Proturbo  Autodiagnoosi

940 GLE -91 check engine mittaristossa ja 232 ja 413 koodit

  • 18 Vastauksia
  • 3671 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa harryjo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Toi valo palaa kaiken aikaa. Olisiko hyviä ehdotuksia? Auto toimii lähes moitteettomasti.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2014, 19:56:53 kirjoittanut harryjo »

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 GLE -91 check engine mittaristossa
« Vastaus #1 : 01.06.2014, 15:20:26 »
Toi valo palaa kaiken aikaa. Olisiko hyviä ehdotuksia? Auto toimii ihan moitteettomasti.

Vikakoodien lukemisella aloittaisin. Paitsi jos kyseessä on (joissain markkina-alueilla esiintynyt) huoltomuistutin.

Poissa harryjo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 GLE -91 check engine mittaristossa
« Vastaus #2 : 01.06.2014, 17:42:56 »
kuis sen sais kuitattua jos huoltoa vinkuu? iliman huoltoa....se on tehty sen mitä tollanen kaipaa.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 940 GLE -91 check engine mittaristossa
« Vastaus #3 : 01.06.2014, 18:02:01 »
kuis sen sais kuitattua jos huoltoa vinkuu? iliman huoltoa....se on tehty sen mitä tollanen kaipaa.

Aloita nyt kuitenkin niillä vikakoodeilla

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.0

 
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa tarmo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 GLE -91 check engine mittaristossa
« Vastaus #4 : 01.06.2014, 21:30:18 »
Siinä huoltovalossa lukee service ja sen teoriassa saa kuitattua mittaristosta nappia painamalla joka löytyy kumitulpan alta .
Volvon päämuotoilijan, Jan Wilsgaardin tiedetään sanoneen tiiliskivistään: ”Ajaton koti ei ole hyvän näköinen ensisilmäyksellä”.

Poissa harryjo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 GLE -91 check engine mittaristossa
« Vastaus #5 : 01.06.2014, 22:17:09 »
Juu ei ole service. Täytyy tsekkailla noi vikakoodit nin katsellaan sit paaliin vai ei... :P

Poissa harryjo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 GLE -91 check engine mittaristossa
« Vastaus #6 : 04.06.2014, 20:33:43 »
Vaikeuksien kautta koodit luettu. kakkosesta 232 ja 121 ja sit kuutosesta 413. Ja siis check engine palaa edelleen mut auto toimii. ja mainittakoon nyt viel tässä kohtaa et putkessa on vuoto jossain etupäässä mut sitä en ole viel katsonut missä.



Komponenttien aktivointi (tila 3):

* Toimi kuten tilassa 2, mutta paina näppäintä 2 kerran sijasta 3 kertaa
* VAROITUS! Koska suuttimet ovat toiminnassa 5-10 sekuntia, polttoainetta pääsee sylintereihin ja seuraavassa käynnistyksessä mahdollisesti kuumaan katalysaattoriin, räjähtäen sen sisällä! Bensapumpun virransyöttö on siis syytä katkaista ennen testin aloittamista!
* Ohjausyksikkö alkaa aktivoida oheislaitteita seuraavassa järjestyksessä:
* Suuttimet
* Tyhjäkäyntiventtiili
* Hiilisäiliön venttiili
* Ilmastoinnin kytkin
* Päärele

* (Lisä)rele
* Vesipumppu
* Testi toistetaan automaattisesti 2 kertaa, jolloin se päättyy itsestään.

Tämän autoni teki 3 kertaa ja lopetti mut vain noi kolme eka kohtaa. vespumppuahan pyörittää remmi niin milläpä se sitä kokeiliskaan? mut ilmastointi ei mitään tahi päärele tahi lisäreleet.


"Komponenttien testaaminen (tila 2):

* Kytke virta ja liitä pistoke 2. töpseliin kuten edellä
* Paina näppäintä 1-3 sekuntia, päästä näppäin 1-2 sekunniksi ja paina uudelleen 1-3 sekuntia.
* Ledi alkaa vilkkua yhtäjaksoisesti, jolloin ollaan diagnostiikkatilassa 2.
* Tässä tilassa voit testata vauhtipyörän anturin, automaattivaihteiston vaihteenvalitsimen asennontunnistimen sekä B18U-koneen tyhjäkäyntimoottorin sisällä olevan kytkimen toiminnan.
* Kun ohjausyksikkö saa signaalin kyseiseltä laitteelta, se välkyttää kyseisen
laitteen koodin vahvistukseksi."

Tämä ei oikein tuottanut mitään. Valo vain välkkyi tiheään tahtiin minuutteja.

Jos nollaus ei onnistunut, niin luithan myös pinnin 6 (EZK) vikakoodit koska molemmat purkit polttavat samaa vikavaloa.

Ensin lue kaikki vikakoodit, eli niin kauan, kunnes se ensimmäinen tulee uudelleen ja vasta tämän jälkeen voit nollata vikakoodit.  Mittaa se sekuntimäärä kuudeksi, niin se nollaus onnistuu kyllä. Ja katso aika vaikka kellosta, sillä ihmisen sisäinen kello edistää  usein tässä hommassa.

