Samppasport  Futurez

Duett 65 entisöintiprojekti

  • 120 Vastauksia
  • 57019 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #105 : 30.01.2016, 13:43:31 »
Siistiä ja tarkkaa eheyttämistä! Mukava katsoa hyvin edistyvää projektia :)

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1914
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #106 : 30.01.2016, 15:49:05 »
Joo, jos tuosta jotain huomauttamista löytää, niin turhan tarkka suurennuslasi.

 :hg: hatunnoston paikka.

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 587
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #107 : 31.01.2016, 08:48:28 »
Kiitos kommenteista, tässähän tulee ihan paineita ;D
Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 587
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #108 : 31.01.2016, 21:07:50 »


Luchadorelle tiedoksi, että ihan sama perusongelma on näiden duettien etupalkeissa. Alatukivarren kiinnityspulttien reiät muuttuu soikeiksi ajan mittaan. Ei auta muu kuin holkittaminen. Tää tulee nyt kokemuksen syvällä rintaäänellä, itse olen vetänyt ennen jokaista katsastusta pultteja tiukempaan ettei jäisi kiinni väljistä rei'istä. Tietäen kuitenkin, että tuomiopäivä on lähellä.
Tarkoititko Kalkkis siis sitä tankoa, mikä pultatataan etupalkkiin, että sen kiinnitysreiät menee soikeiksi? Sellaista ei nimittäin vielä ole tullut vastaan mulla. Sen sijaan se tanko itsessään, mihin alatukivarren puolikkaat kiinnittyy, niin niitä on tullut todella kuluneita vastaan, ja itseasiassa tässäkin oli se ongelma, että uusillakin alatukivarren puslilla tukivarsi oli ihan väljä. Ratkaisin asian niin, että pyöräytin ruostumattomasta teräsputkesta holkit tappien päälle, ja on niin jämptit että puslat meni vain rasvaamalla ja nitkuttamalla paikoilleen tukivarsien kanssa. Mutta nyt ei elä kyllä sieltä yhtään..
Sitä en sitten tiedä minkälaisen galvaanisen parin ruostumaton ja valurauta keskenään tekee, että onko niistä hetkenpäästä jäljellä mitään, mutta kokeillaan nyt näin.
Volvo PV&Duett

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #109 : 31.01.2016, 21:29:55 »
Tarkoititko Kalkkis siis sitä tankoa, mikä pultatataan etupalkkiin, että sen kiinnitysreiät menee soikeiksi? Sellaista ei nimittäin vielä ole tullut vastaan mulla. Sen sijaan se tanko itsessään, mihin alatukivarren puolikkaat kiinnittyy, niin niitä on tullut todella kuluneita vastaan, ja itseasiassa tässäkin oli se ongelma, että uusillakin alatukivarren puslilla tukivarsi oli ihan väljä. Ratkaisin asian niin, että pyöräytin ruostumattomasta teräsputkesta holkit tappien päälle, ja on niin jämptit että puslat meni vain rasvaamalla ja nitkuttamalla paikoilleen tukivarsien kanssa. Mutta nyt ei elä kyllä sieltä yhtään..
Sitä en sitten tiedä minkälaisen galvaanisen parin ruostumaton ja valurauta keskenään tekee, että onko niistä hetkenpäästä jäljellä mitään, mutta kokeillaan nyt näin.

Tarkoitin ihan niitä neljää pulttia, joilla alatukivarsi on kiinni etupalkissa. Kaksi edessä ja kaksi takana.

Väljää näihin tuppaa tulemaan joka paikkaan. Ja on myös valmiina. Sain kerran hylsyn väljästä apusimpukasta. Löin korjaussarjan kiinni ja ei muuttunut mihinkään. Purin takaisin ja aloin mittaamaan. Ihan samoissa mitoissa oli tönärillä mitaten. Eli sisään vaan paksuinta rasvaa mitä IKHlta sai ja sitten oli taas katsuri saaneen oloinen.
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 587
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #110 : 31.01.2016, 21:45:33 »
Ompas sitten jännä juttu, nimittäin tässä oli ne reijät ihan pyöreät ja jämptit, hyvä kun mahtui pultit menemään reiästä. Täytyykin vetää ne valmiiksi jo sitten kireelle etteivät pääse nitkumaan itseään väljäksi. Aika kireellä ne olikin.
Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 587
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #111 : 04.02.2016, 20:47:46 »
Kytkinpoljinkin käännetty oikeinpäin, ja jarrupääsylinterikin löysi paikkansa..

