Koska tässä tapauksessa on kyse samasta kuin siinä vanhassa jutussa, missä palomestari saapuu myöhässä palopaikalle ja miehet ovat jo tulipalon sammuttaneet. Mestari tokaisee miehille "muuten hyvä, mutta väärin sammutettu" 
Toisaalta tässä on ihan hyvää keskustelua tästä aiheesta, sillä tietänet itsekin että nykyinen virityksesi ei ole se paras mahdollinen ratkaisu, vaikkakin se arkiajossa toimiikin. Muita samaa asiaa pohtivia varten on ihan hyvä että asiasta keskustellaan edelleen.
Mutta toivoisin kyllä jonkinlaista selkeyttä tähän paineensäädinasiaan. Itse en osaa ottaa asiaan kantaa, mutta luulen että tässä nyt puhutaan sekä ristiin että ymmärretään väärin. Jos tästä jonkinlaiseen lopputulemaan päästään, voidaan tämä paineensäädinjuttu erottaa omaksi topicikseen.
Tämä sotku valitettavasti menee suurimmaksi osaksi, eli ekan kiven heiton osalta mun piikkiini. Olen puhunut hiukan väärän rakenteen omaavista säätimistä, koska se oli ainoa jonka olen avannut ja tottakai loogisesti yhdistin sen rakenteen muihinkin kuin halpoihin(ja nykyään kai paalattuihin) säädettäviin säätimiin. Näissä "järkevän" rakenteen säätimessä paluulinjan paineen vaikutus painepuolelle on rakennekuvan perusteella olematon, toisin kuin tuossa minkä taannoin purin outojen seosvaikutusten takia(jossa siis paluupaine summautui lähestulkoon suoraan linjapaineeseen).
Tässä kohtaa kaikille väittelykavereilleni suuri ja vilpitön anteeksipyyntö, hitto kun ei ole pellepeloton niin en ole keksinyt vielä apuvälinettä polkaista maahan niin isoa reikää että sinne voisi vajota vaikka nyt loppuviikoksi

. Tämä siitä seuraa kun yhden esimerkin perusteella yleistää asiat ja nopsaan kirjottelee "eikö se vielä ymmärtänyt"-asenteella. Toivottavasti ei aiheutunut suurta mielipahaa ihmisille tästä

Tosiaan näyttää olevan hyvinkin selkeästi nykyversioiden rakenne ns absoluuttipainetta säätävä, jopa kiinapalikoissa. Ehkä se kehitys kuitenkin kehittyy, vaikka kaasari on kiva
paalattuna...
Tuohon koojetin ongelmaan voisin yhä heittää yhden pohdinnan, kun sitä kai aihe koskee. Mitään sen härvelin rakenteestä tietämättä on hyvä heitellä ohjeita, mutta laitetaan silti laitoksesta ymmärtäville ajateltavaa: mahtaisiko tulla aivan sutta jos nostaa järjestelmäpainetta, joka ymmärtääkseni vaikuttaa myös määräjakajaan eli suuttimien syöttöpaineeseen? Tällöin jos sopivassa suhteessa nostaisi myös ohjauspainetta, saataisiinko mittalautasen mittausaluetta "jatkettua" kun korkeampi ohjauspaine kaiketi vaikuttaa juurikin lautasen liikettä vastustavaan voimaan? Eihän tuolla ehkä ihan tehdastason toimintaa saavuteta, mutta voisin kuvitella että ei se kauhean paljon nykyistäkään huonommaksi mene, nykyratkaisua nyt mitenkään haukkumatta.