KL-varaosat  Race.fi

Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta

  • 63 Vastauksia
  • 24168 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta
« : 09.11.2013, 20:23:22 »
Eilen hain Ruotsista tuomosen -73 vuoden 164:en. Pikku laittoa löytyy kuten pientä ruostekorjausta, sisustan laittoa, sähköjen selvittelyä, jarrujen kunnostusta, paikkamaalausta jne. Auto on ollut seisonnassa vuodesta 2008 lähtien ja jäänyt seisomaan ilmeisesti koska moottori meinasi keittää vaikka termostaattia ei ole ollut paikallaan. Tänään katselin autoa tarkemmin läpi ja huomasin että ainakin moottorin takana sijaitsevat nesteletkut olivat aivan hapristuneet ja vähän vuotaaneet että olisiko mahdollisesti ottanut sieltä aiemmin ilmaa ja tullut ns. ilmalukko josta johtuen meinannut keittää?. Eilen illalla auton haettuani laitoin siihen tuoretta bensaa ja akun paikalleen mutta ei lähtenyt käymään ennen kuin kaadoin vähän bensaa suoraa kaasareiden kurkkuun. Tänään puhdistin kaasareita vähän kaasarin puhdistus aineella ja yritin uudelleen ja sehän alkoikin heti käymään. Moottori on jossain välissä saanut ainakin uuden maalin pintaan että olisikohan mahdollisesti joskus remontoitu?. Nyt kuitenkin olisi tarkoitus laitella auto siihen kuntoon että se saadaan rekisteröityä ja katsastettua.



« Viimeksi muokattu: 15.11.2013, 12:37:54 kirjoittanut J.V »
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Volvo 164 -73
« Vastaus #1 : 09.11.2013, 21:58:56 »
Komia se on tuo pitkä tappikone 8) Samallahan tuossa tempasee jäähdyttäjän irti ja pesee, voi tulla melkosesti kökköä ulos.

Meinaatko ottaa talviajoon? Tuohan olisi siihen justiin mukava kun ei ole vimpan päälle entistetty niin voisi huoletta päästellä talveakin :)

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 164 -73
« Vastaus #2 : 09.11.2013, 22:39:28 »
Jäähdytintä tuli jo puhdisteltua ja tulihan sieltä aika mielenkiintoisen väristä vettä. Tarkotus olisi auto ottaa ihan talvellekkin ajoon kun ei niin paljoa tule kilometrejäkään. 8)
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 710
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 -73
« Vastaus #3 : 10.11.2013, 09:29:58 »
On tainnut konehuoneesta päätellen olla ruiskukoneella alunperin. Mikä lukee tyyppikilvessä?
Ihan ryhdikäs peli, pienellä laitolla hieno ökypeli.
Kiva että joku jaksaa näitä pelastaa.
144-70

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2074
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: Volvo 164 -73
« Vastaus #4 : 10.11.2013, 09:50:45 »
Mukavaa, että saatiin tämäkin tänne.
144
145
945
855

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 164 -73
« Vastaus #5 : 10.11.2013, 10:15:15 »
On tainnut konehuoneesta päätellen olla ruiskukoneella alunperin. Mikä lukee tyyppikilvessä?
Ihan ryhdikäs peli, pienellä laitolla hieno ökypeli.
Kiva että joku jaksaa näitä pelastaa.
Tyyppikilven perusteella on ollut alunperinkin B30A. Et ole ainoa joka veikannut että ollut ruisku alunperin. Pitihän se käydä hakemassa parempaan talteen kun kohtuu hintaankin sai. Itsekkin yllätyin että miten hyvässä kunnossa tuo auto loppujen lopuksi on. :)

