Alkupään tarina on showroom kirjoituksia!! Jos olet jo aiemmin bongannut auton, etkä halua lukea alusta, siirry sivun 2 alalaitaan.Joo elikäs ostin 27.2.2011 tollasen tipun keltaisen 242. Volvo on vuosimallia 83. Keulan pelliosat ja takavalot on vanhemmasta (ilmeisesti pitäis olla 6 ruutuset takavalot?) ja peräluukku uudemmasta. Itselle en voi ottaa mitään kunniaa auton rakentamisesta vaan kaikki kunnia menee edelliselle omistajalle. Moni varmasti bongasi auton nettiautosta kun oli Trellä myynnissä.
Muutama ikävä yllätys ilmeni autoon kun olin pari päivää ajellut:
Volvo lakkasi käymästä vähän väliä, eikä lähtenyt enää käymään aina sammumisen jälkeen. Ajatus oli että jälkiasenteisessa ruiskussa piilee tietysti ongelma, eikä sitä olisi helppo ratkaista. Avasin kuskin jalkotilasta suoja "pahvin" ja punasta ja mustaa johtoa meni sinne tänne. Siitä sitten vikaa etsimään

Onneksi johto helvetistä löytyi vihreä rele joka oli joskus avattu. Rele auki ja vika selvisi: kaikki kolvaukset oli murtunu ---> kolvi käteen, lisää tinaa ja auto toimii moitteitta.
Toinen vika selvisi kun olin keväällä kuskina. Kello oli yhden pintaan yöllä, suoralla tiellä laitoin takalasinlämmittimen päälle, kului kymmenen sekuntia ja paloi bensapumpun sulake. Sitä katkaisijaa ei enää painella. Toisena kuski iltana lakkasi ajovalot palamasta ja viaksi selvisi hajonnut rele.
Laatikoksi on vaihdettu m46 joka on aivan elämänsä ehtoo puolella ja ylivaihteen sähköjä ei ole kytketty...
Mutta on tässä paljon hyvääkin:
-B230et
-531
-3" putkisto
-Hitsattu ja maalattu
-Finlandia vuotaa varmasti 2000 kattoluukku
Ite oon laittanu harakanrappuset ja tikkatarrat

Vielä tulee paremmat penkit eteen, ralliratti, kirkkaat tai tummat etuvilkut, ja ehkä kirkkailla vilkuilla tai tummalla ylärivillä olevat 6 ruutuset takavalot.

Vappuna laina vanteilla. Oli pakko saada vanteet lainaan kun Volvo otti osaa Vammalan vappuparaatiin

Isäntä veti boron viä ennen paraatiin lähtöö
Jos jollain on tarjota MIM Juventus vanteita niin laita yv:tä. Mielellään 16 tuumaset.