Vaikeuksien kautta koodit luettu. kakkosesta 232 ja 121 ja sit kuutosesta 413. Ja siis check engine palaa edelleen mut auto toimii. ja mainittakoon nyt viel tässä kohtaa et putkessa on vuoto jossain etupäässä mut sitä en ole viel katsonut missä.
Komponenttien aktivointi (tila 3):
* Toimi kuten tilassa 2, mutta paina näppäintä 2 kerran sijasta 3 kertaa
* VAROITUS! Koska suuttimet ovat toiminnassa 5-10 sekuntia, polttoainetta pääsee sylintereihin ja seuraavassa käynnistyksessä mahdollisesti kuumaan katalysaattoriin, räjähtäen sen sisällä! Bensapumpun virransyöttö on siis syytä katkaista ennen testin aloittamista!
* Ohjausyksikkö alkaa aktivoida oheislaitteita seuraavassa järjestyksessä:
* Suuttimet
* Tyhjäkäyntiventtiili
* Hiilisäiliön venttiili
* Ilmastoinnin kytkin
* Päärele
* (Lisä)rele
* Vesipumppu
* Testi toistetaan automaattisesti 2 kertaa, jolloin se päättyy itsestään.
Tämän autoni teki 3 kertaa ja lopetti mut vain noi kolme eka kohtaa. vespumppuahan pyörittää remmi niin milläpä se sitä kokeiliskaan? mut ilmastointi ei mitään tahi päärele tahi lisäreleet."Komponenttien testaaminen (tila 2):
* Kytke virta ja liitä pistoke 2. töpseliin kuten edellä
* Paina näppäintä 1-3 sekuntia, päästä näppäin 1-2 sekunniksi ja paina uudelleen 1-3 sekuntia.
* Ledi alkaa vilkkua yhtäjaksoisesti, jolloin ollaan diagnostiikkatilassa 2.
* Tässä tilassa voit testata vauhtipyörän anturin, automaattivaihteiston vaihteenvalitsimen asennontunnistimen sekä B18U-koneen tyhjäkäyntimoottorin sisällä olevan kytkimen toiminnan.
* Kun ohjausyksikkö saa signaalin kyseiseltä laitteelta, se välkyttää kyseisen
laitteen koodin vahvistukseksi."
Tämä ei oikein tuottanut mitään. Valo vain välkkyi tiheään tahtiin minuutteja.Jos nollaus ei onnistunut, niin luithan myös pinnin 6 (EZK) vikakoodit koska molemmat purkit polttavat samaa vikavaloa.
Ensin lue kaikki vikakoodit, eli niin kauan, kunnes se ensimmäinen tulee uudelleen ja vasta tämän jälkeen voit nollata vikakoodit. Mittaa se sekuntimäärä kuudeksi, niin se nollaus onnistuu kyllä. Ja katso aika vaikka kellosta, sillä ihmisen sisäinen kello edistää usein tässä hommassa.
Lyhyesti:
Lue vikakoodit (kaikki)
Paina nappulaa se 6 sek ja odota, että ledi syttyy palamaan jatkuvasti (n. 5 sek sisällä), jonka jälkeen uusi 6 sek painallus. Tämän jälkeen lue vikakoodit, jolloin pitäisi tulla 1-1-1
Jos et lukenut EZK:n koodeja, niin pinni 2 (LH) pitäisi silti näyttää 1-1-1, vaikka lamdba-valo palaisikin. Tällöin lambda-valo palaa EZK:n toimestakin.
PS. tämä on FAQ, joten nämä kyssärit kuuluvat oikeammin tuonne korjaamon puolelle, joten jääköön tämä tähän täällä ja jatkot linkin mukaisessa topicissa.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?board=104.0
Tämän jälkeen nollaus onnistui.Mitä varten noi loput paikat on sit siellä testaus boxissa?