740 levy menisi suoraan, mutta ei mahdu vanteet ilman spacereita enää. Ja ehdoton juttu on että vanteen alle ei tule mitään väliin, koska ohjattavuudesta tulee aivan hirveä jo 5mm korotuksilla.
Mutta tänäänpä pääsin vihdoin 240 etulaikkojen kimppuun. Ajelin suorahiomakoneella keskireijän sopivaksi että sai navan sujahtamaan siihen levyn päälle.

Siihenhän se sujahti. Ja sujahti kivasti myös olka-akselille.

Pirun ahdasta on kyllä, mutta mahtuu. Yksi askel saavutettu. Seuraava askel oli alkaa hahmottaa satulaa tuohon. Aloin tehdä ihan kokonaan uutta korvaketta...

...mutta sitten kuitenkin aloin noita orkkiksia katsoa että mahtuisiko ne kuitenkin muokkaamalla.

Ja ylipäätänsä niitä piti tosiaan höylätä reilumminkin että levyn kanssa edes mahtuivat paikalleen.

Ja niin siinä kävi että sinnehän ne sujahti. Eka karkea koesovitus.


Korvakkeen ja satulan välissä on nyt prikat, linja on vähän vinossa. Mutta tuo aiemmin tehty levynpala olisi ~1mm paksumpi, joka korjaisi satulan aikalailla kohdalleen. Mutta levy vielä vipattaa, pitää ostaa uudet ja käyttää koneistamolla että ajavat napaan kunnon vastepinnat ja sovittavat levyt niihin. Porailen sitten itse jaon (halvempaa). Mietin vaan että kestääköhän tuo höylätty orkkiskorvake vielä miten hyvin. Ainetta siinä on kuitenkin vielä ~9mm jäljellä.

Väitän että kyllä kestää varmasti, mutta tuo kierrereikä, pultti jää aika vähälle pidolle. Tulikin mieleen että tuo aiemmin tehty levy jos menisi väliin ja oletettavasti korjaisi satulan offsetin, ja samalla toisi kierrettä reilusti lisää pulteille, mutta nuo pitäisi melkein hitsata kiinni noihin orkkiskorvakkeisiin. Mitäs raati on mieltä onnistuuko hitsaus perus teräslevyn ja pataraudan välissä

Ehdotuksia/vinkkejä ?