KKD Motorsport  Samppasport

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 1884 Vastauksia
  • 299927 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mars

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #855 : 27.12.2015, 18:26:24 »
Hyvä kirjoitus T8 ensikokemuksista http://forums.swedespeed.com/showthread.php?270681-My-T8-Christmas-Review
Onkohan Suomessa vielä yhtään T8 ajossa Volvon koeajoauton lisäksi?

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1049
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #856 : 28.12.2015, 20:09:26 »
Ei oltu vielä mainittu:

Uusimmassa TM:ssä vertailussa toinen sija. Kärjessä selvästi Q7. Kolmantena X5. Oma veikkaus, että X5 olisi ollut paremmilla renkailla paremmilla sijoilla. Ynnämuut sijoilla oli Touareg ja Ranger Sport.

Volvoa kehuttiin ajettavuudessa ja pienestä kulutuksesta. Moitteita tuli ryhmän kovimmasta melutasosta ja kosketusnäytöstä.

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4242
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #857 : 28.12.2015, 20:12:50 »
Ei oltu vielä mainittu:

Uusimmassa TM:ssä vertailussa toinen sija. Kärjessä selvästi Q7. Kolmantena X5. Oma veikkaus, että X5 olisi ollut paremmilla renkailla paremmilla sijoilla. Ynnämuut sijoilla oli Touareg ja Ranger Sport.

Volvoa kehuttiin ajettavuudessa ja pienestä kulutuksesta. Moitteita tuli ryhmän kovimmasta melutasosta ja kosketusnäytöstä.
Eikös tuon pitänyt ilmestyä 30.12 ::)
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1049
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #858 : 28.12.2015, 20:47:20 »
Eikös tuon pitänyt ilmestyä 30.12 ::)

Lisätään vielä, että oudosti kehnoimmat lähivalot oli Volvossa. Perinteisesti Volvoissahan on ollut hyvät valot.

Kaukovalot olivat hyvät.

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4242
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #859 : 28.12.2015, 21:01:31 »
Lisätään vielä, että oudosti kehnoimmat lähivalot oli Volvossa. Perinteisesti Volvoissahan on ollut hyvät valot.

Kaukovalot olivat hyvät.
Ei näy edes kestotilaajalle tuolla TM sivuilla uusinta numeroa! Ilmeisesti irtonumeron ostajia on taas "hemmoteltu" ::)
Saathan sä sen X5:n vaikka voittajaksi kun muutat painotuksia, jos se 3. sija häiritsee ;)
TM keskustelussa joku olikin linkannut testiautojen hinnat.
Audi 160 590 €
Volvo 111 358 €
BMW 117 965 €
Volkswagen 126 411 €
Range Rover 103 942 €
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #860 : 28.12.2015, 21:05:43 »
Hyvinhän XC90 pärjäsi, vaikka moottorissa tietty antoi suorituskyvyn osalta aika paljon tasoitusta Audille. Siis onhan Q7 erinomainen auto ja ansaitsi voittonsa. Itselle tosin Q7 olisi tullut aivan liian kalliiksi, jos olisin kerännyt siihen samoja varusteita mitä tilaamaani XC90:een tuli. Hintaero olisi ollut n 30000 €. Kyllä sille hinnalle pitää saada vastinettakin, muutakin kuin vertailuiden voittoja. Itse en niitä koennut saavani ja siksi tilasin Volvon.

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4242
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #861 : 28.12.2015, 21:21:51 »
Hyvinhän XC90 pärjäsi, vaikka moottorissa tietty antoi suorituskyvyn osalta aika paljon tasoitusta Audille. Siis onhan Q7 erinomainen auto ja ansaitsi voittonsa. Itselle tosin Q7 olisi tullut aivan liian kalliiksi, jos olisin kerännyt siihen samoja varusteita mitä tilaamaani XC90:een tuli. Hintaero olisi ollut n 30000 €. Kyllä sille hinnalle pitää saada vastinettakin, muutakin kuin vertailuiden voittoja. Itse en niitä koennut saavani ja siksi tilasin Volvon.
Lisätään sen verran, että ulkonäöllisesti Q7 ei kyllä mun silmään nappaa yhtään. Saman koneen kun tuohon XC90:n saisi mikä Audissa on, niin siinä olisi voittamaton peli :pomo:
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen varapuheenjohtaja - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5107
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #862 : 28.12.2015, 22:48:03 »
Ei näy edes kestotilaajalle tuolla TM sivuilla uusinta numeroa! Ilmeisesti irtonumeron ostajia on taas "hemmoteltu" ::)
Kyllä osa kestotilaajistakin sai lehtensä tänään :)

