähän niinkuin pakon (emännän) edessä.
Eli vaikka tollaisella: http://www.oem.fi/Tuotteet/Keskus/Ohjauskalusteet/22_5_mm_sarja/Painikkeet_ja_valintakytkimet/Baco_monitoimipainikkeet/824686-515797.html
Ja siihen NC ja NO koskettimet: http://www.oem.fi/Tuotteet/Keskus/Ohjauskalusteet/22_5_mm_sarja/Tarvikkeet/Baco_kiinnityspohjat_ja_kosketinyksikot/824708-515762.html
Siis kun painaa käynnistys-nappia, kytkee releen päälle ja releen kytkentävirta (tai nolla) rupeaa kiertämään sammutusnappulan kautta, jota painamalla piiri menee poikki ja imuri sammuu.
Oiskohan mulla tommosta ylimääräistä duunissa...
Mun pitää saada nappi seinään, eikä toi yhtäkkiä näytä siltä, että olis seinäasennukseen tarkoitettu?

Tuo olis kyllä melko hyvän näköinen ja kokoinen nappula..
On se kumma.. autohommissa tulee hommattua heti oikeat työkalut, jotka helpottaa työtä, mutta näköjään tässä oman ammatin ulkopuolisissa hommissa tulee tehtyä hommat vaikeimman kautta...
2,6 metriä lattiaa, ensin laminaatti ja sen alla parketti ja eikun sahalla pois....
Ja joo.. tapetissa näkyy tussin jälki juuri siitä kohtaa oikealla päin, johon tapetin piti jäädä

Pitää tuohon osaan, josta otin lattian irti, laittaa tasoite, kun laatta tulee tuohon saakka, josta sahasin ja keittiön / ruokailutilan betonilaatta on hieman eri tasossa.. alkuperäinen keittiön muovi tms. korkkityyppinen muovimaton vahvuinen lattia ja ruokailutilan/olohuoneen parketti oli samassa tasossa, siitä syystä laattakin on eri korkeudella.