Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo 740 16v Turbo -88 perus 7h farkku

  • 405 Vastauksia
  • 144924 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2497
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #30 : 29.01.2011, 22:46:18 »
Niitä saa Volvolta. Minimitilaus oli 5 kpl, kun tilasin itselle.


Mä sain paikallisen varaosaliikkeen kautta ihan KPL-kaupalla. Tuli Volvon orggis-pussissa suoraan ruotsista.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*
V70 2.5D*ajossa*       S60
Emännällä V70 2.4D Summum -06

Paikalla JuHaU

  • Hallituksen jäsen - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7268
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #31 : 29.01.2011, 22:48:02 »

Mä sain paikallisen varaosaliikkeen kautta ihan KPL-kaupalla. Tuli Volvon orggis-pussissa suoraan ruotsista.

Paljonko maksoi kpl?

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2497
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #32 : 29.01.2011, 22:52:32 »
Paljonko maksoi kpl?


En muista kyl....muttei se kallis mielestäni ollut.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*
V70 2.5D*ajossa*       S60
Emännällä V70 2.4D Summum -06

Poissa Xuppo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1345
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #33 : 29.01.2011, 23:11:36 »
16V-koneessahan pitää aina jakopään tekemisen yhdeydessä uusia öljypumpun rattaan pultti.
Kyseinen pultti oli uusittu viime hihnan vaihdon yhteydessä ja haettu ihan siniseltä ja hintaa oli 0.75€  ;D
pultti oli tosiaan ihan ehjä mutta öljypumpun akselista tuli kierteet ulos.

740 -88 16v Turbo
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=432.0
V70 D5 awd -04

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2497
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #34 : 29.01.2011, 23:16:47 »
Kyseinen pultti oli uusittu viime hihnan vaihdon yhteydessä ja haettu ihan siniseltä ja hintaa oli 0.75€  ;D
pultti oli tosiaan ihan ehjä mutta öljypumpun akselista tuli kierteet ulos.


Hyvä. Mulla oli yks öljypumppu sisältä ihan kamalilla naarmuilla...tai oikeastaan urilla. Taitaa olla vähä huonoo tavaraa.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*
V70 2.5D*ajossa*       S60
Emännällä V70 2.4D Summum -06

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #35 : 30.01.2011, 00:55:27 »
ikäviä tämmöset kevyet konerikot ja vastoin käymiset  :buck2: no mutta tuleepahan parempi kone sit tällä kertaa vai?  ;)
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Poissa Sjtv

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 643
  • PRV <3
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #36 : 31.01.2011, 07:38:27 »
Tuli mieleen että nyt kun remppailet ja teet hienoa niin nuo tankin kannakeraudat olisi ehkä syytä puhaltaa maalata ja massata jos ovat alkaneet ruostua, jos peli menetetty niin sitten onkin erijutu..  ;D

Siniseltä 10e/kpl joten ei varmaan kauheesti kannata elvytellä noita vanhoja jos on kovin alkanu ruostumaan. Pitävät muuten mielenkiintosta ääntä kun katkeevat ajossa keskenkaiken  ;D
745,745,765,945,V70,S90,300M,E270CDI

"Vehkeiden epäluotettavuus on suoraan suhteessa siihen kuinka paljon niissä on itsetehtyjä, muista autoista otettuja, kuorma-auton tai virityskäyttöön tarkoitettuja osia."

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3257
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #37 : 31.01.2011, 08:09:13 »
Siniseltä 10e/kpl joten ei varmaan kauheesti kannata elvytellä noita vanhoja jos on kovin alkanu ruostumaan. Pitävät muuten mielenkiintosta ääntä kun katkeevat ajossa keskenkaiken  ;D
Jaahas, voipi olla että joutuu itekin hakemaan ihan uudet  ;)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Team Karvavako Racing #6
-Huoltoukko-

Poissa Xuppo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1345
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #38 : 31.01.2011, 18:03:30 »
Tänään oli ohjelmassa 234f imusarjan kaasuläpän istuttaminen 204gt/ft imusarjaan.



vaijerirullan ja kiinnikkeen jouduin itse väkertelemään 8v imusarjan osista kun edellinen omistaja on mennyt silpomaan alkuperäisen omiin projekteihinsa  ::) imusarjan reikää myös piti hieman kairata 65mm kaasuläpälle sopivammaksi.



Ei siitä hirveän kaunis tullut mutta eiköhän se asiansa aja.


aloittelin hieman konehuoneen putsausta kurasta ja öljystä.
« Viimeksi muokattu: 09.07.2017, 22:32:26 kirjoittanut Xuppo »
740 -88 16v Turbo
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=432.0
V70 D5 awd -04

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5068
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #39 : 31.01.2011, 22:01:07 »
vaijerirullan ja kiinnikkeen jouduin itse väkertelemään 8v imusarjan osista kun edellinen omistaja on mennyt silpomaan alkuperäisen omiin projekteihinsa  ::)
Ikäviä semmoset tyypit ::)
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Xuppo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1345
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #40 : 28.02.2011, 19:38:20 »
Mjoo nyt kun on melkein parisen kuukautta oltu "näkkäri dietillä" :D niin sain laitettua hieman osiakin tilaukseen:

