Autona 97vm 940 b230ft koneella, kansipahvi meni nelosesta, rempan yhteydessä laitettiin 531 kansi isommilla pakovenoilla ja seetitöillä, a-nokka. Kasattiin Victor reinzin kansipahvilla, imusarjan ja pakosarjan tiivisteet uusia tottakai, samoten öljyt, suodatin ja nesteet. Autossa tonin sytkä ja bensalastut, ahtopaineet 0,7, mutta sillähän ei ole merkitystä tähän ongelmaan:
Eka käynnistys eilen, ensin ilman puolanjohtoa pyörittelin, jotta öljyt pyörii vähän. Sitten auto käyntiin nätisti, mutta tyhjäkäynti ruman kuulosta, seilaa ja välillä pätkii. Auto sammuksiin, kiristin kaikki imu- ja pakosarjan pultit kunnolla ja tarkistin klemmarit yms. Tyhjäkäynti edelleen rumaa, mutta tasottu hetken päästä(LH alko tottumaan?). Lämpes erittäin nopeasti, vaikka oliki lämpimässä tallissa. Käynti tasottu kierroksilla kun hetken aikaa anto kierroksia. Kävin testilenkillä, toimi OK, välillä "puutui" 1500-200rpm. Nypytti tasakaasulla ajettaessa.
Tänään vaihdoin uudet tulpat, vanhat oli kaikki saman värisiä. Mittasin kaikki tulpanjohdot, pisimmässä oli jotain reilu 4kohm, lyhimmässä jotain ~2kohm, pituuden mukaan muut sillä välillä, tasaisesti. Kiristin sarjoja vielä paremmin, ja suihkutin bräkleeniä imusarjan ympäristöön ja ahtoputkien liitoksiin, ei vaikutusta. Edelleen käy tyhjää huonosti, mutta paremmin. Putken päästä tulee kaasua aika paineella, ja pätkiessä "paukahtaa" erittäin vaimeasti, täysin vakio putkisto, luulisi ettei ahdista tyhjäkäynnillä(?). Kun kaasulla piti kierroksia n.1500, niin kerran pudotti lähes tyhjäkäynnille, vaikka kaasua oli saman verran. Testilenkillä ajelin varovasti, nypytys tasakaasulla katosi lähes kokonaan, ellei kokonaan, taas välillä puutui n. 1500-2000rpm. En kierrättänyt yli 3500. Vikavaloja ei sytyttele, mutta autoa en uskalla vielä käyttöön ottaa.
n.10km ajettu rempan jälkeen, samalla boksi resetoinut itsens, koska akku ollut irti lähes kuukauden. Tyhjäkäyntiä varmaan n. 30-45min, mutta edelleen seilaa, luulis ettei johdu boksin resetoimisesta?
Tästä päästäänkin toiseen "ongelmaan", eli kun tuossa on "OBD" pistoke, niin kelpaako vikakoodin lukuun superkirkas ledi, 330ohm vastuksella, mitoitettu 12V. Semmosia kun olis reilu 100kpl? Ohjeissa kun puhutaan siitä 1800ohm vastuksesta, mille ledille ja millä spekseillä?
Erittäin kiitollinen olen niille, jotka tämän ongelman kanssa auttavat, puhettakaan siitä, jos ongelma löytyisi!

Työmatkat joutuu ajamaan wolkkarilla kun volvo seisoo tallissa