Lyhyesti:
Lue vikakoodit (kaikki)
Paina nappulaa se 6 sek ja odota, että ledi syttyy palamaan jatkuvasti (n. 5 sek sisällä), jonka jälkeen uusi 6 sek painallus.  Tämän jälkeen lue vikakoodit, jolloin pitäisi tulla 1-1-1
Jos et lukenut EZK:n koodeja, niin pinni 2 (LH) pitäisi silti näyttää 1-1-1, vaikka lamdba-valo palaisikin. Tällöin lambda-valo palaa EZK:n toimestakin.

PS. tämä on FAQ, joten nämä kyssärit kuuluvat oikeammin tuonne korjaamon puolelle, joten jääköön tämä tähän täällä ja jatkot linkin mukaisessa topicissa.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?board=104.0

Tämän jälkeen nollaus onnistui.


Mitä varten noi loput paikat on sit siellä testaus boxissa?
« Viimeksi muokattu: 04.06.2014, 20:35:29 kirjoittanut harryjo »

Poissa harryjo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 GLE -91 pikku vikaa?
« Vastaus #7 : 05.06.2014, 20:09:21 »
Pari uutta temppua: sulake ja rele osastolle menin tutustuu ja laatikon keppi piti sit taakse ykköselle vetää niin sieltä selvittyäni mitään vikaa löytymättä niin eipä raato enää startannut. Akunkenkä "resetti" ei auttanut mut vikakoodit luettuani ja mitään löytämättä nollasin ja jo hörähti. Normaalia?
ja sit kun homma näytti olevan hanskas niin eipä ollutkaan. Ajovalot hävis. Rele kyssäri: tuottaako valorele taakse valot ja parkit eteen mut ajovalot jäis pimeäksi?

s73

  • Vieras
Vs: 940 GLE -91 check engine mittaristossa
« Vastaus #8 : 05.06.2014, 20:15:43 »
Maajohto irti akun läheltä tai sulake palanut ajovaloilta. ???
E: onko automaattia tai ajonestoa?
« Viimeksi muokattu: 05.06.2014, 20:18:41 kirjoittanut tulijyrä »

Poissa harryjo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 GLE -91 check engine mittaristossa
« Vastaus #9 : 05.06.2014, 20:26:26 »
Maajohto irti akun läheltä tai sulake palanut ajovaloilta. ???
E: onko automaattia tai ajonestoa?
joku uskoakseni maajohto lisävaloille tai mihin lie oli miinusnavas kii. Automaatti on ja joku hälyytinhän siin on mut ajonestosta ei tietoa.

s73

  • Vieras
Vs: 940 GLE -91 check engine mittaristossa
« Vastaus #10 : 05.06.2014, 20:35:06 »
joku uskoakseni maajohto lisävaloille tai mihin lie oli miinusnavas kii. Automaatti on ja joku hälyytinhän siin on mut ajonestosta ei tietoa.
En tarkoittanut akun kenkää, siinä ajovalon vieressä on paikka maadotukselle, tutki se onko kaikki johdot kiinni.

Poissa harryjo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 GLE -91 check engine mittaristossa
« Vastaus #11 : 06.06.2014, 20:50:34 »
Kiinni näyttäis olevan piuhat ja rele vaihdettu eikä mitään. Ajovalolle ei tuu virtaa. Sulakkeet mittarin kans tsekattu. Takavalot palaa ihan normaalisti ja oikea parkki sekä pitkien väläytys toimii mut ei jää päälle. Takasumari palaa mut edessä ei. Mittariston yms sisällä toimii.

Oikein hyvä idea olis nyt aika kova sana...

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 GLE -91 check engine mittaristossa ja valo ongelmia
« Vastaus #12 : 06.06.2014, 22:46:26 »
Kurkkaa se valorele, sillä siinä voi olla huono kohtakti.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa harryjo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 GLE -91 check engine mittaristossa ja valo ongelmia
« Vastaus #13 : 08.06.2014, 20:52:20 »
Kurkkasin joo ja vika löytyi. Tää releen pohjaksko sitä nyt vois sanoo vaurioitunut ja keskimmäinen liitin ei mennyt poteroonsa. Elikkä yks vika vähemmän. Check engine vielä palaa. Riittääkö toi katin jälkeises liitokses oleva vuoto aiheuttaan?
Mielenkiintoinen seikka et etu pätkä vanha jollei jopa alkuperäinen ja tosta liitoksesta taakse uutta niin puhki.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4541
Vs: 940 GLE -91 check engine mittaristossa ja valo ongelmia
« Vastaus #14 : 08.06.2014, 21:54:57 »
Check engine vielä palaa. Riittääkö toi katin jälkeises liitokses oleva vuoto aiheuttaan?
Vuodot lamdan jälkeen eivät vaikuta valon palamiseen, eli ei. Tarvikeputket ovat laadultaan kuraa...
121 viittaa ilmamassamittariin, kannattaa tarkistaa kunto. 232 voi myös johtua IMM ongelmista.
Ohjeet IMM tarkistukseen. Lanka pitää tietenkin olla ehjä ja puhdas.
« Viimeksi muokattu: 08.06.2014, 21:59:05 kirjoittanut Acke »

 

KL-varaosat  Race.fi