Siitähän nää siun ketjus on just hyviä, että tarinaa ja kuvia tulee. Tuota DIY-käyttöautoiluketjuakin luen aina sitä mukaan ku lisää viestejä tulee. 
Näytti se Motonetistä ostettu peruskunnostettu satulakin oudolta, minkä ostin mutta vielä ainankin kestänyt eikä laahaa tai jumita. Tosin sen näkösiä taitaa olla kaikki tommoset satulat.
Melkein tätä siun sedania katsoessa tekis mieli ostaa sedaniseiska samalla värillä (mikä se nyt olikaan, 130 silver metallic?). 
Tällä hetkellä on tarkoitus tuottaa enemmän turinoita
850-projektiini, joka on kyllä vähän tylsä, tai ainakin auto on aika tylsä 10V-perusmalli.
Tähän toivottavasti tulee vähemmän remonttijuttuja, tarkoitus olisi ajellakin välillä tällä ja talvitauolla vasta laitella autoa lisää. Uusi periaatteeni on, että ajossa olevalle autolle ei pesuja kummempaa tehdä jos ei ole ihan pakko, tarkoitus välttyä ikäviltä yllätyksiltä joita minun remonteissa tuntuu aina tulevan

Mutta kiva jos joku jaksaa lueskellakin, ei tunne itseään ihan niin oudoksi kun täällä höpöttelee näitä juttujaan.

130 silver metallic tosiaan, kerääpä sit koko sarja - myös ainakin 240:siä on samalla värillä olemassa

Jaahas, täälläkin on väännetty uudet takajarrut
Juurikin tehtiin omaan sama. Letkuja en saanut putkista irti, tiukassa tahtoo olla
Puhalsin kaikki liitokset hiekalla ja laitoin frost offia yms myrkkyä, mutta ei
Pyörittelin sitten satulat letkuihin. Hyvin toimii, eikä letkutkaan jääny kovin kierteelle 
Täytyy katsoa irtoavatko, kun ovat muhineet, peräöljyt pitäs vielä vaihtaa.....Täytyy katkoa putket ja vetää uudet nipat, jos ei lähde. En ole kyllä uusien putkien hintaa katsonut, voisihan nekin uusia samaan vaivaan, melkonen vetäminen vain 
Nyt ei enään etujarrutkaan vingu kohtaloaan, huomaa kyllä eron muutenkin 
Puolet takajarruista tarkemmin sanottuna... Toinen puoli sit viimeistään talvitauolla jos ei ala aikaisemmin jumittamaan... Itse sain letkun irti putkesta sekä satulasta CRC Penetrating Oil +MoS2 -nimisellä aineella ja pikku kaasutoholla lämmittämällä. Nippa kyllä kärsi kun joutui lukkopihdeillä avaamaan, mutta sai kuitenkin vielä kierrettyä takaisin ja tiiviiksikin onneksi vielä osoittautui.
Tosiaan kannattaa suosiolla jättää (ehjät) letkut vaihtamatta, jos ei liitos millään aukea - suhteellisen kettumainen jos joutuu vetämään konehuoneesta asti putken taakse. Ja vielä molemmille puolille omansa, tai ainakin tässä on.
Edit: Pystyykös orkkis-jarruputkiin laittamaan uudet nipat jos katkaisee? Jotenkin olen ollut siinä käsityksessä että olisi hankalaa, tai ainakin hankalampaa kuin uusioputkiin, jotka tuntuvat olevan pehmoisempia.