Kyseessä on uusinta sarjaa oleva ecu, lambda ja suurin osa antureista on täysin uutta eikä niissä ongelmaa ole. Heijaamisen aiheuttanut nyt muutamassa LH-2.4:ssa tuon nokan vaihto. Saman ongelman huomannut moni tbricksiläinenkin.
Ok, tuo voi tapahtua hyvinkin jollakin muulla nokalla, kuin vakio T:llä. Mutta pointtini olikin siinä, että vakiosetti käy nätisti, jos kaikki on kunnossa.
Jos ahdin on vakio, niin siellä ahdistaa pakopuolella se ahdin!

Tietysti mätänetin tarvikeputkiston takapönttökin ahdistaa ilon paineilla.
Ja totta, katti kuumenee kyllä, jos se joutuu tekemään töitä kovinkin paljon. Eli pakokaasuissa on kovin paljon HC-jäämiä, esim laihasta sopasta johtuen.
Tulpat uudet denson yksikärkiset iridiumit, vanhoilla volvolaisilla teki samaa, ehkä parani hieman. Tulpanjohdot mitattu, arvot ok ja hyvän näköset johdot. Ostelenpa uuden puolan ja sen päätteen..
Jos tulppien vaihto on edes hitusen parantanut tilannetta, niin etsiskelisin sieltä puolelta sitä syytä.
Tulpan johtojen mittaaminen ei suoraan kerro esim. sen läpilyönneistä, vaikka vastustarvot olisivatkin muutoin hyvät.
Se puolan leviäminen on hyvin mahdollista, sillä se ei kestä ilman piuhaa sitä kipinäjännitteen nousua. Ja heikoin paikka pettää tuolloin, joka useimmiten on se puolan toisiokäämin eristys.
Jos puola pelaa puolivillaisesti, niin ei ihme, että katti kuumenee, sillä sen on polteltava melkoinen määrä hiilivetyjä vedeksi ja hiilidioksidiksi.
Mutta katti voi haista myös ihan normaalisti, jos sihen on kertynyt sontaa kovinkin ja avosandaalia on annettu koneelle.