Futurez  Proturbo

Automaattivaihteiston (5-vaiht.) öljynvaihto huuhtelumenetelmällä

  • 123 Vastauksia
  • 43003 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3365
Omassa 5v on laatikko toiminut pehmeimmin Mannoililla, ei voi valittaa. On kerrankin varaa huuhdella puhtaaksi asti.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa MIIKA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Tuli eilen vaihettua Mannolit laatikkoon ja ensi tuntuma oli, että kyllä vaihtaa nyt pehmeämmin eikä nykäse ollenkaan. Laskuissa menin sekaisin, mutta 14-15 litraa meni huuhdellessa. Vielä pitää nollata laatikko ja tehä sopeutus siihen, niin jos sillä taas ajelis pitempään. Jenkeistä tilasin uudet solenoidit, mutta ajella hetki niin tietää tarviiko edes vaihtaa niitä. Voi olla että myyn ne pois sopuhintaan.
Amazon -67 B20, V70 -01

Poissa Öljyharja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Itse huutelin Commalla ja vaihteiston toiminta parani hieman. Mietin, että olisikohan laatikon nollauksella ja sopeutuksien uusimisilla jotain vaikutusta, kun neljäs vaihde kytkeytyy aina välillä työksähtäen, mutta ei aina. Tuntuu, että töksähdys tapahtuu ainoastaan pintakaasulla sekä silloin, kun kolmas vaihde on silmässä ja momentinmuuntimen lukko kytkettynä ja tapahtuu vaihto neljännelle. Ihan kuin ei osaisi irrottaa lukkoa ennen vaihtamista.
Volvo S60 T5 AT -02

Poissa von Berg

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
Mannolilla huuhtelin tässä syksyllä 10 litraa läpi kun ei hirvittävän mustalta vanha näyttänyt (ensin propusta pois ja sitten jäähdyttimeltä kierrättäen parin litran sykleillä), ajattelin keväällä kierrättää vielä toiset pönikästä ylijääneet 10 litraa josko sinne vielä jotain olisi liuennut. Tunnin homma ja apumiehen kanssa homma menee mukavammin, ja vähemmin sotkuin.

Välittöminä vaikutuksina käytös pehmeni huomattavasti. Seuraavien viikkojen aikana ilmeni toisinaan pientä hakemista ja viiveitä vaihdoissa, erilaista sekoilua kuin ennen öljynvaihtoa. Nyt muutama tuhat kilometriä myöhemmin on laatikon sopeutukset ilmeisesti hakeneet paikkaansa tai joku sakka lähtenyt poistumaan, toimii kuitenkin paremmin kuin koskaan ennen. Toivotaan että kehitys jatkuu näin...  :D

Mittatikun tarkkailuun saa laatikkoa ihan tosissaan ajaa lämpimäksi ja justeerata tasoa kohdilleen - itse tsekkasin testerillä öljynlämpötilaa että millon kantsii katella  :D
945 TIC Classic -98 | S60 T5 "Polestar R-look" -04

 

Ateho  Elekma