Heitänpä vielä pahemman aivopierun joka nyt taatusti ei ole toteutettavissa mutta kuitenkin... laitetaan yhteen autoon ei ainoastaan kahta satsia suuttimia vaan niitä ohjaamaan myöskin kaksi LH:ta? Joku maailmanlopun piuhapatentti jossa molemmat purkit saa tarvitsemansa signaalit samoista lähteistä ja kartat niin että toinen näyttää nollaa kunnes eka on ajettu tappiin asti ja alkaa sitten ruiskuttaa siihen lisäksi. Tosin siltä jälkimmäiseltä pitäisi ottaa ainakin lambdaohjaus pois niin että se olisi täysin kartoista riippuvainen eikä ymmärtäisi mitään siitä paljonko kone on haluavinaan polttoainetta.
Tehdäänkö heti huomenna? Onnistuu helposti, vaatien vain johtosarjan kanssa kikkailua. Lambda-säädön saa pois päältä ihan yhdellä klikkauksella.
En tosin tiedä miten LH:n rauta/softa tähän taipuisi. Pienirunkoisia suuttimia voi laittaa myös kaksi rinnakkain samaan runneriin syötettynä yhdestä tukista niin ei tarvitse tuplatukkeja.
Tinataanko LH:n piirikortille toisen suutinpankin ohjausromut?
Suutinpankille 2 on olemassa koodissa ihan omat säätönsä mm. suutinvakion #5 osalta, jolla määrätään miten kuormatietoa käytetään.
Kukaan tosin ei ole tarvinnut vielä toista suutinpankkia käyttöönsä tietojeni mukaan.
Tällä hetkellä isoimmat suuttimet joita tiedän LH:n perässä olevan, ovat 1100cc/min (EV14) ja kyseinen auto on leimattu niillä lisämerkinnällä
"Muutettu käyttämään pääosin etanolista koostuvaa polttoainetta" onnistuneesti, joten päästöjen pitää olla kunnossa.
Isojen suuttimien kanssa LH:n ongelma on siinä, että suuttimet ovat hitaita (EV1), jolloin LH:lle tulee ongelmia lambda korjauksen askeleesta tyhjäkäynnillä. Eli korjaus-askel on pieni, mutta suutin ei tottele oikein, jolloin vaikeudet alkavat.
Jos suuttimelta pyydetään 0,1% lisäystä aukioloaikaan ja suutin toteuttaakin 2% muutoksen, ei asiasta hyvä heilu LH:n suunnalta. Tämähän ei ole ongelma missään 5,4L vinkkelikoneessa samoissa suuttimilla, sillä sen tyhjäkäynnillä sopan kulutus on jotain aivan muuta kuin 2,3L vinokoneessa.
Ongelma ei ole LH:n puolella, vaan suuttimissa, jotka eivät kykene tottelemaan avaus/sulku-käskyä riittävän orjallisesti.
Jos suuttimen aukeaminen kestää 50 yksikköä ja siinä on hajontaa 20 yksikköä. Ja polttoainetta tyhjäkäynnillä tarvitaan vain 100 yksikköä, niin ymmärtänette ongelman laadun?
Btw, 1100cc sumuilla saa bensiinillä tehoa 80% aukioloajalla 520hv laskien. Jos aukioloaikaa nostetaan 90%, niin papua irtoaa em. suuttimilla bensalla 0,65 (BSFC kertoimella laskien) 600hv.
Joten suuttimet ja LH eivät ihan ensimmäisenä tehoa rajoita, vaan 012 IMMu, joka pohjaa....
Ps. 668cc (EV1) suuttimet joita käytän itse, ovat tolkuttoman hitaita ja vaativat tyhjäkäynnillä pirunmoista viilaamista, että sopitus pysyy täydellisenä.