Autoracing  KL-varaosat

Startissa vikaa? (Oli:Satunnaisesti valekuollut akku)

  • 45 Vastauksia
  • 15618 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • Kerrostalopihakorjaaja
Vs: Satunnaisesti valekuollut akku
« Vastaus #15 : 04.02.2014, 09:29:44 »
Startti se on, nimimerkillä, kaks saappia tehny tänä talvena itellä samaa, kumpikin ehjäänty startin vaihdolla. :hg:
No voi kerpele. Ei muuta kuin että toi startti on niin vaikeassa paikassa vaihdettavaksi, moottorin ja syylarin vällissä paikassa, jonne pääsyn estää useat putket, johdot ja letkut. Vai onnistuisiko toi kasipätkässä helpommin alakautta (päältä katsoen ei ainakaan vaikuta siltä)?

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • Kerrostalopihakorjaaja
Vs: Satunnaisesti valekuollut akku
« Vastaus #16 : 04.02.2014, 09:35:05 »
Niin ja mulla on totaalisesti matti kukkarossa, eli ei oikein olis varaa maksaa uudesta startista penniäkään.

Paljonko muuten maksaa starttimoottori kasipätkään?

Niin ja voiko näitä startteja korjata, niinkuin esim tässä pdf:ssä kerrotaan:
Startin korjaus
http://www.koneviesti.fi/Tietolaari/fi_FI/huolto_ja_korjaus/_files/85339230376959683/default/Startin%20korjaus.pdf

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • Kerrostalopihakorjaaja
Vs: Satunnaisesti valekuollut akku
« Vastaus #17 : 04.02.2014, 09:39:15 »
Itse itseäni lainaten:
Joo sieltähän se maadoituskaapeli löytyi, eikä ollut tosiaan niin kovin mukava paikka. Coolerin putkia kun poisti tieltä niin mahtu nippa nappa touhuamaan. Akulta menee tosiaan sininen kaapeli tuohon.

Toinen sininen kaapeli menee akulta ihan akun viereen, siihen akun ja ajovalon väliin. Kolmas sitten moottorista tulipeltiin ja neljäs moottorin vänkärin kulmalta sinne vänkärin puolen takaosaan.

Kaikki käyty nyt santapaperilla puhtaaksi, ruutattu oksidinpoisto-spraylla ja voidettu akkurasvalla. Lähti ainakin käyntiin hyvin, että varmaan kovin pahoja vikoja ei tämä huoltotoimenpide aiheuttanut. Sitten vaan seurataan tilannetta, että vieläkö akku tekeytyy tekokuolleeksi.
Kun tämä valekuolema iskee, niin apuvirralla lähtee käyntiin. Paitsi jos apuvirta on toinen akku, joka ei ole täyteen ladattu. Kunnon apuvirralla lähtee aina.

Tosta tuli vaan mieleen, että eipä se akkukaan kait lataannu kunnolla, jos moottorin maadoituksissa on vikaa. Pistän siis kädet ristiin ja toivon, että tämän valekuoleman korjasi tuo moottorin maadoitusjohtojen kuntoon laittaminen...  :(

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Satunnaisesti valekuollut akku
« Vastaus #18 : 04.02.2014, 09:39:35 »
No voi kerpele. Ei muuta kuin että toi startti on niin vaikeassa paikassa vaihdettavaksi, moottorin ja syylarin vällissä paikassa, jonne pääsyn estää useat putket, johdot ja letkut. Vai onnistuisiko toi kasipätkässä helpommin alakautta (päältä katsoen ei ainakaan vaikuta siltä)?


Kyllä sinne pääsee kun ottaa ahtoputket ja imuputken pois tieltä, mutta ei se mikään mukavin paikka ole.


Niin ja voiko näitä startteja korjata, niinkuin esim tässä pdf:ssä kerrotaan:
Startin korjaus
http://www.koneviesti.fi/Tietolaari/fi_FI/huolto_ja_korjaus/_files/85339230376959683/default/Startin%20korjaus.pdf

Jos intoa riittää, nii kannattaa kokeilla. Jos esim. solenoidi yhdistää huonosti, nii voi tulla kuntoon ihan huolellisella putsauksella.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Satunnaisesti valekuollut akku
« Vastaus #19 : 04.02.2014, 10:18:50 »
Startin korjaussarja tais maksaa alle 20€ motonetissä.

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • Kerrostalopihakorjaaja
Vs: Satunnaisesti valekuollut akku
« Vastaus #20 : 09.02.2014, 20:55:41 »
Itse itseäni lainaten:Kun tämä valekuolema iskee, niin apuvirralla lähtee käyntiin. Paitsi jos apuvirta on toinen akku, joka ei ole täyteen ladattu. Kunnon apuvirralla lähtee aina.

Tosta tuli vaan mieleen, että eipä se akkukaan kait lataannu kunnolla, jos moottorin maadoituksissa on vikaa. Pistän siis kädet ristiin ja toivon, että tämän valekuoleman korjasi tuo moottorin maadoitusjohtojen kuntoon laittaminen...  :(

Juuei auttanut sittenkään. Oikein hienosti on toiminut viikon, paitsi nyt kun piti lähteä kaupasta hakemaan maitua ja tupakkia. Wov-vov-vo... sano auto. Vuorokauden vain oli ollut käyttämättä.

