Päivitetäämpä vähän tännekin viimekuulumisia autosta. Elikkäs ongelmat syylärien kanssa senkun jatkui.

Tällä kertaa muuten toimiva paketti mutta syyläri sitten päätti murentua kokonaan

Sain sitten käsiini messinkisen 2-satkun syylärin. Kiitos
Denso. Ja se toki ekaksi pesu kunnolla ja sitten koetestausta, vaikutti sen verran lupaavalta, että vaivauduinpa tekemään vähän paremman kiinnityksenkin vihdoinkin.


Koesovitusta:

Vaikuttaa hyvältä. Kenno taas irti ja matkalle kotiin suihkuun.


Kennossa on pari konetiskitablettia liotettu sisällä, ja tuossa ajatuksena vaan pitää kenno kuumana. Kyllähän ne puhdisti suht hyvin. Seuraavana päivänä asentelin sitten kiinni takasin, vedet sisään, käyttöä, ja lämmöt ok. Työnsin uudet vedet sisään ja mukaan bilteman syylärinpesuainetta, ajelua vähän aikaa ja vedet pihalle, tulihan sieltä taas vaan täysin ruskea soppa ulos. Sen jälkeen pistin vielä vedet sisään ja koekäyttelin, lämmöt pysyi ok lukemissa. Löysin omista romukätköistä wahlerin 88'c termarin, jonka koekeitin, tuntui toimivalta niin iskin sen paikalleen, ja taas uudet vedet samalla. Termari toimi ja lämmöt pysyy täsmälleen 88, tai vähän vajaanakin, tosin se helmi puuttui termarista, saattaa sen vuoksi laskea liikaa vettä läpi, mutta ylikuumana ei käy sentään. Kaupungilla jos paikallaan jurnuttaa tyhjää niin alkaa toki kiivetä, mutta flekti yksinään hoitaa homman nopeasti kuntoon. Tilanne näytti sen verran hyvältä, että nyt lopultakin uskalsin laittaa oikeat nesteet sisään myös, ja lämpöjen osalta on nyt toiminut mallikkaasti, vihdoin se ongelma voitettiin kokonaan

Vesipumppujumppaa tein tuossa ohella, nyt kiinni oleva pumppu kuullostaa samalta kuin miten lähestyvä juna kohisuttaa raiteita

Tosin se on vieläkin paikallaan koska pumppaa kuitenkin hyvin. Mutta tosiaan, kiinnosti nähdä millainen rakenne näissä on, joten:





Tämmöisen sain aikaiseksi, taatusti toimiva, mutta jäi ikävä hankaava ääni sinne tiivistesysteemisauman kohdalle, ei haittaa mitään, koska nyt tunnen rakenteen, mutta saa silti nähdä tuleeko käyttöön vaiko eikö..


Tein taas kevyen säätöjen tarkistuksen samalla, hyvältä näytti.

Pari tunnelmakuvaa

Kyllä on viihtyisä kabiini.


Sitten tässä on puuhattu tuon öljysuodattimen alla olevan anturisovitinlaipan kanssa, se pirulainen vaan vuotaa ja vuotaa..Ei siinä kuin irti vaan taas. Pinemittari hyppii ihmeellisesti, sekä tuo turvakytkin bensapumpulle on ollut rikki yli vuoden jo. Oli aika tehdä jotain sillekkin, samalla sitä tilatesa tilasin uudet tulpat, koska vanhat oli huonot. Mutten tiennytkään miten huonot tosiaan


Tämmöisiä laatutulppia siis..

Sörkin tapilla kaikki kierteet auki, liotin kunnolla puhtaaksi kierteet, ja kunnollisella kierrelukite/tiivisteellä pistin tällä kertaa nippuun.

Tuli huomattavasti parempi nyt, eikä ainakaan vielä ole tihkunut mitään. Bensapumppu toimii nyt taas halutulla tavalla, öljypaineet ohjaa. Mutta tuo painemittari hyppii edelleen, olin varma että vika oli tuossa painekellossa, mutta ei

Kylmäpaineet on onneksi silti 5-6bar luokkaa. Kuumanakin on 4-4.5bar, nämä siis tyhjäkäynnillä. Nousee kierroksilla kyllä pikkusen. Eikai tuosta vielä tarvitse sitten huolestua

Ja sitten tämän päivän työsaavutuksiin, eli ovenkahvat alkoi olla sitä luokkaa, että apparin ovea ei ole koko kesään saanut auki kuin sisältä, mutta nyt pari viikkoa kuskin ovikaan ei ole enää meinannut aueta, välillä ollenkaan. Eikä kestä lukossa vaikka kääntäää avaimella niin silti aukeaa kahvasta. Otin auki, ja onneksi oli sen vara-auton kahvat ja koko mekanismit tallessa. Vaihdoin koko kaluston, ja kahvat kasasin kahdesta yhdet niin hyvät kuin niistä pystyi saada, lukkopesää myöten, piti vaihtaa haitat toiseen hylsyyn, jotta sai vähemmän kuluneen osan ja vanhan avaimen toimimaan edes jotenkin.


Nyt sentään pääsee taas autoon sisään, ja ovi jää lukkoon. katsotaan kauanko kestää taas ehjänä, pakkaset kuivattaa taas pilalle kahvat. Huomenna otan remonttiin apukuskin kahvan. Ennen talvea olisi vielä ainakin ajovalot otettava remonttiin. Tämmöistä täällä.