PNP kytkin vaikuttaa pelkästään viertalukon ja startin välillä, se ei lh:ta kiinnosta pätkän vertaa.
Väärin!
LH:ta kiinnostaa nimenomaisesti automaatissa se tieto, onko vaihde päällä, vaiko ei. Manuaalissa se on ohitettu johtolenkillä.
Asia vaikuttaa mm. tyhjäkäyntiin ja moottorijarrutukseen yms. asiohin.
Yllä oleva kuormakeskustelu liittyy nopeustietoon ja sen puuttumiseen. Eli LH tarvitsee nopeustiedon, jotta asiat toimivat oikein.
Onko tuolle olemassa jokin kaava? 
On ja Ei ole....
Koska ihminen on luontojaan laiska ja käyttää ns. taulukko arvoaja jos sellaiset on saatavilla, vaikka ne olisivatkin vääriä. Olen päättänyt olla kertomatta mitään "taulukko-arvoja", jotta asiat tulisivat oikeasti säädetyiksi.
Nyrkkisääntö on, isommat suuttimet ja pienempi vakio #4, alittamatta arvoa 1000.
Nepierin luvulla on asiassa sormensa pelissä kaikesta päätellen.