Motonettin näyttäisi myyvän tosiaan parilla kympillä korjaussarjaa starttiin:
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/118905?ajoneuvo=656
Onko kellään tietoa, että lähtisikö vaiva pois tuolla, vai pitääkö kynsiä jostain kasaan uuden startin rahat?

Näyttäisi maksavan vaihtolaitteena Motonetista startti 89,90 egeä + pantti 50e. Mitähän tuo maksaa sinisellä?

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Satunnaisesti valekuollut akku
« Vastaus #21 : 09.02.2014, 23:06:25 »
Juuei auttanut sittenkään. Oikein hienosti on toiminut viikon, paitsi nyt kun piti lähteä kaupasta hakemaan maitua ja tupakkia. Wov-vov-vo... sano auto. Vuorokauden vain oli ollut käyttämättä.

Motonettin näyttäisi myyvän tosiaan parilla kympillä korjaussarjaa starttiin:
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/118905?ajoneuvo=656
Onko kellään tietoa, että lähtisikö vaiva pois tuolla, vai pitääkö kynsiä jostain kasaan uuden startin rahat?

Näyttäisi maksavan vaihtolaitteena Motonetista startti 89,90 egeä + pantti 50e. Mitähän tuo maksaa sinisellä?
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Sahkojarjestelma/Kaynnistysmoottori/STARTTIMOOTTORI-63634/ 85e biltemassa eikä tarvii panteilla pelleillä, hakisin ite biltemasta.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • Kerrostalopihakorjaaja
Re: Vs: Satunnaisesti valekuollut akku
« Vastaus #22 : 09.02.2014, 23:46:11 »
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Sahkojarjestelma/Kaynnistysmoottori/STARTTIMOOTTORI-63634/ 85e biltemassa eikä tarvii panteilla pelleillä, hakisin ite biltemasta.
Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta... Viitti vaan mitään valmiiksi paskaa ostaa kun vaihtotyö vaatii gynekologin käsiä.
« Viimeksi muokattu: 10.02.2014, 00:18:38 kirjoittanut Däddy »

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: Satunnaisesti valekuollut akku
« Vastaus #23 : 10.02.2014, 00:15:24 »
Aika paljon saa lisää tilaa startin vaihtoon kun irroittaa imusarjan pois edestä.
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • Kerrostalopihakorjaaja
Re: Vs: Satunnaisesti valekuollut akku
« Vastaus #24 : 10.02.2014, 00:21:45 »
Aika paljon saa lisää tilaa startin vaihtoon kun irroittaa imusarjan pois edestä.
Totta. Samalla vois tsekata sen huohotuspöntön kunnon. Ei vissiin paha homma, uutta tiivistettä ja momenttiavainta tarttee?  Ja tossa kadunvarressa pystyy homman tekemään?

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: Satunnaisesti valekuollut akku
« Vastaus #25 : 10.02.2014, 00:45:42 »
Imusarjan irroitus on helppo ja nopea homma. Jos käytössä on 1/4" räikkäsarja nivelelellä niin sillä lähtee kaikkein helpoiten :)
Se imusarjan tuki on vähän vittumaisessa paikassa siellä imusarjan alla. Se kannattaa huomioida että kannesta ei tarvitse irroittaa kun ylärivin pultit, alarivin pultit riittää kun löysää niin saa imusarjan pois.
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • Kerrostalopihakorjaaja
Re: Satunnaisesti valekuollut akku
« Vastaus #26 : 10.02.2014, 11:14:40 »
Vissiin voisi ottaa pois flektin lisätilan saamiseksi. Helpompi homma kuin imusarjan irroittaminen?

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Satunnaisesti valekuollut akku
« Vastaus #27 : 10.02.2014, 12:19:13 »
Suosittelen imusarjan pois käyttämistä, sit on ainakin tilaa runsaasti. Kuvassa 10V-malli, turboissa erilainen.



Samalla tulee imusarjan tiiviste uusittua, mikä ei ole haitaksi. Itse laitoin orkkistiivisteen vaseliinin kanssa ja hyvin pitää.

Samalla huohotinpönttö ja letkut uusiks, tai vähintään tarkistus. On tyyppivika.

Itse uusin myös suuttimien o-renkaat, 2x5 kpl. Löytyi paikallisesta autosähköliikkeestä. Nuo o-renkaat on niin halvat osat et ei liene järkeä laittaa vanhoja takaisin.

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • Kerrostalopihakorjaaja
Re: Satunnaisesti valekuollut akku
« Vastaus #28 : 10.02.2014, 14:56:22 »
Niin järkeväähän tuo olisi. Taikka kaikkein järkevintä olisi voittaa lotossa ja ostaa uusi auto. Mutta kun nallekarkit ei ole menny tasan, niin mun on pakko tehdä remontit käytännössä nollabudjetilla.

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Satunnaisesti valekuollut akku
« Vastaus #29 : 10.02.2014, 15:24:02 »
Joo, tuttua itellekin... Siis nollabudjetti, mut joskus on vaan pakko sijoittaa, vaikka kyllä kirpaseekin. Itellä kävi vielä niin, että kun sain 8-pätkään vihdoin kaikki rempat tehtyä, niin pitikin vaihtaa koko auto *facepalm*. Edullisimmillaan osia saa, kun hommaa varaosa-auton, konevikaisia tai muuten vain epäkurantteja saa meleko halvalla. Jos on tilaa pitää, siis.

 

Kulkukoira  Proturbo