Autoracing  KL-varaosat

Tipu 242 turbo |Taas toimii|

  • 202 Vastauksia
  • 79566 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Tipu 242 turbo |LH 2.4 asennusta|
« Vastaus #150 : 11.08.2013, 14:54:57 »
Oikein komealta näyttää Volvo. Sopii muuten Borbetit paremmin kuin hyvin alle.  :)

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Tipu 242 turbo |LH 2.4 asennusta|
« Vastaus #151 : 11.08.2013, 16:31:02 »
Ettei olis Remotecit?  :P Komiahan se on, vieläkun tekniikan saisit kunnolla pelaan. Pitänee joku päivä tulla ihan tosissaan katteleen tallille.

Ja toi koukku lähtee sit pois, jookos?  ???
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Niko_S

  • Vieras
Vs: Tipu 242 turbo |LH 2.4 asennusta|
« Vastaus #152 : 11.08.2013, 17:04:56 »
Ettei olis Remotecit?

Jaa? No, kivannäköiset vanteet kuitenkin.  :hello:

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Tipu 242 turbo |LH 2.4 asennusta|
« Vastaus #153 : 11.08.2013, 21:06:37 »
Jaa? No, kivannäköiset vanteet kuitenkin.  :hello:

Kuhan nussin pilkkua, taitaa Borbetit ja Remotecit olla vielä samalta tehtaalta  :D
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Tipu 242 turbo |LH 2.4 asennusta|
« Vastaus #154 : 11.08.2013, 21:11:40 »
Oikein komealta näyttää Volvo. Sopii muuten Borbetit paremmin kuin hyvin alle.  :)

Tattis. Ja juu remotecin borbet A kopiot.

Ettei olis Remotecit?  :P Komiahan se on, vieläkun tekniikan saisit kunnolla pelaan. Pitänee joku päivä tulla ihan tosissaan katteleen tallille.

Ja toi koukku lähtee sit pois, jookos?  ???

Kyllähän se ny toimii. Ajettuki jo monta metriä. Ja vetokoukku on ja pysyy, jos sen otan pois ni miten mää kärryä vetelen?  ???  ::)
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Tipu 242 turbo |LH 2.4 asennusta|
« Vastaus #155 : 11.08.2013, 21:14:31 »
Kyllähän se ny toimii. Ajettuki jo monta metriä. Ja vetokoukku on ja pysyy, jos sen otan pois ni miten mää kärryä vetelen?  ???  ::)

Ihan millä tahansa muulla kun tällä, vaikka naapurin kolopallolla  ;)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Tipu 242 turbo |LH 2.4 asennusta|
« Vastaus #156 : 11.08.2013, 21:33:02 »
Ihan millä tahansa muulla kun tällä, vaikka naapurin kolopallolla  ;)
pitäähä vetoautossa koukku olla  :pomo:

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Tipu 242 turbo |LH 2.4 asennusta|
« Vastaus #157 : 11.08.2013, 22:16:09 »
pitäähä vetoautossa koukku olla  :pomo:

Tottakai. Ja toivottavasti ton kokosella turbolla liikkus jo isompiki kärry?  :o  :2funny:
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: Tipu 242 turbo |LH 2.4 asennusta|
« Vastaus #158 : 11.08.2013, 22:23:54 »
pitäähä vetoautossa koukku olla  :pomo:
Vetoautossa joo, urheiluautossa ei. :pomo:

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Tipu 242 turbo |LH 2.4 asennusta|
« Vastaus #159 : 11.08.2013, 22:35:51 »
Vetoautossa joo, urheiluautossa ei. :pomo:
+1

Täähän on sulavalinjainen 2-paikkainen urheiluauto mun käsittääkseni?  :pomo: Mua ainakin henkilökohtaisesti vituttaa, kun monessa hienossa autossa menee kokonaisuus pilalle koukun takia...  ::)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Tipu 242 turbo |LH 2.4 asennusta|
« Vastaus #160 : 11.08.2013, 22:40:05 »
+1