Mutta hyvä suoritus kyllä uudelta ysikympiltä, audin voitto oli oletettavissa.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1049
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #863 : 28.12.2015, 22:52:58 »
Ei näy edes kestotilaajalle tuolla TM sivuilla uusinta numeroa! Ilmeisesti irtonumeron ostajia on taas "hemmoteltu" ::)
Saathan sä sen X5:n vaikka voittajaksi kun muutat painotuksia, jos se 3. sija häiritsee ;)
TM keskustelussa joku olikin linkannut testiautojen hinnat.
Audi 160 590 €
Volvo 111 358 €
BMW 117 965 €
Volkswagen 126 411 €
Range Rover 103 942 €

Kestotilaaja olen kyllä, tosin vasta parikymmentä vuotta.

Tuo hintaero on kyllä suuri Audiin nähden, Volkkarikin yllättävän tyyris Volkkariksi. Muuten autot olivat aika tasahintaisia.

Mielenkiinnolla odotetaan onko XC90 talviautovertailussa :)

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4242
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #864 : 29.12.2015, 07:36:13 »
Kestotilaaja olen kyllä, tosin vasta parikymmentä vuotta.

Tuo hintaero on kyllä suuri Audiin nähden, Volkkarikin yllättävän tyyris Volkkariksi. Muuten autot olivat aika tasahintaisia.

Mielenkiinnolla odotetaan onko XC90 talviautovertailussa :)
Kestotilaus mullakin on. Kyllä kai tuollainen parikymmentä vuotta asiakkaan voi jotain auttaa.. Tosin taitaa jakelupiiriin kuulua ensimmäisenä pääkaupunkiseutu. Etkös siellä asustelekin :pomo:
Olisihan se hieno nähdä vaikka tuo voittaja Audikin tuossa talviautovertailussa. Tai vaikka X5:kin, vaikka "kolmanneksi" tulikin.
En näe syytä, että miksi sinne 20-40t€ "sedanien" sekaan pitäisi laittaa 120-170t€ 4-vetoiset Premium maasturit (t) ::)
Itse näkisin ennemmin talviautotestissä esim. etuvetoisen Xc60: sen tai uuden BMW X1:n
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10315
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #865 : 29.12.2015, 07:40:20 »
En näe syytä, että miksi sinne 20-40t€ "sedanien" sekaan pitäisi laittaa 120-170t€ 4-vetoiset Premium maasturit (t) ::)
Itse näkisin ennemmin talviautotestissä esim. etuvetoisen Xc60: sen tai uuden BMW X1:n
Joskus tuota TM perusteli ettei heidän kokemuksen perusteella hinta ja talvioiminaisuudet mene aina käsikädessä.

Lisätään vielä, että oudosti kehnoimmat lähivalot oli Volvossa. Perinteisesti Volvoissahan on ollut hyvät valot.

Kaukovalot olivat hyvät.
Oliko Volvossa oikeasti huonot valot? Muistelen testistä ettei ne lähivalot huonot ollu. Viimeksi tainnu Volvossa olla vertailun parhaat lähivalot kun S40/V50 malleja ollu vertailussa ;)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1049
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #866 : 29.12.2015, 10:27:52 »
Joskus tuota TM perusteli ettei heidän kokemuksen perusteella hinta ja talvioiminaisuudet mene aina käsikädessä.
Oliko Volvossa oikeasti huonot valot? Muistelen testistä ettei ne lähivalot huonot ollu. Viimeksi tainnu Volvossa olla vertailun parhaat lähivalot kun S40/V50 malleja ollu vertailussa ;)

Nimenomaan TM testaa talvioloissa kaikenlaisia autoja eikä hinta sinällään rajoita. Tesla olisi myös toivelistalla talviautotestiin.

Ne XC90:n lähivalot tuossa vertailuryhmässä näyttivät, sanotaanko, kehnohkoilta. Sellainen oudonmuotoinen kynttilän liekiltä näyttävä valokeila lyhyillä valoilla. Muilla oli laaja paksu suorahko banaani. Kaukovalot sen sijaan näyttivät pitkälle.