Etujousituksen kasausta..



Myös lehtijousia aloin jo niputtamaan, lehtien väliin kaivinkoneen telarasvaa, melko sitkasta kamaa.. Lehtijousin päihin kuuluu kumiset palat, joita en huomannut hankkia, saako niitä edes mistään.. Hetken tuli mietittyä, että näinkös mä viimeks rautakaupassa jotain kumimattoo.. Juu! K-raudasta "polo-kumimattoa" ja siitä leikkelemään nappulat irti..  :D





Takaiskarit löytyi paikallisesta autovaraosasta hyllystä, Toyota Hiluxin iskarit..
Seuraavaks perän kimppuun ja laatikkoon tiivisteitten vaihto..
« Viimeksi muokattu: 04.02.2016, 20:54:42 kirjoittanut Ville K »
Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 587
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #112 : 11.02.2016, 15:13:07 »
Pajotukset jatkunu kun oon ollu lomalla. Jotenkin laiskuus iskenyt, joinain päivinä jaksanu olla sellaset 8-10h tallilla, mutta joinain päivinä vaan 3-4h. Pääasia että edistyy ees vähän.
Perää siivoilin yhtenä päivänä ja totesin tuon varaosa-auton perän parhaimmaksi kunnoltaan noin äkkiä käsissä pyöritellen, ei juuri yhtään klappia kardaaninlaipasta pyöritellen, ja vetoakselissa sisään-ulos suunnassakin minimaalisen vähän, joten eikun teräsharjalaikka pyörimään..

Ja maalia pintaan

Ja seuraavana päivänä persusta paikalleen. Pinionin stefan vielä vaihdan ja peräöljyt, mutta ne on helppo vaihtaa vielä vaikka onkin paikoillaan.

Saattoi tull ajopa kireälle, kun lehtijousten välit itkee punasta vassua..



Tänään sitten vähän jarruhommia aloittelin, onneksi tallin varustuksiin kuuluu kaasupullot, oli meinaan hieman kireässä nuo taka-akselin putket ja letku.. putket luonnollisesti tulee uutta niinkuin letkutkin.. ja sylinterit, kengät jne.

Käsijarruvaijereiden asennusta
« Viimeksi muokattu: 15.02.2016, 18:03:55 kirjoittanut Ville K »
Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 587
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #113 : 27.02.2016, 22:51:59 »
Ei oo paljoa ehtinyt päivittämään projektitopikkia kun työt on taas loman jälkeen haitanneet harrastuksia aika tehokkaasti. Jotain pientä on ehtinyt touhuamaan, runko on sillä mallilla, että voi tipauttaa alas pukeilta kunhan saa vanteet maalaamosta ja Kimiltä rosvotut Michelin XZX -renkaat pyöräytettyä vanteille. Taakse tuli siis kaikki uutta, rummut, kengät, sylinterit ja käsijarruvaijerit.

Rummut tulee tietenkin vielä väriin..
Etujarruthan on oikeastaan ihan samanlaiset, mutta niihin tuli uutta vaan kengät ja sylkyt, rummut oli varsin hyväkuntoiset..


Laakerit tosin vaihdoin uusiin, kun vanhoissa oli vikaakin ja toisella puolella sisempi laakeri irtosi sisäkoolin jäädessä akselitumpin ympärille..

jarruputketkin jo vääntelin

ja peräänkin vaihdoin stefan pinionin akselille..
Volvo PV&Duett

Poissa oa5599

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #114 : 28.02.2016, 13:45:19 »
onkos nuo etukengät väärinpäin,,,vai hämääko tuo kuva??
ensiökengässähän pitäisi olla lyhyempi jarruliina..

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 587
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #115 : 28.02.2016, 14:05:57 »
Kyllä on lyhkäsemmät liinat edessä niinkun kuuluu
Volvo PV&Duett

Poissa oa5599

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #116 : 28.02.2016, 14:14:31 »
ok,, jarrukilpi vissiin hämää

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 587
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #117 : 19.03.2016, 20:10:37 »
Sitten olikin aika keskittyä voimansiirtoon.. vauhtipyöristä ja kytkinasetelmista valkkasin parhaat, kytkinlevy mulla olikin uudenveroinen..

Vauhtipyörän hioin epäkeskolla karheeks, ei ollut pahoja uria.

