Futurez  Kulkukoira

V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta

  • 61 Vastauksia
  • 23211 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 777
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #30 : 11.01.2014, 17:17:24 »
2008 vuosimallin autoa korjataan polttoainepuolelta nippusiteillä... tähänkö on menty..?  :)
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa Jaakko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #31 : 11.01.2014, 18:03:47 »
2008 vuosimallin autoa korjataan polttoainepuolelta nippusiteillä... tähänkö on menty..?  :)

Onko parempi vaihtoehto polttaa juuri katsastettu auto uudestaan  :hello:  :idiot2:

Kannattaa katsoa ne paluuputkien pienet o-renkaat huolellisesti läpi. Olen nähnyt useita joissa palkeenkieliä/vuotoa.

edit : Ja kiva lukea tämmöisiä projektipäiväkirjoja missä joku joskus tekeekin jotain eikä vaan suunnittele  O0
« Viimeksi muokattu: 11.01.2014, 18:20:26 kirjoittanut Jaakko »
1983 240 Turbo 16V / GS6-37DZ
2004 V70 R M66 AWD

Poissa markkuj

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #32 : 11.01.2014, 18:08:11 »
Pitää varmaan korostaa että kyseesä on väliaikainen viritys. Alkuviikosta käyn hakemassa uudet o renkaat ja sokat. Hyvinhän se toisaalta toimii näinkin.

Poissa markkuj

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #33 : 13.01.2014, 13:08:25 »
Nyt kun olen muutaman päivän autolla ajanut niin alkaa pikku hiljaa luotto autoon löytyä. Eilen sytytti kyllä moottorin vikavalon. Koodi on P0428, viittaa kuulema katalysaattorin lämpötila anturiin. Aiheuttaa pientä nykimistä jossain ajotilanteissa, mutta ei estä liikkumista. Vien paikalliseen autosähköön korjattavaksi, jos vaikka tulis kerralla kuntoon. Polttoaineen paluuletkutkin ovat pysyneet patentilla paikoillaan. Yhden ympäristö on hieman kostea, joten ne o-renkaat on syytä vaihtaa pikapuoliin. Josko keskiviikkona ehtis hakemaan osat.

Kaveri tiesi kertoa, että nahkapenkit kannattaa pestä kissa saippualla, joku le chat se tais olla. Hänellä sitä olikin, sain sitä lainata ja pesin penkit. Aika harmaata tuli, vaikka poika oli kyllä tehnyt hyvät esityöt edellisenä päivänä ja pessyt suurimmat "askat pois.
Vetäisin penkeille vielä kaverilta jääneen ja nahkapenkeille tarkoitetun hoitoaineen. Hyvältä näytti lopputulos.

Mitä enemmän tuota konepellin maalausta mietin, sitä enemmän se alkoi potuttaa. Pohjatyöt kiiltävän mustaan konepeltiin ei ole niitä kaikkein kiitollisimpia töitä. Niin ja kyllä sen pinnankin pitäis tarkastelua kestää. Paikallinen maalari lupas hoitaa pellin ja spoilerin muutamalla satasella, joten taidan kuitenkin kiikuttaa osat sinne. Vähän kyllä harmittaa luovuttaa... pari satasta siinä olis arvatenkin säästänyt.

Poissa markkuj

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #34 : 13.01.2014, 13:12:19 »


« Viimeksi muokattu: 03.10.2015, 17:34:03 kirjoittanut markkuj »

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 337
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #35 : 14.01.2014, 09:14:13 »
Ihan uteliaisuudesta, mitä AVK suunnilleen pyytää tällaisesta "pikkuvikasesta" pelistä? Hienosti olet tämän laittanut.. ;)
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa markkuj

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #36 : 14.01.2014, 18:29:06 »
Ei ihan kympillä saanut, toisaalta ehjät näillä metreillä on parista kympistä ylöspäin.

Poissa markkuj

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #37 : 16.01.2014, 15:05:04 »
Taas mentiin hinurilla korjaamolle, pakkanen oli tällä kertaa osasyyllinen :(. Kone alkoi motaripätkän jälkeen käydä vajailla. Mitään vikailmoitusta ei tullut. Välijäähdytin ja pakoputken takapönttö olivat asentajan mukaan jäässä. Olisi kuulema pitänyt kierrättää konetta kunnolla aina välillä, että kosteudet olisivat poistuneet. En tullut sitä ajatelleeksi, kun oli vähän niinkuin koeajovaihe vielä menossa. Yritin päinvastoin ajella aika rauhallisesti. Osasyy oli varmasti noin vuoden kestänyt seisokki, jona aikana kondenssivettä oli kertynyt kennoihin ja putkistoon. Huomenna pitäis saada lisäinfoa.
Toimitin auton paikalliseen merkkiliikkeeseen, ajattelin että tulis nyt kerralla kuntoon. Asentaja kertoi tietävänsä tämän auton entuudestaan. Hänen tuttavansa oli kuulema myös ollut ostamassa sitä AVK:lta, mutta ehdin ensin. Kun aikoinaan kyselin osia tähän yhdeltä Volvo mieheltä niin hän sanoin myös olleensa ostamassa tätä mutta myöhästyi niinikään.
En nyt sitten tiedä pitäiskö olla  :( vai  ::). No jospa nämä vaikeudet nyt jäisivät tähän niin kyllä edelleen ollaan vahvasti plussan puolella.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #38 : 16.01.2014, 17:52:37 »
Taas mentiin hinurilla korjaamolle, pakkanen oli tällä kertaa osasyyllinen :(. Kone alkoi motaripätkän jälkeen käydä vajailla. Mitään vikailmoitusta ei tullut. Välijäähdytin ja pakoputken takapönttö olivat asentajan mukaan jäässä. Olisi kuulema pitänyt kierrättää konetta kunnolla aina välillä, että kosteudet olisivat poistuneet. En tullut sitä ajatelleeksi, kun oli vähän niinkuin koeajovaihe vielä menossa. Yritin päinvastoin ajella aika rauhallisesti. Osasyy oli varmasti noin vuoden kestänyt seisokki, jona aikana kondenssivettä oli kertynyt kennoihin ja putkistoon. Huomenna pitäis saada lisäinfoa.
Toimitin auton paikalliseen merkkiliikkeeseen, ajattelin että tulis nyt kerralla kuntoon. Asentaja kertoi tietävänsä tämän auton entuudestaan. Hänen tuttavansa oli kuulema myös ollut ostamassa sitä AVK:lta, mutta ehdin ensin. Kun aikoinaan kyselin osia tähän yhdeltä Volvo mieheltä niin hän sanoin myös olleensa ostamassa tätä mutta myöhästyi niinikään.
En nyt sitten tiedä pitäiskö olla  :( vai  ::). No jospa nämä vaikeudet nyt jäisivät tähän niin kyllä edelleen ollaan vahvasti plussan puolella.
Laita mielenkiinnon vuoksi vähän, että mitä on mennyt rahaa hankkimiseen/kunnostamiseen :pomo:
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa markkuj

