Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Tehoton V70 tdi vm.2000

  • 27 Vastauksia
  • 11477 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SirHenkka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Tehoton V70 tdi vm.2000
« : 17.02.2014, 13:12:37 »
elikkäs tuollaisesta ns. läskiposki ajoneuvosta volkkarin koneella kyse. Auto on todella hengetön alakierroksilla, joskus jopa liikkeelle lähtö tuntuu vaikealle ennenkuin rupeaa ottamaan kierroksia. Tähän mennessä uusittu IMM (bosch), ahtopaine anturi sinne suodattimen jalan luokse, pumppu ajoitettu ja tarkistettu (0,27 astetta) ja vetoja ei löydy normaalisti. Alipainepumppu ääntää niinkuin näissä yleensäkin, tosin kiihdyttäessä kuuluu kanssa sellainen ehkäpä alipainepumpun ääni tietyillä kierroksilla joka nousee kierrosten mukana kunnes häviää. Nokka-akseli tarkistettu sekin on ok, samoin paininkupit on ehjät. Viimeksi kylmällä koneella tasakierroksilla ajettaessa sytytti moottorihäiriö merkkivalonkin ja ilmoitti "moottorisysteemi seuraavassa huollossa". Viaksi merkkasi ECM-0039 Ahtopaineen säätely - liian suuri virtaama. Miksulla on varmaan paremmin tietoa aiheuttaako huono alipaine pumppu tällaista??? Alipaine vuotoja ei ole, letkut ja liittimet on käyty läpi 0,3bar ylipaineella ja samalla saippuavettä suihkuttelemalla letkuihin, ja niiden liitoksiin. Egr tuntuu kanssa toimivan (ainakin venttiili liikkuu puhallus/imu testillä. Alkaa tuntumaan päässä pikku hiljaa pahalle koko rakkine. >:(
V70 tdi venetian red pearl x2

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Tehoton V70 tdi vm.2000
« Vastaus #1 : 17.02.2014, 13:14:25 »
Jospa se EGR kuitenkin jää vähän vuotamaan silloin kun sen pitäisi olla kiinni?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa SirHenkka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehoton V70 tdi vm.2000
« Vastaus #2 : 17.02.2014, 13:21:57 »
Jospa se EGR kuitenkin jää vähän vuotamaan silloin kun sen pitäisi olla kiinni?
sekin on kyllä mahdollista, kunhan vaan saan sen verran vapaa-aikaa niin käytän vielä kokonaan irti ja putsaan vaikkei mitään älytöntä köntsää siellä nytkään näkynyt.
V70 tdi venetian red pearl x2

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3624
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Tehoton V70 tdi vm.2000
« Vastaus #3 : 17.02.2014, 13:58:16 »
Eihän oo vuotoa alipaineletkuissa? Kuulostaa nimittäin tutulta. Vaiheltiin ahtosolenoidi, testattiin toimivaksi tiedetyllä mapilla ja omistaja kokeili vaikka mitä muutaki. Turboa oli jo uusimassa ku kävi vielä kerran alipaineletkut läpi ja totes että egr:n letku vuosi.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa SirHenkka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehoton V70 tdi vm.2000
« Vastaus #4 : 17.02.2014, 14:08:22 »
Ei ole vuotoja ne on pariinkin kertaan testattu. Se räpisevä ääni on kanssa osittain mysteeri kiihdytyksen aikana. Itse olen ajatellut sen tulevan alipaine pumpulta. Eli seuraavaksi menee se uusiksi, koska epäilyttää sen kunto. Alipainevajaushan se tuo juurikin näitä ongelmia mitä nyt on päällä.
V70 tdi venetian red pearl x2

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3624
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Tehoton V70 tdi vm.2000
« Vastaus #5 : 17.02.2014, 14:15:50 »
Kai alipainepumppu oireilis muutenki? Vaikuttaaha se kuitenki jarrutehostimeenki. Minkälainen se ääni on joka kiihytellessä kuuluu?
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa SirHenkka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehoton V70 tdi vm.2000
« Vastaus #6 : 17.02.2014, 14:22:10 »
Vähän saman tyylinen kuin pienenä tyttönä tuli laitettua polkupyörään räpätin pinnoja hankaamaan...  :2funny:  tosin ei pakopuolellakaan ole vuotoa josta tuon tapainen ääni voisi tulla. Ohivuotoakaan ei ole venttiileissä eikä hävitä 10tkm. vaihtovälillä öljyäkään. Ei tupsauttele sinistä eikä harmaata, ja lähtee hyvin pyörimäänkin.
V70 tdi venetian red pearl x2

Poissa artoR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehoton V70 tdi vm.2000
« Vastaus #7 : 17.02.2014, 21:03:00 »
Ekana tulis mieleen vuotava hukkaportti. Aiheuttaa alaväännön heikkenemistä ja saattaahan se sivuäänikin tulla sieltä.

