Autoracing  KL-varaosat

Tehokas vapari

  • 262 Vastauksia
  • 112913 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #90 : 06.08.2012, 22:49:37 »
Kai se riittää, mutta miksi pihistellä, koska nälkä kasvaa?

perhana vähän epäselvästi mainitsin.. mutta eli siis v-nokasta hiottu enemyn profiililla.. muistaakseni 12.5 nostoa ja karvan alta 300 astetta nokkien välistä kulmaa en ulkoa muista..
740 M50B25

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #91 : 09.08.2012, 23:47:42 »
Varmaan jo tässä topicissa maininnu, että tallis oli viime kesänä pv, jossa oli vapari b230. Alakerta VAKIO 9mm veiveillä, lukuunottamatta kevennettyä vauhtipyörää. Kannes oli pösön paininkupit, kuplan jäykät venajouset, 14.5 nostonen nokka. Kanavat siistitty. 48 Dellortot syötti bensaa ja pakokaasu poistu, jonkun itsetekemästä peltisatsista. Näillä sai 170hv/200nm takapyörästä luistavalla kytkimellä. Ei paljoa, mutta pikkusen enemmän olis tullu paperiin, jos olis kytkin pitäny penkis. Ja kesti kierrättää ja kierti 8500rpm.
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #92 : 10.08.2012, 00:33:35 »
170hv/200nm takapyörästä luistavalla kytkimellä.

Eli koneesta irtosi varmastikkin +200hv. Tosi hyvin vakioventtiileillä. Oliko kuinkakin kierros kone?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #93 : 10.08.2012, 11:23:54 »
Onko kukaan lastuttanut noita vapari koneita?
Onko bensan kulutus tippunut?

Mulle on tulossa 945 missä on koneena b234f. Ajettelin siihen hommata TONIlta lastun/lastut.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #94 : 10.08.2012, 18:05:07 »
ehkä järkevin softa päivitys vois olla etanolille :pomo:
740 M50B25

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #95 : 11.08.2012, 15:09:24 »
Eli koneesta irtosi varmastikkin +200hv. Tosi hyvin vakioventtiileillä. Oliko kuinkakin kierros kone?

Venttiilit oli tikkukoneen vakioventtiilit, kun olivat pidemmät. Nokasta lähteny perusympyrästä pois sen verran, että täyty olla pidemmät venttiilit. Vetoalue oli muistaakseni 3800-8500. Koko vetoalueen oli melko tasasta viivaa. Täytyy ettiä penkityspaperit, niin näkee kuinka paljon valehtelee  ;D Teho ja vääntö oli jokatapaukses tuo 170 ja 200nm.
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #96 : 11.08.2012, 15:37:18 »
Itsellä rakenteilla seuraavan laista:

-b230 13mm veiveillä ja vakio männillä, männät sorvautetaan tasasiksi ja lohkosta otetaan pois saman verran, jotta saadaan männät tarpeeksi lähelle kantta.

-531 kansi, portattu, laskettu, kanavat hierastu ja 46/38 venttiilein, pitäs virrata. ;)

-45 tuplat ja imusarja näille tietty.

-kevyt teräs vp luultavasti blingfactoryltä.

-peltisatsi pakopuolelle, luultavasti home made, ellei jostain löydy pätevää sopu hintaan.

Vielä siis suht alkutekijöissään, tavoite olis takapyörille n. 200hv, saa nähä mihin päästään ekalla yrittämällä.

Projekti topiccikin pitäis ilmestyä lähi päivinä, ellei jo mylhemmin tänään, siellä sitten tarkemmin kaikkea muutakin autosta.
Volvo 242 -84

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #97 : 11.08.2012, 15:56:53 »
mikä nokka? ja miksi teräs vp..
740 M50B25

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #98 : 11.08.2012, 16:07:07 »
mikä nokka? ja miksi teräs vp..
Oho, tietysti listasta unohtuu jotain  :D
Nokaksi ajatellut catcamssin 13,9 nostosta ja olikos tuo nyt 310 asteinen. Enem:illä olisi kanssa pari kiinnostavaa, mutta yli 100e kalliimpia kuin catcamssi, ja tietty catcamssin tuplaventtiilinjouset on jo.
Teräs vp sen takia, että haetaan tosi kevyttä, ja jos blingfactoryltä saa suoraan starttikehän kanssa 5,6kg painavan paketin, kuulostaa tämä mielestäni hyvältä ja kestävämmältä kuin saman painoiseksi kevennetty vakio vp. Tuota vakiotahan pitäisi laihduttaa joku 8-9kg, että päästään samaan?
Volvo 242 -84

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #99 : 11.08.2012, 21:24:49 »
pottamallin pyörä painaa muistaakseni n13kg säästät pitkän pennin kun ostat ns litteän vakio v-pyörän ja ostat/teetät kampiakslein hihnapyörän alskasta.. sekin painaa melkein 3kg.. :D miks et hiotuta? esim laaksosen eerolla on hyvin enemyn profiileita ja tulee HALVAKSI  :2funny: ja miksi kevyt vp kun kellarissa on kummikinkin mm männät helvetin painavia.. ja sitten joutuu tiuhat perävälityksen laittamaan tai pudottelmaan vaihdelaatikosta välityksiä..
740 M50B25

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #100 : 11.08.2012, 21:51:02 »
Olin suunnitellut, että kevyemmät männät ja kanget olisivat sitten tulevaisuudessa seuraavina hankintalistalla. Kestääkö noi hitsatut/hiotut nokat oikeesti yhtä paljon/kauan kuin ns. tehdasnokka? Auto ja moottori kun tulevat jokapäiväseen/ympärivuotiseen käyttöön, eikä mihkään 500km kesässä käyttöön.
Volvo 242 -84

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #101 : 11.08.2012, 21:52:52 »
pottamallin pyörä painaa muistaakseni n13kg säästät pitkän pennin kun ostat ns litteän vakio v-pyörän ja ostat/teetät kampiakslein hihnapyörän alskasta.. sekin painaa melkein 3kg.. :D miks et hiotuta? esim laaksosen eerolla on hyvin enemyn profiileita ja tulee HALVAKSI  :2funny: ja miksi kevyt vp kun kellarissa on kummikinkin mm männät helvetin painavia.. ja sitten joutuu tiuhat perävälityksen laittamaan tai pudottelmaan vaihdelaatikosta välityksiä..


Hihnapyörä on tosiaan painava, mutta massa on paljon pienemmällä kehällä kun vauhtipyörässä, joten vaikutus ei ole niin suuri.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #102 : 11.08.2012, 21:54:17 »
En tiedä miten kestää volvos. Fordis ei ainakaan mienkään älyttömän pitkäikänen, kun nokan voitelu melko heikko.
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #103 : 11.08.2012, 21:56:05 »
Tuon hihnapyöränkin vaihtaminen kevyempään on ollut mielessä. Siitä en vaan ole mitään vielä selvitellyt niin ei se tuolla listassakaan ole.
Volvo 242 -84

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #104 : 11.08.2012, 22:02:35 »
Olin suunnitellut, että kevyemmät männät ja kanget olisivat sitten tulevaisuudessa seuraavina hankintalistalla. Kestääkö noi hitsatut/hiotut nokat oikeesti yhtä paljon/kauan kuin ns. tehdasnokka? Auto ja moottori kun tulevat jokapäiväseen/ympärivuotiseen käyttöön, eikä mihkään 500km kesässä käyttöön.

Suosittelisin jo heti alkurytinöihin "kiinaveivejä".
« Viimeksi muokattu: 12.08.2012, 10:06:37 kirjoittanut järviin »

 

Autoracing  KL-varaosat