Joku voinee laittaa kuvakaappauksen?

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4242
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #867 : 29.12.2015, 11:06:21 »
Nimenomaan TM testaa talvioloissa kaikenlaisia autoja eikä hinta sinällään rajoita. Tesla olisi myös toivelistalla talviautotestiin.

Ne XC90:n lähivalot tuossa vertailuryhmässä näyttivät, sanotaanko, kehnohkoilta. Sellainen oudonmuotoinen kynttilän liekiltä näyttävä valokeila lyhyillä valoilla. Muilla oli laaja paksu suorahko banaani. Kaukovalot sen sijaan näyttivät pitkälle.

Joku voinee laittaa kuvakaappauksen?
Tesla olisi kyllä mielenkiintoinen tapaus talvitestiin. Ilmeisesti TM myös verotti XC90 kehnoista valoista? Vai minkä numeron sai  ::)
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4242
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #868 : 29.12.2015, 16:48:26 »

Ne XC90:n lähivalot tuossa vertailuryhmässä näyttivät, sanotaanko, kehnohkoilta. Sellainen oudonmuotoinen kynttilän liekiltä näyttävä valokeila lyhyillä valoilla. Muilla oli laaja paksu suorahko banaani. Kaukovalot sen sijaan näyttivät pitkälle.

Joku voinee laittaa kuvakaappauksen?
Nyt on uusin painos TM:stä käsissä :)
Kaikissa oli 9 arvoiset valot, mutta kyllä tuo lähivalokeila munkin mielestä näyttää kehnolta muihin verrattuna ::)
Tosin mainintakin oli, että lähivalot saisivat olla tehokkaammat.
Suorituskyky on kyllä XC90:llä säälittävä tuossa ryhmässä, ja 7 arvosana on mun mielestä jopa liikaa. Bemarin alle 7s kiihtyvyys on kyllä huima. Audikin jäi hivenen. Tosin Audi voitti tärkeämmässä, eli ohituskiihtyvyydessä Bemarin hivenen.
Volvo jäi 3 yhdistelmän verran jälkeen ;D
Itse kyllä skippaisin kyllä tuon XC90:sen tuolla D5 koneella. No samaan hintaa tuleekin saamaan tuota T8 mikä varmasti parantaa tilannetta huomattavasti suorituskyvyn osalta.
Sitä ihmettelin, että Volvo sai 10 tavaratiloista, kun Audi sai "vain" 9? Bemarikin sai 9, vaikka mitoiltaan jää Audin ja Volvon mitoista reippaasti (ilmeisesti syvyys kompensoi, kun BMW oli 5-paikkainen). Luultavasti Audin 7. paikkaisuus verottaa tavaratilaa paljon ::)
Sähän Rodion omalla testilenkillä XC90:sen päätilasta kritisoitkin pitkänä miehenä vs X3. Näkyisi mittojen mukaan myös X5 olevan ahtaampi, kuin X3?
Muuten takatiloista todettiin, että Volvossa on Audin ohella joukon parhaat oltavat kolmelle keskikokoiselle matkustajalle.
tosin kaksi isokokoista istuisi mieluummin  Rangen takapenkillä 8)
Rangesta sanottiin loppulauseessa näin.
Range Rover oli testimiehistön keskuudessa erittäin pidetty, vaikkei se mittauksissa aina pärjännytkään. Siinä on sitä jotakin.

Tuosta rengastuksesta sen verran, että Audissa oli isoin rengastus! Koon ollessa 285/40/R21". Volvossa seuraavaksi isoin 275/45/R20. Muissa 19" paitsi Bemarissa 18 tuumaiset.
Niin ja missään ei ollut C kantavuusluokan renkaita! Valmistajat ovat katsoneet, että kantavuusluokat 109 riittää esim. Audille minkä omamassa on 2345kg ;)
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa Slerbahuuli

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4030
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #869 : 29.12.2015, 22:06:48 »
Paljonka oli TM:n mittaamat kiihtyvyydet ja minkälaisilla moottoreilla vertaikuautit oli?
XC90 taisi olla D5 AWD?
Kouvolan Korottajattm #Jyväskylän alajaosto

 

Carwist  Race.fi