Tuleeko hukkaportin kalvorasialle kunnolla alipaine tyhjäkäynnillä? Joskus ollut vuotavia moottorin kumityynyjä, niihin menee alipaine myös.
« Viimeksi muokattu: 17.02.2014, 21:11:11 kirjoittanut artoR »
244Turbo -83    850T-5R -95    V70 2.4T Ocean Race -02
www.garaget.org/artoR

Poissa Henkka 80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Autossa aina mukana BSR:n lukija.
Vs: Tehoton V70 tdi vm.2000
« Vastaus #8 : 18.02.2014, 04:32:16 »
Mulla ollu kerran vastaavaa ja syyksi selvisi turbon imuputken ja huohottimen putken liitoksessa vuoto. Vaihdoin uuden imuputken niin taas rokkaa.
Mitään ylimääräisiä ääniä en tosin muista kuuluneen.

Niin ja kokeileppas ottaa siitä huohottimen lämmitysvastuksesta piuha irti. Jos vastus on oikosessa niin se sotkee ahtopaineen säätelyä.
« Viimeksi muokattu: 18.02.2014, 04:35:07 kirjoittanut Henkka 80 »

V70 2.5D -01 & MB Sprinter -97

Poissa SirHenkka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehoton V70 tdi vm.2000
« Vastaus #9 : 18.02.2014, 04:56:19 »
Vastus pelaa kun on vaihdettu n.15000km sitten koko putki, kaikki sulakkeet myös ehjiä.  Pitää tänään tutustua tuohon ArtoR:n mainitsemaan hukkaporttiin. Hukkaportin toimimattomuus/jumittaminen on kanssa aika looginen vaihtoehto tuolle menohaluttomuudelle.
V70 tdi venetian red pearl x2

Poissa pajula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehoton V70 tdi vm.2000
« Vastaus #10 : 18.02.2014, 22:25:02 »
"Viaksi merkkasi ECM-0039 Ahtopaineen säätely - liian suuri virtaama."

       Mulla tuo ilmotus tarkotti ettei saa polttoainetta tarpeeksi!Tukos  tankkilinjasta poistettiin ,voimat palautu ja virhe ilmo poistu!!
Siis ,liian suuri ahtopaine saatuun polttoainemäärään vertailussa??

Poissa Henkka 80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Autossa aina mukana BSR:n lukija.
Vs: Tehoton V70 tdi vm.2000
« Vastaus #11 : 22.02.2014, 23:08:21 »
Jokos kaima on löytänyt ratkaisun?

V70 2.5D -01 & MB Sprinter -97

Poissa SirHenkka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehoton V70 tdi vm.2000
« Vastaus #12 : 23.02.2014, 04:08:10 »
Ei vielä, ehkäpä alkuviikosta kerkeen.
V70 tdi venetian red pearl x2

Poissa SirHenkka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehoton V70 tdi vm.2000
« Vastaus #13 : 25.02.2014, 04:09:57 »
Tänään pääsee hakemaan kunnostetun ahtimen kotipaikalta, se taas että milloin kerkeää laittamaan paikoilleen on toinen juttu. Ajatus oli tänään tuupata läppäri kiinni kun lähtee ajelemaan, ja seurata vähän miten egr, ja ahtopaineet seilaa ajellessa. Luulisi tuon livedatan paljastavan vähän lisää peliä, nyt kun ei ole kuin paikallaan ollessa katseltu niitä.
V70 tdi venetian red pearl x2

Poissa SirHenkka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehoton V70 tdi vm.2000
« Vastaus #14 : 27.02.2014, 18:16:25 »
Nyt on varmistettu ettei vika ole egr:ssä, eikä hukkaportissa. Eli jää vaihtoehdoiksi ahtopaineen säätöventtiili ja sitten se toinen sähköventtiili mikä on siinä ilmanputsari kotelossa. Alkaa pikkuhiljaa nyppiä tämä vaiva, kun ei merkkaa mitään vikaa ja silti on vikaa. Onneksi on toinen samanmoinen ajokki pihassa mistä voi testata sähköosat.  :)
V70 tdi venetian red pearl x2

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy