Futurez  Kulkukoira

ongelmia kansirempan jälkeen, vikakoodin luku

  • 26 Vastauksia
  • 7282 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: ongelmia kansirempan jälkeen, vikakoodin luku
« Vastaus #15 : 28.02.2014, 20:05:32 »
Tuota nykimistä esiintyy vieläkin, tosiaan nyt kun uskaltanut vähä polettaa. "ripeän" vaihteenvaihdon jälkeen tavallaan puutuu hetkeksi. Vikakoodeja ei onnistunut lukea paikallisella varaosa/huoltopuljulla vaikka koitettiin kolmea eri lukijaa, pitää ilmeisesti tilailla lediä ja vastusta. Tullut näköjään aika monta topiccia nykimisestä, mutten nyt halunnut niihin puuttua kun tilanne hieman eri, eli siis vain tuon remontin jälkeen tätä tehnyt. Toista puolaa en ole testannut, kun tuosta vaparin puolasta ei tiedä, voisihan sen tietenkin uudenki ostaa, kenties kuluva osa tuokin. Immun saan testiin.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: ongelmia kansirempan jälkeen, vikakoodin luku
« Vastaus #16 : 28.02.2014, 20:44:24 »
Kyllä menee, LH-Jet on jostain syystä niin hölmö että yrittää korjata liikaa ja aiheuttaa tuota heijaamista.

Ainoastaan näin tapahtuu, jos kyseessä on vanhempi binääri (ennen 9XX sarjaa). Tai anturitieto on johinkin suuntaan vinossa.
Kun säädöt on kohdallaan ja kaikki kunnossa se vinokone käy uskomattoman siistiä tyhjäkäyntiä.

Jos lambda on esimerkiksi kovin vanha ja hidas, alkaa tyhjäkäynti seilaamaan. Nimittäin sen closed-loop tilan aikavakio on 47millisekuntia, eli se on lyhyin sykli millä se saatanallinen säätötm toimii.

Kun minulla on sopat tyhjäkäynnillä kohdillaan niin kierrosten heittelyä ei varvikellosta pysty näkemään. Ja lambda-signaalikin pyörittää nätisti sellaista 200mV sykkyrää!

Huojuminen tulee siitä, että aletaan olla korjauksessa yli 10% päästä perusarvosta.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: ongelmia kansirempan jälkeen, vikakoodin luku
« Vastaus #17 : 28.02.2014, 21:11:51 »
Ainoastaan näin tapahtuu, jos kyseessä on vanhempi binääri (ennen 9XX sarjaa). Tai anturitieto on johinkin suuntaan vinossa.
Kun säädöt on kohdallaan ja kaikki kunnossa se vinokone käy uskomattoman siistiä tyhjäkäyntiä.

Jos lambda on esimerkiksi kovin vanha ja hidas, alkaa tyhjäkäynti seilaamaan. Nimittäin sen closed-loop tilan aikavakio on 47millisekuntia, eli se on lyhyin sykli millä se saatanallinen säätötm toimii.

Kun minulla on sopat tyhjäkäynnillä kohdillaan niin kierrosten heittelyä ei varvikellosta pysty näkemään. Ja lambda-signaalikin pyörittää nätisti sellaista 200mV sykkyrää!

Huojuminen tulee siitä, että aletaan olla korjauksessa yli 10% päästä perusarvosta.

Kyseessä on uusinta sarjaa oleva ecu, lambda ja suurin osa antureista on täysin uutta eikä niissä ongelmaa ole. Heijaamisen aiheuttanut nyt muutamassa LH-2.4:ssa tuon nokan vaihto. Saman ongelman huomannut moni tbricksiläinenkin.

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: ongelmia kansirempan jälkeen, vikakoodin luku
« Vastaus #18 : 28.02.2014, 21:29:22 »
Kyseessä on uusinta sarjaa oleva ecu, lambda ja suurin osa antureista on täysin uutta eikä niissä ongelmaa ole. Heijaamisen aiheuttanut nyt muutamassa LH-2.4:ssa tuon nokan vaihto. Saman ongelman huomannut moni tbricksiläinenkin.

Nokasta puheenollen, kun aina kuulee tätä samaa tyhjäkäyntijuttua nimenomaan A-nokasta, mites nää esim IPD, KG-T, yms turbonokat?