Mukavaa, että saatiin tämäkin tänne.
Pitihän tämäkin tänne laitella kun muistakin vanhuksista mitä nyt omistuksesta löytyy on tullut tänne jotain kirjoteltua. Tämä vaan ei ole ihan niin iso projekti että olisin tuonne projektiosioon laittanut.  ::)
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 164 -73
« Vastaus #6 : 11.11.2013, 21:23:47 »
Tänään vaihtelin vesiletkut jotka menee moottorin takana ja aloin jo vettä laittamaan koneeseen ja 5 litraa kerkesin laittaa kunnes yhtäkkiä taas koneen takaa alkoi vettä valumaan. Irrottelin letkut uudestaan ja sitten kuului pieni kolahdus ja huomasin kun vesimarkka kannen päästä kaatui kytkinkopan päälle, noh eihän se auttanut kuin ottaa kansi irti ja olihan sieltä kansipahvikin palanut. Kantta tutkiessa huomasin että kanteen on ihan vasta tehty täydellinen remontti ja myös alakerta vaikutti remontoidulta. Peräkonttia tutkiessani huomasin siellä sachs:n pahvilaatikon jossa oli vanha kytkinasetelma että olisikohan lie asetelmakin uusittu. Tiivistesarjaa odotellessa olisi tarkoitus repiä kaikki ylimääräiset johdot pois ja alkaa hiomaan noita ruostepaikkoja.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 164 -73
« Vastaus #7 : 12.11.2013, 19:26:04 »
Tuli vähän selviteltyä nuita sähköjä ja kyllähän sieltä useampi metri lähti ylimääräistä johtoa. Lohkosta ja kannesta puhdistin tasot ja huomasin että oli kaksi ohjurin kumeakin lähtenyt paikoiltaan. Tänään pitäisi lähetellä Kg Trimningille osalistaa, jos vaikka hyvällä tuurilla sais ensiviikolle kaikki loput osat mitä nyt uupuu.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 164 -73
« Vastaus #8 : 14.11.2013, 19:29:03 »
Kansi tuli kiikutettua pajalle ja sieltähän oli venajouset väsähtäneet. Sovin kansipajan kanssa että kanteen laitetaan pakopuolelle k-linerit, 38mm pakovenat ja tasosta otetaan 1.5mm pois sekä palotiloja vähän muotoillaan. Saisin myös kuulemma pajan kautta erittäin halvalla 42mm weberit mutta sovittiin että katsellaan niitä sitten keväämmällä.  8)
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa harriveikko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • No joo
Vs: Volvo 164 -73
« Vastaus #9 : 14.11.2013, 19:42:50 »
Onhan se komia peli tuo 164.Kaverillanikin oli -72 malli ja vimosenpäälle kunnossa,mut se sen toissa keväänä myi,muistaakseni meni lappeenrantaan.Itsekkin parikytä vuotta taaksepäin meinasin hesasta ostaa moisen laitteen,mutta ei päästy kauppoihin.Elikkä en maksanu pyydettyä hintaa,vaan tingin kovasti,eli liikaa tingattu.Olishan se ollu ylväs peli.Vaikka tiedän kyllä nytkin yhden,seisoo tallissa,eikä ole kaupan.
Terve vaan kaikki tasapuolisesti

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta
« Vastaus #10 : 15.11.2013, 18:30:33 »
Joo kyllähän nämä komeita autoja on. Ittelle nous 164 kuume vähän ennen kuin ajokortin sain ja eihän sitä sopivaa silloin löytynyt sopivan hakumatkan päästä niin päädyin sitten ostamaan tuon 142:en. Nyt kun sattui tulemaan myyntiin tuollainen kohtuu kuntoinen, kohtuu hintaan ja vieläpä tosi läheltä niin pitihän se ostaa.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta
« Vastaus #11 : 16.11.2013, 01:07:14 »
Hieno laitos, vanha rauta lämmittää aina...

Mitäs johtoja tuolta läks? Onko ollut joku hälytysajoneuvo tms...?

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta
« Vastaus #12 : 16.11.2013, 02:14:50 »
Hieno laitos, vanha rauta lämmittää aina...

Mitäs johtoja tuolta läks? Onko ollut joku hälytysajoneuvo tms...?
Kiitos! Sieltä karsiutui ainakin jotain itse vedettyjä lisävalojen ja soittimen johtoja ja oli siellä muutama semmoinen täysarvoitus johtokin että mitä lie ollut niissä kun eivät ainakaan auton omia johtoja olleet.

Huomenna olisi tarkoitus lähteä laittelemaan valoja ja jarruja kuntoon. Penkkejä voisi myös vähän tarkemmin tarkastella että kuinka paljon niitä pitäisi korjailla.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta
« Vastaus #13 : 16.11.2013, 22:52:40 »
Tänään taas jotain saatu aikaiseksi eli edestä saatiin kaikki muut valot paitsi sumarit pelaamaan ja taaksekin tuli virta kaikille muille paitsi pakkivaloille eli luultavasti johto irti laatikon päästä. Takavalojen pohjat kuitenkin irroitin kun niissä oli maavikaa ja maasiltahan niistä oli poikki eli pientä kolvailua ja taas saadaan valot pelittään kunnolla takanakin.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta
« Vastaus #14 : 19.11.2013, 14:06:56 »
Tänään soitettiin kansipajalta ja sanottiin että 2 imuventtiiliä on kierossa joten päätin uusia imuvenat myös parempiin ja k-linerit laitetaan imupuolellekkin koska uusissa teräsventtiileissä on ohuempi varsi. Sovin myös että kantta lasketaankin 2,5mm. Meinasivat siellä pajalla että näillä muutoksilla kannen kanssa voisi saada 3x 42mm tuplilla, peltisarjalla ja k-nokalla 200-220 hevosta ilman että kulutus huomattavasti kasvaa tai alavääntö kärsii.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

 

Carcom Oy  Elekma