Seuraavaksi työn alle laatikko, kolmesta oli vara valita. Auton alkuperäisen laatikon hylkäsin kun se oli ensinnäkin vuotanut öljyä melko reippaasti, ja toisekseen öljyt oli aika karmeessa kunnossa, ja joku ropeltanut laatikon sisällä oikein kunnolla, mm. osa siirtäjien ruuveista oli pilattu. Kuivimman otin sitten työnalle, kun siinä oli vähiten metallihiukkasiakin magneetissa..

Siihen tiivisteet vaihtoon ja silmämääräinen tarkistus, hyvältä näytti rattaat ja tuntu laakerit.

Sitten iskikin epäonni, tiivistesarja oli hankittu vuosimallin mukaan, mutta tuo varalaatikko olikin 68:sta. Kaikki muut tiivisteet kävi, paitsi kardaaninlaipan stefa, joka oli 67:aan muuttunut millimitoille. Eipä sitten meinannut löytyäkkään yhtään mistään moista stefaa, 39x52x8. Ei todellakaan mitään peruskamaa vaikka millimittainen olikin. Löytyi sitten eräältä Veteraani-Volvo osatoimittajalta hyllystä, onneksi, itse kun etsin paripäivää ensin kaikki mahdolliset laakeriliikkeet ja tiivistefirmat.

Sitten ei muutakun vauhtipyörää kiinni, uus silmälaakeri, ja kytkintä keskittämään. Uuden silmälaakerin pölysuojan aukasin mattoveitsenkärjellä ja lisäsin hieman laakerirasvaa.

Sitten vaan konetta paikoilleen ja kytkinkoppaa kiinni

Ja laatikkoo perään. Kytkimen vivustotkin sain paikoilleen.. Tähän jäi hommat tänään.


Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 587
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #118 : 25.05.2016, 19:07:36 »
Ompas jäänyt päivittämättä.. Runko on pyörillään jo.
Ruotsissa tuli piipahdettua ja tuliaisiakin toin Duettille;




Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 587
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #119 : 22.08.2017, 23:18:21 »
Niinhän sitä taas vuosi on vierähtänyt ilman että mitään on tapahtunut, ennenkuin nyt parin päivän aikana. Eilen Duettin korikin muutti tallia 8km päähän

ja tässä se lepäilee uudessa kodissaan, jossa toivottavasti talven aikana loput mätäviat korjaantuvat.

Tänään otin työn alle uudet lokasuojat ja porailin kaikki tarpeelliset reiät niihin, peileille ja vilkku/parkeille. Alkuperäiset lokasuojat oli tallessa, joten sain peilien reiät mitattua ja ne tulee samoihin kohtiin kuin mihin uuden Duettin varustelija joulukuussa 1964 ne oli päättänyt lätkäistä.

Näitä peilienpaikkojahan on varmaan lähes yhtä monta kuin on autojakin. Paikalleen tulee uudet ebaystä löytyneet Nos-peilit sitten aikanaan. Eivät muuten olleet ihan ilmaiset.

Peilien reiät kun sain tehtyä, olikin vuorossa vilkkujen/parkkien reiät, joita niitäkään ei uusissa loksuissa ole ollut, vaan ilmeisesti nämäkin on tehty jälkikäteen, nimittäin niin paljon heitti keskenään eri lokasuojista mitatut paikat. Alkuperäisistä loksuista ei tässäkään tapauksessa ollut apuja.. ;D

Lopulta oli otettava uusi vilkku käteen ja kokeiltava mihin loksuun se istui parhaiten että on samassa linjassa kuin ajovalo, ettei sojota sisään tai ulos. Ja kun se löytyi niin siitä mitat ja peilikuvana toiselle puolelle.

oma hommansa oli vielä porata ne kolme ruuvin reikää joilla tuo tulee kiinni, koska ne myös määräävät sen mihin suuntaan vilkun kupu osoittaa..

Loksut kun sain valmiiksi maalaria varten olikin aika kääriä pillit pussiin tältäpäivältä, yllättävän aikaa vievää hommaa etsiä varastoista vanhoja osia ja mittailla ja tehdä sapluunoita pahvista. Mutta hyvät tuli!
« Viimeksi muokattu: 22.08.2017, 23:25:31 kirjoittanut Ville K »
Volvo PV&Duett

 

Kulkukoira  Proturbo