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: ongelmia kansirempan jälkeen, vikakoodin luku
« Vastaus #19 : 01.03.2014, 11:37:30 »
Nokasta puheenollen, kun aina kuulee tätä samaa tyhjäkäyntijuttua nimenomaan A-nokasta, mites nää esim IPD, KG-T, yms turbonokat?
No mulla on melkein identtinen tilanne sun kanssa. Kansipahvi meni. Heitin sitten 531-sen kiinni ja siihen päälle ipd.n turbonokan. Kl-racingin alucoolerikin tuli samalla, mutta se ei nyt tähän liity kait mitenkään.

Eli vikaa, tai uutta ominaisuutta on sellainen, että autoa ei voi enää vaan kumartumalla autoon käynnistää. Tosiaan kylmällä koneella pitää autoa pitää muutaman sekunnin ajan kaasulla käynnissä. Muuten sammuu.

Kun kone on lämmin, ei tätä vikaa ole, lähtee laakista.  Kone kay tyhjäkäyntiä 700-1000 kierrosta, hieman humputtaen, mutta tämän luulen johtuvan tuosta nokasta, ainakin ipd:n foorumilla oli asiasta juttua, ja osasin sitä odottaakkin.


mulla tulee niin vähän kilometrejä tolla, että rempan jälkeen on ajettu varmaan 500km, luulisi lh:n jo siinä ajassa osanneen laskea parametrejaan uusiksi. 
Imuvuotoja olen kytännyt, ja miettinyt voisiko 400tkm ajettu vakioputkisto ahistaa jo niin paljon, että vaikuttaa käyntiin?

Mulla on vakio ahdin,Kinugawan kellolla baari ahtoja ja Tonin lastu.


Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: ongelmia kansirempan jälkeen, vikakoodin luku
« Vastaus #20 : 01.03.2014, 14:34:26 »
Mulla kans kl racing cuuleri ja vakioputkisto. Käynyt mielessä putkiston ahdistaminen, kun tosta hiplatusta 531:sestä varmaan kulkee hieman enemmän tavaraa läpi kuin vakiosta, mutta en usko sen pienemmillä kierroksilla vaikuttavan? Yläkiekoilla pelaa hienosti



e. tuo muija sanonu parina päivänä että sammuttaessa haisee palaneelle ja että olisi kerran peräti savua noussut keskeltä autoa, en uskonut. Äsken huomasin että perkele vänkärin ikkunan kohdalta nousee savua kun valonheittimen alle pihalle sammutin auton. Kurkin sitte auton alle, ja katalysaattorin kohdalta ne savut nousi, ja joku vesipisara tipahti siihen niin aivan ritisi kun oli niin kuuma. Takana pari kiihdytystä, sitten moottoritietä ~110km/h 20km verran, jonka jälkeen 4. vaihteella 50-60km/h pari kilsaa, eli ei todellakaan mitään poletusta. Ja haisee tosiaan palaneelle, tavallaan kumille?? :idiot2: Tarkemmin kun kuulustelin, niin aikalailla joka kerta tapahtunut tämä.
« Viimeksi muokattu: 01.03.2014, 20:06:04 kirjoittanut Juike »

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: ongelmia kansirempan jälkeen, vikakoodin luku
« Vastaus #21 : 01.03.2014, 21:02:12 »
Taitaa olla hiukan katti tukossa/vakiorööri ahistaa...   ;D ;D 

Perhana, mulla on 3" rosteriputkisto, minkä meinasin laittaa vasta katsastuksen jälkeen alle.  Mutta kai se on ruuvattava hetimiten kiinni, kun oon kanssa ajatellut että onkohan toi nyt tukossa/ahdistaa.

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: ongelmia kansirempan jälkeen, vikakoodin luku
« Vastaus #22 : 02.03.2014, 02:22:24 »
Taitaa olla hiukan katti tukossa/vakiorööri ahistaa...   ;D ;D 

Perhana, mulla on 3" rosteriputkisto, minkä meinasin laittaa vasta katsastuksen jälkeen alle.  Mutta kai se on ruuvattava hetimiten kiinni, kun oon kanssa ajatellut että onkohan toi nyt tukossa/ahdistaa.