Täähän on sulavalinjainen 2-paikkainen urheiluauto mun käsittääkseni?  :pomo: Mua ainakin henkilökohtaisesti vituttaa, kun monessa hienossa autossa menee kokonaisuus pilalle koukun takia...  ::)
Älä ny! Käyttiksiähän Jussi vaan rakentelee.  :pomo:

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Tipu 242 turbo |LH 2.4 asennusta|
« Vastaus #161 : 11.08.2013, 22:41:47 »
+1

Täähän on sulavalinjainen 2-paikkainen urheiluauto mun käsittääkseni?  :pomo: Mua ainakin henkilökohtaisesti vituttaa, kun monessa hienossa autossa menee kokonaisuus pilalle koukun takia...  ::)

Mua ainakin hatuttaa kun liikennevaloissa bmw kuljettaja katsoo, että tuo on 2-paikkanen urheiluauto "jossa on voimaa" kun siinä ei ole vetokoukkua.

Älä ny! Käyttiksiähän Jussi vaan rakentelee.  :pomo:

Niimpä. Tässä laitteessa kun on kaikki siihen edellyttävät, toimivat ominaisuudet  ::)
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Tipu 242 turbo |LH 2.4 asennusta|
« Vastaus #162 : 16.08.2013, 21:07:56 »
Nyt alkaa jo olemaan tää homma sellasta "viimestelyä". Pakkivalojen johdon vedin uudestaan laatikolta asti taakse, ku vanha laatikon liitin oli kadonnu johki jo edellisen omistajan aikana. No nyt toimii neki. Mittaristonkin sain valmiiks. Yks vihree merkkivalo täytyy vielä hakee kun en muistanu että 200sarjassahan on oikeelle ja vasemmalle omat merkkivalot.



Sitte raiskasin yhden maskin, jotta saan flathoodin paikalleen, koska mun toisessaki voimakeulakonepellissä oli puhkiruostuma  >:(



Eikä harmittani vetää palasiks.





Ja karvamato oli eksyny tallin etee. Vein sen mettänreunaan takas himaansa.



Ja sit se on tällästä ku omistaa volkkarin.



 :facepalm:
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Tipu 242 turbo |LH 2.4 asennusta|
« Vastaus #163 : 17.08.2013, 21:42:38 »
Tänään laitoin mittariston paikalleen. Screampipe tuli värkkäiltyä. Sähköjä vähä laittelin. Siinähän tää päivä meniki. Tänään mietin että mitä mää teen ku tää on valmis? ???

Kaverin volkkariremontti jatku tänään.  :2funny:

Masuli poikkes tallilla kaverinsa kans jollain jäätävän komeella 240 turbokikkareella. Kauheesti se ruopi siinä pihassa ku se lähti.  :hello:
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Tipu 242 turbo |LH 2.4 asennusta|
« Vastaus #164 : 25.08.2013, 18:04:14 »
Alkaa tää harrastus taas antamaan niitä parhaita puoliaan.

Torstaina mentiin autoa laittamaan siinä toivossa että perjantaille saisi siirtotarrat. Oli taas ne "pari pikku juttua." Konepelli saatiin paikalleen, muutama sähköjohto kiinni ja flektin anturi paikalleen. Sitten kello olikin jo kymmenen eikä kehdattu alkaa ajaan testiä tallin pihassa.

Perjantaina sitten aamusta jo tallille. Vaihdoin öljyt, suodattimen, ja nesteet. Autoa käyttelin ja ihmettelin. Yhtäkkiä kello olikin jo kolme ja piti lähteä kilpiä hakemaan. Aattelin sitten että otan ne lauantai päivälle kun perjantaina ei olisi kerinnyt enää paljoa ajamaan. Konttorilta kun tultiin takaisin niin kaveri sanoi että toinen jarruvalo ja pakkivalot on pimeenä. Tuli siinä mieleen että nytkö se sitten alkaa, että pian tulee nesteet ja öljyt ulos ja koko auto syttyy palaan. No ei kuitenkaan, lamppu ongelmat meni polttimoitten vaihdolla ohi.

