Reilu vuosi viime päivityksestä aikaa niin tehdään tiivistelmä kuluneesta vuodesta


Penkit tuli päivitettyä 850glt nahkajakkaroihin, kuskin penkkiin pitäisi vielä selkänojan kippaus rakentaa toimimaan.

Vänkärin penkin kippausvipu

, samanlainen tulee myös kuskin puolelle.
Loppukesä -23 meni ajellessa, bensaa tankkiin ja menoksi vain, eikä bensapumpun hajoamisen jälkeen ollut mitään ongelmia. Marraskuusta -23 lähtien tämä on toiminut käytännössä koko ajan päivittäisenä käyttiksenä kun työpaikan vaihdon myötä tippui työmatka 130km -> 4km

Joulun välipäivinä pääsi käymään pienimuotoinen ikävämpi tapahtuma, kun erään rakennuksen pihasta peruutti vauhdilla 406 pösö eteen ja kuski joutui vauhdista väistämään pösöä penkan läpi aina rakennuksen nurkkaan asti.


Itse tapahtuma paikalta, penkasta irrotettuna jo ja rakennus johon osui näkyy taustalla.

Seuraava päivänä vaurioita tutkimassa valoisan aikaan. Tästä sitten alkoikin puoli vuotta kestänyt tappelu vakuutusyhtiön kanssa että kuka korvaa ja mitä. Loppujen lopuksi syy meni niin kuin pitikin pösökuskin piikkiin ja sekä minä että rakennuksen omistaja saatiin korvaukset tapahtuneesta.

Luonnollisesti näitä kamppeita ei korjaamoilla korjata vaan itse. Jos jotain hyvää niin olen pitkään halunnut päivittää tähän uudemman mallin puskurit ja ne löytyikin jo varastosta, puskurin listat on hakusessa vielä ja niistä on myös osto ilmoitus markkinapaikalla.

Lampunaluspelti meni vaihtoon.

Ja keula kasassa jälleen.








Keväällä pojan kanssa renkaanvaihto hommia ja pesua

Talven aikana rupesin tekemään pakosarjaa isommalle ahtimelle, ja se ois siinä vaiheessa että pitäisi käyttää autossa paikallaan, ja tarkistaa että kaikki mahtuu paikalleen ennenkuin hitsuutan tigillä kasaan.

Aloitin kollektorin teolla. Taustalla sarja josta kopioin mallin itselle.

Palikat kiinni jigiin ja tekemään.








Ahtimeksi tulee holsetin hx40 super 16# pakopesällä.
Holsetin ja muut tykötarpeet tilasin KKD:ltä .
Downpipe tulee 3,5" rosterista. Hukka portti taasen tarttui mukaan biltemasta.

Ahtopaine ja seosmittari vaihtoi paikkaa kojetaulun päälle tuttavan 3d tulostettuun mittari telineeseen mikä käy suoraan alkuperäiseen kaiuttimen ritilän tilalle.

740 etulippa löysi paikkansa puskurin alta.

Alkukesästä -24 suoritin vähän remonttia tulevaa katsastusta varten.
Taakse meni vaihtoon reaktiotankojen puslat, taka-akseli ja tukivarren väliset puslat. Kaikki jarru-osat, veroakselien sisemmät stefat. Vaihdelaatikon takastefa, kytkimen työsylinteri, perä, vaihteisto ja moottorin öljyt, sytytystulpat, etujarrupalat sekä jarrunesteet.

Jarrusatulat on 945 turbon, sai näin ollen 38mm jarrumännän koon kasvatettua 40mm.
Kesällä ostin myös brossin etupään osat mutta ne osoittautuivat luokattoman huonoiksi , ei istu oikein mitenkään ja lasikuitua todella ohuesti, joutuu todella suuren työn tekemään ennenkuin nuo saa istumaan edes kohtuullisesti.



Kestilässä tuli myös pyörähdettyä kesällä kaverin luona ja vaihdettiin 1200 suuttimet paikalleen ja säädettiin pikaisesti.
Elokuun lopussa tuli käytyä viemässä hyllyssä ollut 531 kansi Hegeh nimimerkille työstettäväksi, laitetaan isompaa venttiiliä ja porttaus sekä muut perusjutut. Nokka-akseliksi tulee kl racingin T5 .
Hötsissä tuli myös käytyä ja siitä vielä käytiin vauhtia hakemassa Tervolasta Julma-Henkka nimimerkin luona

Leimallakin tuli käytettyä ja taas tuli pari vuotta lisää aikaa ajella, tosin kori vaatii piakkoin huomiota, alkaa uhkaavasti rapistumaan

Toistaiseksi toimii päivittäisenä käyttiksenä ilman ongelmia, hauskuuskerroin huomattavasti suurempi tässä kuin V70

Loppuun kuvia kuluneesta vuodesta.





