Päätin nyt kuitenkin tutkia tuota omaa kiinni ollutta vaihteella olevaa starttia. Kun minulla oli toinen samanlainen romu jemmassa, siinä toimi moottori. Kiinni olleessa ei toiminut moottori ekä solenoidikaan

Se hajosi niinkun kerralla sitten kokonaan.. Ostin kokonaan uuden koko hiilisillan, ja tiistaina saan uuden solenoidin, eiköhän siitä ehjä kalu saada loihdittua. Melkoista jumppaa:

Myös iloisempia uutisia

Tämmöistä herkkua käsissä vihdoinkin, vuosien odotusten jälkeen.

Ai että, maholline paikka

Tuosta sähkömoottorista, niin vähän olen itsekin skeptinen, mutta niin olin sähköisestä bensapumpusta ja flektistäkin. Kumpikin on ollut ihan huippumuutos. Ja nimenomaan se ettei kone tarvitse olla käynnissä niitä käyttääkseni, etenkin tuon vesipumpun kohdalla. Craigin pumppu olisi paras vaihtoehto, mutta se menee hinnassa jo niin paljon yli ettei ikinä tule kuuloonkaan. Tuo halvempi versio on varmasti hyvä kunhan vaan moottori ei petä, joka siinä pelottaakin. EIpä nuo muutkaan moottorit ole pettänyt tähänkään asti. Se on äärimmäisen tärkeä ominaisuus minulle että vesi saisi tasaisen virtauksen jatkuvasti, tyhjäkäynti vaikka kuinka alhaalla olisi niin vedet kiertää hyvin, samoin kun polkee kierroksia rajusti, niin vedet kulkee tasaisesti silti. Nykyisillään pumppu taitaa kavitoida pahasti kun vähänkään polettaa, heti hyppää lämmöt yli 100 jos pikkuisenkaan polkaisee, vedet pysähtyy kokonaan. Puntarissa kun on kaikki edut ja haitat, minä käännnyn kylllä tuon sähköisen puoleen, rakennan hihnalle jonkun suojalevyn, ettei ole niin pahasti tyrkyllä siinä.
Evansit on myös mielessä, mutta vasta sitten ihan viimeisenä, kunhan joskus saisin toimivan jäähdytyksen ihan lähtökohtaisesti, sitten menee evansit sisään.