VR-anturin piuha menee EZK:lle. Sen ei pitäisi rikkoa mitään, vaikka se menisi oikosulkuun. Ettet tarkoittaisi lambdan johtoa? Joka menee LH:lle.
---Aivan. Tarkoitin kyllä VR-anturia. Lähinnä ajattelin jos mahdollinen potenttiaaliero (kun osui pakoputkeen) olisi voinut rikkoa jotain.
Lastu ei rikkoudu kuin korkeintaan staattisesta sähköstä. Ja jos se on oikeanlainen UV-valolla nollattava, eikä muovinen OTP-paske (piiri), niin sen rikkominen vaatii yli 15kV tällin.
---Hyvä homma!
Purkit voi testata lukemalla vikakoodit. Jos sieltä tulee jotakin, vaikka 1-1-1 (kaikki ok) on purkki ja lastu ehjä.
Nimittäin jos lastu on rikki, ei purkki tee yhtikäs mitään.
---En tietenkään älynnyt katsoa niitä koodeja, ajattelin että ihan selvästi on purkissa jotain häikkää.
Lastun voi sväpätä ihan vapaasti nykyisestä purkista uuteen 984:n.
En tiedä miten sinulla on kytkennät tehty, mutta lambdan sähköt tulevat bensareleen kautta (ysissä) ja jos se menee oikariin, kärähtää LH:n sulake (1).
---Pitää tarkistaa sulakkeet myös. Autossa siis alunperin LH joten IMMun piuhat jatkettu ja vastukset laitettu ja siinä ne kytkennät.
Oliko niin että LH-purkki kun menee jännitteettömäksi niin lähdöt on matalat eli "päällä"? Eli pumput käy ja suuttimet on auki kun virrat laittaa päälle? Eli periaatteessa voisi riittää kun pyörittää LHn sulakkeen?