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #39 : 16.01.2014, 20:28:31 »
Auto maksoi reilu kympin. Hakkapeliitta 7:kat aluilla vajaa 500€. Varaosiin ja maalaukseen ehkä noin kolmisen tonnia. Tähän mennessä siis, toivottavasti ei enää paljoa lisää menisi. Kunnossahan sen piti olla nytkin, mutta ilmeisesti tuo pitkä seisottaminen aiheutti vähän ylimääräistä ohjelmaa.
Tuo kolme tonnia sisältää jakopään osat, kaikki suodattimet, öljyt ja nesteet, sekä paikallisen autosähkön ja cercapin osuudet.
« Viimeksi muokattu: 16.01.2014, 22:10:09 kirjoittanut markkuj »

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #40 : 17.01.2014, 06:40:17 »
Eli alle 15000€ puhutaan.
Eikös tuollaisissa projekteissa ain tuppaa olemaan joitain pikku ongelmia 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa markkuj

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #41 : 17.01.2014, 07:15:51 »
Tämä oli eka sähkövaivainen projektini josta taas opitaan yhtä sun toista. Yleensä olen ostanut kolarivaurioisia, jotka olen jo oppinut laskemaan aika tarkkaan.
Vielä ollaan toki plussalla.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #42 : 17.01.2014, 07:22:53 »
Tämä oli eka sähkövaivainen projektini josta taas opitaan yhtä sun toista. Yleensä olen ostanut kolarivaurioisia, jotka olen jo oppinut laskemaan aika tarkkaan.
Vielä ollaan toki plussalla.
Sähköt on niitä kinkkisiä myös korjaamoillekkin ::)
Muistaakseni täällä oli joskus juttua Xc60 mihin oli salama lyönyt, ja Volvolla oli yritetty aluksi korjata autoa yli 15000€ siinä onnistumatta!
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa markkuj

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #43 : 17.01.2014, 15:16:32 »
Se on totta. Viimeisin väliaikatieto on, että egr-venttiili on jumittanut auki asentoon. Aiheuttaa huonon tyhjäkäynnin, kierroksilla kyllä käy. Sen huomasin itsekin. Menee alkuviikkoon ja maksaa taas muutaman satasen  :-[.
Toivottavasti näistä murheista ja tiedoista on jollekin apua kun taistelee vastaavien härvelien kanssa.
Vaikka eipä näihin olisi varmaan pystynyt isommalti ennalta varautumaan.

Poissa markkuj

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #44 : 27.01.2014, 16:15:07 »
Volvo on vieläkin korjaamolla, eivät ole ehtineet siihen syventyä kun on varattuja aikoja jonossa koko ajan. Egr:n lisäksi on kuitenkin ehditty vaihtaa yksi ruiskusuutin kun oli kuulema rikki. Vieläkään ei käy kunnolla. Arveluita viasta on joitain, esim. Jakohihna olis hypännyt hampaan, mihin en kyllä usko. Se vaihdettiin koneen ollessa irti autosta ja rullat kiristettiin kunnolla. Sähkösarjassa voi olla vikaa, mutta kun se toimi ihan moitteetta noin. 500 km.
Tässä näytti käyvän ihan niin kun alunperin pelkäsin. Kun noille sähköille ei itse mitään mahda niin sitten ollaan korjaamoiden ja niiden aikataulujen armoilla. Toivottavasti vika löytyisi pikapuoliin, hankaloittaa elämää aika lailla tämä yhden auton varassa oleminen.
Tänään tuli tieto, että ykköspytyssä ei ole puristuksia. Rikkinäinen ruiskusuutin on ilmeisesti ruiskuttanut liikaa polttoainetta ja polttanut ainakin venttiilin, toivottavasti ei mäntää.
Pitää hakea auto pois siniseltä, eivät ehdi sille mitään tekemään aikoihin. Puhumattakaan mitä se maksais. Tutkitaan asiaa lisää kaverin pajalla. Onneksi hänellä on kansi- ja moottorikoneistamo, eikä esim. Verhoomo.
« Viimeksi muokattu: 28.01.2014, 10:00:33 kirjoittanut markkuj »

 

RallyBaron  Samppasport