KL-varaosat  Carwist

Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.

  • 64 Vastauksia
  • 68029 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 885
  • www.vrcf.fi
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #30 : 18.06.2016, 22:27:50 »
No ainakin noiden ahdettujen nokiöljykoneiden kanssa on huomattu että kun ahtoa ja sitä kautta puristus/palopainetta on tarpeeksi niin alkaa terve konekin puhaltaa. Näkyy oikein hienosti Pullingkoneissa.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa s40racing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #31 : 23.06.2016, 09:03:42 »
onko kukaan hionut lisää iskua b6304:sen akseliin? kestääkö ja mille kiertokangelle? vaparikäyttöön lähinnä ajattelin :o

Poissa Juho_

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 408
  • vapari
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #32 : 23.06.2016, 11:41:19 »
Mikä mahtaa olla tehotavoitteena / moottorin käyttötarkoituksena, jos iskua meinasit jo pidentää?
Paljon helpompiakin tapoja löytyy, joilla saa merkittävästi lisää tehoa B6304 moottorista irti (vaparina).
Kansityöt
Volvo 960 B6304S+ZF 260Z
Volvo 240 B200F+M47

Poissa s40racing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #33 : 23.06.2016, 14:42:53 »
Mitähän ne helpot keinot on? Kuutiotuumat yleensä aina hyvästä.
Kone on nyt +300hv ja kisa käytössä ollut aikoinaan.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 408
  • vapari
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #34 : 23.06.2016, 17:21:38 »
Mitä moottorille tähän mennessä tehty?

- läppärungot (esim. S38B38, 50mm läppärungot. Suhteellisen helposti saatavissa Suomesta, n. 400-500€ hintaluokassa, joskus löytyy halvemmallakin) + adapteri, jotta saa sopimaan B6304 kanteen
- isommat venttiilit (34,5/31mm taitaa olla suurimmat, mitä saa järkevästi mahtumaan?) + seetit
- kannen porttaus (pientä korjailua kanavien muotoon lähinnä, ja siistintää), palotilan täyttöhitsaus + koneistus pienemmälle tilavuudelle (tai vaihtoehtoisesti B6254 kansi, mutta siitä en itse vielä tiedä millaiseksi tilavuus asettuu kun kansi paikoillaan B6304 alakerrassa)
- teettää kireemmät nokat (enemmän aukioloaikaa ja nostoa, B6254 240/240 ast. / 7,95mm - B6304 "204hv" nokista en tiedä kuin noston..8,95mm)

Käytössä oleva moottorinohjaus lienee ohjelmoitava?
Pakosarjasta en maininnut mitään, kun oletettavasti se ainakin jo vaihdettu johonkin järkevämpään..
« Viimeksi muokattu: 23.06.2016, 17:23:44 kirjoittanut Juho_ »
Kansityöt
Volvo 960 B6304S+ZF 260Z
Volvo 240 B200F+M47

Poissa sloun

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #35 : 26.09.2016, 21:28:53 »


ton mukaan rn-sarjan koneessa on ollut lyhyempää kankea alkuunsa. jos toi pitää paikkaansa, niin mistäköhän pirusta sen sais selvitettyä avaamatta mottia? vin-koodin mukaan siniseltä etsimään?
S40 T4, XC90 2.5t & MB w203 320cdi

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1166
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #36 : 09.10.2016, 11:11:45 »
mites tommonen B5234 istuu 240 keulalle? minkälaisia muutoksia vaatii?

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1550
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #37 : 13.10.2016, 18:41:52 »
Lyhennetty takaveto-kutosen öljypohja, imuputki ja vaatiko sihtiinkin muutoksia.  Koneenkorvista löytyy muistaakseni ata:n "250TIC" topicista, laatikoks vaikka takavetokutosen M90... Kaasuläpistä, imusarjoista, pakosarjoista yms. en osaa sanoa...
Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Harrasteena - 740 B230FT/M90 '87
Ikuisuusprojektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1166
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #38 : 13.10.2016, 20:42:56 »
Lyhennetty takaveto-kutosen öljypohja, imuputki ja vaatiko sihtiinkin muutoksia.  Koneenkorvista löytyy muistaakseni ata:n "250TIC" topicista, laatikoks vaikka takavetokutosen M90... Kaasuläpistä, imusarjoista, pakosarjoista yms. en osaa sanoa...
joo löyty jo tuos kaikki muutos jutut ja hautaan koko idean ihan suosiolla  :D

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7284
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #39 : 25.10.2016, 21:39:09 »

ton mukaan rn-sarjan koneessa on ollut lyhyempää kankea alkuunsa. jos toi pitää paikkaansa, niin mistäköhän pirusta sen sais selvitettyä avaamatta mottia? vin-koodin mukaan siniseltä etsimään?

Pitää paikkaansa. Ensimmäisissä RN lohkoisissa T5 koneissa oli edelleen 139.5 mm kanget.

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 644
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #40 : 25.12.2016, 11:44:45 »
Osaako kukaan heitää tänne listaa mitä tinakoneet painaa?
Painaakohan tina 4 alle 100kg?
citikka

Poissa ata

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #41 : 25.12.2016, 18:33:39 »
Osaako kukaan heitää tänne listaa mitä tinakoneet painaa?
Painaakohan tina 4 alle 100kg?
Kokonainen B5234T 173kg apulaitteineen, tinanelonen ilman apulaitteita ja vauhtipyörää noin 107 kg. Muista en tarkemmin tiedä.

Vertailun vuoksi kaasari punakone 155kg ja ruiskuna 165kg, vihreäkantisen mukaan.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5086
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #42 : 25.12.2016, 19:08:35 »
Oma arvio tinakutosesta apulaitteineen ilman vauhtipyörää ois 200kg tietämissä. Volvon lappu ilmoittaa 180kg, mutta siinä ei lue mitä se sisältää. https://www.volvoclub.org.uk/tech/data/700-900DataSheet91_94-Sec2b.pdf
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa 360volvo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
  • ReRT
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #43 : 06.01.2017, 20:21:33 »
Onko kenelläkään mittoja ylhäällä eri lohkojen (4,5,6 syl) pituuksista?
360 b?
340 b230ft
360 b200e turbo

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #44 : 06.01.2017, 20:36:07 »

ton mukaan rn-sarjan koneessa on ollut lyhyempää kankea alkuunsa. jos toi pitää paikkaansa, niin mistäköhän pirusta sen sais selvitettyä avaamatta mottia? vin-koodin mukaan siniseltä etsimään?

Bensa RN matalapaineturbot -ja vaparikoneet ovat jo heti pitkällä kiertokangella eli 147 mm:sellä vuodesta 2000 ja uudemmat.
T5 moottori vasta vuonna 2002 ja uudemmat.
Näin muistaisin.

 

Carwist  Race.fi