Noniin. Tänään aloitettiin siis tuolla imusarjan teolla. En enää ikinä kyllä leikkele tommosta paksua letkua, sormet tallessa muuta 2 tuntia otti

Tuossa sitä herkkua sitten olisi

Tarkemmin vielä nuo pöydän antimet

Pääsi sovittamaan nyt noita kaasareita, ja ottaahan ne kaikilla mahdollisilla tavoilla kiinni joka mahdolliseen paikkaan

16cm jää tilaa "airboxille", se ei ole onneksi ongelma...

...mutta tämä on

Mutta sitä ei murehdita sen pitempään, koska tuossa en putkea rupea työstämään, minulla on jemmassa vanha kansi josta saan jigin putken muokkaamiseen, laturikin tulee lähelle, mutta eiköhän ne mahdu, lämpökääreet tulee kyllä pakolliseksi nyt minullakin.
Se on taas puoli vuotta vierähtänyt ja perinteinen koneen nosto tehty

Pääsin tutkimaan tarkempaa syytä tuolle öljysössö-ongelmalle. Selkeää syytä en itse oikein löytänyt.. Osaako kukaan paikantaa tuosta syitä ?
Kannessa oli tummaa paljonkin, ihankuin öljy olisi siellä saanut rullata vapaasti, tiiviste oli muutenkin mennyt ihan perseelleen, jäänyt vinoon, liekkirenkaat hätäsesti sai tiiviin vastepinnan, mutta piti sentäs paineet.

Tarkemmin 1 ja 2 pytyt:

Ja 3 + 4:

Pahvi näytti tältä, ja pahvi muuten ei ollut yhtään palanut kiinni mistään kohtaa, kuten ne aina on

Lohkon puoli taas tämännäköinen:
Eli pahvi lohkon pinnasta:

Lohkossa myös ihan tummana nuo 2- ja 3-pytyn tuo kuuma reuna.

Tuo mitä toivoin syylliseksi, ei ainakaan kannessa eikä lohkossa, saati tiivisteessä osoita mitään merkkejä vuodosta..

Keskimmäinen pultti vastapuolella oli aivan tukossa semmoista puuroutunutta kastamössöä

Pultti myös oli samannäköinen.. Minun ainut diagnoosi on, että tiiviste on jäänyt "löysälle", öljy tihkunut tuosta paineen läpiviennistä tuonne vastapuolelle lohkon tasopintaa, samalla sekottuen vesiin (vesikanavat juuri siinä linjalla), tuosta syystä myös tuo vastakkainen pultinreikä täyttynyt öljystä. Ja levinnyt tuonne kauemmaskin. Ehdotuksia ?
Jälki näkyy molemmissa tasoissa, muttei niinkään tunnu, tarvitseeko nuo koneistaa ? Uusi pahvi liimataan kuparispraylla.