No ilmeisesti... :-\ pitää keksiä jotain tolle, ois se nosturi kova sana näissä hommissa 8)

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: ongelmia kansirempan jälkeen, vikakoodin luku
« Vastaus #23 : 02.03.2014, 10:31:43 »
e. tuo muija sanonu parina päivänä että sammuttaessa haisee palaneelle ja että olisi kerran peräti savua noussut keskeltä autoa, en uskonut. Äsken huomasin että perkele vänkärin ikkunan kohdalta nousee savua kun valonheittimen alle pihalle sammutin auton. Kurkin sitte auton alle, ja katalysaattorin kohdalta ne savut nousi, ja joku vesipisara tipahti siihen niin aivan ritisi kun oli niin kuuma. Takana pari kiihdytystä, sitten moottoritietä ~110km/h 20km verran, jonka jälkeen 4. vaihteella 50-60km/h pari kilsaa, eli ei todellakaan mitään poletusta. Ja haisee tosiaan palaneelle, tavallaan kumille?? :idiot2: Tarkemmin kun kuulustelin, niin aikalailla joka kerta tapahtunut tämä.

Täälläkin on ollut välillä riesana tuommoinen palaneen kumin haju tuossa allekirjoituksen classicissa. Auto tosiaan pitäisi olla ihan vakiokokoonpanolla. Samaa aihetta kiroili myös kaverikin opel astran kanssa, kun käryää ajon jälkeen kumille :idiot2:
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L, VW Passat 4Motion' 05 2,8 V6

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: ongelmia kansirempan jälkeen, vikakoodin luku
« Vastaus #24 : 02.03.2014, 12:06:39 »
Sytkäpuoli kuntoon niin lakkaa haisemasta. 850:ssä sama vika poistui kun vaihtoi virranjakajan kannen, pyörijän, tulpanjohdot ja tulpat, tosin tuossa vaiheessa siinä jo loimotti moottorin ohjauselektroniikan vikavalo aika iloisesti eikä kulkuakaan oikein ollut.
Jäitä housuun!

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: ongelmia kansirempan jälkeen, vikakoodin luku
« Vastaus #25 : 02.03.2014, 14:41:48 »
Virranjakajalla ei ole paljoa ajettu, oikein hyvässä kunnossa.



Tulpat uudet denson yksikärkiset iridiumit, vanhoilla volvolaisilla teki samaa, ehkä parani hieman. Tulpanjohdot mitattu, arvot ok ja hyvän näköset johdot. Ostelenpa uuden puolan ja sen päätteen..

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: ongelmia kansirempan jälkeen, vikakoodin luku
« Vastaus #26 : 02.03.2014, 15:32:48 »
Kyseessä on uusinta sarjaa oleva ecu, lambda ja suurin osa antureista on täysin uutta eikä niissä ongelmaa ole. Heijaamisen aiheuttanut nyt muutamassa LH-2.4:ssa tuon nokan vaihto. Saman ongelman huomannut moni tbricksiläinenkin.

Ok, tuo voi tapahtua hyvinkin jollakin muulla nokalla, kuin vakio T:llä. Mutta pointtini olikin siinä, että vakiosetti käy nätisti, jos kaikki on kunnossa.

Jos ahdin on vakio, niin siellä ahdistaa pakopuolella se ahdin!  :D
Tietysti mätänetin tarvikeputkiston takapönttökin ahdistaa ilon paineilla.

Ja totta, katti kuumenee kyllä, jos se joutuu tekemään töitä kovinkin paljon. Eli pakokaasuissa on kovin paljon HC-jäämiä, esim laihasta sopasta johtuen.

Tulpat uudet denson yksikärkiset iridiumit, vanhoilla volvolaisilla teki samaa, ehkä parani hieman. Tulpanjohdot mitattu, arvot ok ja hyvän näköset johdot. Ostelenpa uuden puolan ja sen päätteen..
Jos tulppien vaihto on edes hitusen parantanut tilannetta, niin etsiskelisin sieltä puolelta sitä syytä.
Tulpan johtojen mittaaminen ei suoraan kerro esim. sen läpilyönneistä, vaikka vastustarvot olisivatkin muutoin hyvät.

Se puolan leviäminen on hyvin mahdollista, sillä se ei kestä ilman piuhaa sitä kipinäjännitteen nousua. Ja heikoin paikka pettää tuolloin, joka useimmiten on se puolan toisiokäämin eristys.
Jos puola pelaa puolivillaisesti, niin ei ihme, että katti kuumenee, sillä sen on polteltava melkoinen määrä hiilivetyjä vedeksi ja hiilidioksidiksi.

Mutta katti voi haista myös ihan normaalisti, jos sihen on kertynyt sontaa kovinkin ja avosandaalia on annettu koneelle.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Elekma  Autoracing