-männät R-sport internationalilta eli  16v kannelle suunnitellut männät jotka on valmistanut mittatilauksesta Wiseco
-H-profiili kiertokanget 158mm mitassa by: Tommienginering
-bemarin öljysuihkut joille koneistetaan paikat b234 lohkoon
-4kpl vag 1.8t suorasytkäpuolia megan kaveriksi niin ei kipinä lopu kesken.
-cometecin kansipahvi + arp kannenpultit

Kunhan männät saapuvat noin 3-4 viikon sisällä niin lohko+kampirauta ja tilatut roippeet kiikutetaan koneistamolle.


edit:typoja
« Viimeksi muokattu: 01.03.2011, 13:12:03 kirjoittanut Xuppo »
740 -88 16v Turbo
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=432.0
V70 D5 awd -04

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 992
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #41 : 01.03.2011, 12:43:05 »
Saankos kysyä, miksi vaihdat B204FT imusarjan tuon B234F tilalle, tuo turbon imusarja näyttää samanlaiselta käärmeenpesältä kun 8v sähköruiskun imusarja, eli tehoa/alavääntöä sillä on turha hakea... ainakin mulla tuo B234F imusarja toimii loistavasti 2,5L lohkolla... ohuehkot pitkät suorat runnerit lisäävät virtausnopeutta alakierroksilla ja yläkierroksilla on painetta niin sielläkin vaikuttaa toimivan. Ei voi virtausnopeus olla yhtä kova tuossa B204FT imusarjassa kun kiemurtelee noin ja siinä on vielä pahamaineinen 90º mutkakin heti aluksi ja pitkä "kurkku" kaasuläpältä. Tasaiseen täytökseen sylintereissä en sitten ota kantaa, mutta tuskin kumpikaan noista eroaa kauheasti sillä saralla. Tässä vaan omia mietteitä. :)

Itte olisin ollut tollasta 16v turbosarjaa vailla, mutta onneksi sain kun sainkin 3" mutkan sovitettua veneen konehuoneessa B234F imusarjan kaasuläpän ja seinän 7cm leveään rakoon. Vähän sain litistää putkea jotta mahtui, mutta toimii ja potki kovasti ekalla koeajolla vapariin verrattuna. :D
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Xuppo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1345
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #42 : 01.03.2011, 13:10:23 »
Juurikin tasaisemman sylintereiden täytöksen takia. vanhasta b234f imusarjasta alan tekemään jossain vaiheessa uutta kaksikammioista imusarjaa joilloin siitä saa runnerit/laipan ja bensakiskon hyötykäyttöön mutta se nyt on sitten ensikesän juttuja ja siihen asti mennään tuolla b204 imusarjalla joka tuskin on kokonaisuutena yhtään huonompi kuin entinenkään.
740 -88 16v Turbo
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=432.0
V70 D5 awd -04

Poissa Xuppo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1345
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #43 : 11.03.2011, 13:58:12 »
Hieman hiljaista ollut kun odotellut mäntiä mutta jotain pientä on sentään tullut näperrettyä.

megaruuttaan piti tehdä pieniä muutoksia vag suorasytkäpuolia varten ja kierrslukumittari lähtö tuli tehtyä sekä launch controlliin tarvittavat osat löysivät tiensä levylle mutta tiedä sitten tuleeko koskaan käyttöön.


Maalailin hieman hihnapyöriä ja posti toi eaglen h-profiili kanget+arp pultit ja varastosta löytyi 460 turbon kiertovesipumppu joka tulee tehostamaan lämmityslaitteen vesikiertoa.


kardaaniin takapätkään jouduin vaihtamaan uudet nivelet kun motonetin nivelet olivat väljistyneet alle puolessa vuodessa.
näköjään ottanut hieman käsijarrunvaijeriin kiinni kun maalit lähteneet joistain kohti mutta pitää ruiskuttaa uusi kerros maalia ja käsijarrun vaijerin vaihtuu uuteen joka kiinnitetään hieman paremmin
« Viimeksi muokattu: 09.07.2017, 22:33:06 kirjoittanut Xuppo »
740 -88 16v Turbo
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=432.0
V70 D5 awd -04

Poissa Xuppo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1345
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #44 : 24.03.2011, 19:35:57 »
Paistelin turbon pakopesää hieman uunissa  :D

(Tässä pitäisi olla kuva pakopesästä hellan uunissa mutta se on hukassa)

+200 astetta ja tunti ja hyvä tuli. Kuumankestomaalin siis poltin kiinni ;)


Pyörittelin kääryleen pakosarjan ympärille.
On muuten kohtuu veemäinen puuha tuon malliseen pakosarjaan pyöritellä niin että saisi siististi.


Mäntien pitäisi olla huomenna RSI:llä niin jos ne vaikka joskus tulis tänne suomeen astikkin..
« Viimeksi muokattu: 09.07.2017, 22:33:29 kirjoittanut Xuppo »
740 -88 16v Turbo
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=432.0
V70 D5 awd -04

 

Samppasport  Futurez