Lauantaina aamulla menin pesemään kopperon. Timppa tuli laajakaistan kapulan kanssa että saatiin seoksia kattella. Ja kun piti laittaa lambda kiinni niin huomasin että screampipe kulki suoraan laajakaistan mutterin edestä. :facepalm: No parin kilometrin päästä hakeen työvaatteet, ja äkkiä takas tallille. Kaveri otti ulos hitsauskoneen, rälläkän, porakoneen yms. Yhdestä toisesta downpipestä lambdamutteri irti ja hitsasin sen kiinni pakoputken ollessa paikallaan. Puolituntia meni kun lamda oli paikallaan, siitä hetkestä ku lähin vaatteita kotoo hakeen.  ::)

Sitten hypättiin autoon ja lähdettiin kokeilemaan. Mahtava tunne kun ensimmäistä kertaa kolmos vaihteella polkas lapun lattiaan. 3000-3500 kohdalla alkoi holset pitää ujellusta. Takapenkillä ollut kaveri sanoi että "tuntee kun selkä alkaa meneen tänne sohvan sisään." Ja ensimmäisen vedon jälkeen auto seis ja konepelli ylös. Tulos: kaikki oli ihan kunnossa. Pelli kiinni ja matka jatkui. Seokset näytti tyhjäkäynnillä että tulee varmaan vihreä päästölappu. Ahdoilla korkeammilla kierroksilla olikin sitte jo törky rikkaalla, mutta ehkä parempi niin päin.

Ajelua jatkettiin pitkin päivää ja mitään ei menny rikki. Todella palkitsevaa oli niiden ihmisten hymy auton kyydissä jotka on mua tässä auttanu. Ja olihan se mahtava tunne itelläkin. Noin 5000rpm asti kierrätin kiihdytyksessä, ja ahdot nousi n.0,8bar lukemiin, vaikka hukkaportin säätöruuvi oli kokonaan irti. No ensin alkuun voidaan ajella sillä ihan vaan tuollaisenaan. Ja jo tuolla paineella tuntuu että ihan tavoitteessa ollaan. Ainakin selvä ero vakio B230ET:en.

Sydäntä lämmitti kun paikallisella baarilla 3 terassilla istunutta miestä kehui autoa, ja kun omistaja tuli ulos niin kysyi että "onko täälä joku autonäyttely?" Ja ihan mahtava juttu että päivän päätteeks sain ajaa auton ehjänä takas talliin.  :smitten:



Katsastukseen olisi varmaan hyvä vaihtaa vielä eteen pallonivelet, rtpäät, pyöränlaakerit, jarrulevyt ja palat. Olisi sekin asia sitten kunnossa.

Tän projektin aikana huomasen että kaikista kalleimmaks tulee auton rakennus jos kaikki on saatava heti äkkiä. Ite keräilin osia autoista mitä on tässä vuosien varrella ollu ja menny. Hyvin on myös osia jääny autoista jotka oon purkanut, esimerkiksi 172tkm ajettu m90 tuli maksamaan mulle n.100euroa. Tästä keltasestakin jäi jotain osia mitä pystyisi myymäään vielä poiskin. Tietysti matkassa on ollu hippunen tuuria, ja nettiä on selattu päivittäin tunnista muutamaan tuntiin. Tähän mennessä koko auton budjetti on ollu sanoisinko n.5000euroa. Ja tuo hinta sisältää auton ostohinnan. Kyllähän viidellä tonnilla saa jo vaikka minkämoisen auton, mutta onko siinä niin paljoa tunnetta kuin tässä?
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron