Proturbo  Autodiagnoosi

Tipu 242 turbo |Taas toimii|

  • 202 Vastauksia
  • 79520 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Tipu 242 turbo |Sehän toimii|
« Vastaus #165 : 01.09.2013, 17:04:34 »
Vastustaa autot taas huolella  :'(

Eilen siirsin ysikuuskymppiä kaverin tallin pihassa ja ajoin siinä olleeseen jäätävään kraateriin





Ja samasta pihasta ruvvi renkaaseen



Sama rengas paikattiin kuukausi takaperin ruvvin takia, ja tämä uusi on nyt 2cm päässä edellisestä paikasta  :peetu: :tickedoff:

Sitte tein keltaseen uuden screampipen joka menee downpipeen, ja siitä tuli ihan ultimaattinen susi, aivan täys susi.

Kestääkö siinä tuollanen joustoputki, jos laitan sen hukkaportilta pakoputkeen?

http://www.kartingshop.fi/moottorit/yamaha/kt100s-varaosat/kurkkuputki-joustoputki-o45mm-hinta-cm.html

Mikähän katastrofi seuraavaks iskee?
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: Tipu 242 turbo |Sehän toimii|
« Vastaus #166 : 01.09.2013, 17:43:45 »
Osta motonetistä haitariputki..hitsattava..ei maksa montaa euroo.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Tipu 242 turbo |Sehän toimii|
« Vastaus #167 : 01.09.2013, 17:49:53 »
Osta motonetistä haitariputki..hitsattava..ei maksa montaa euroo.

No sitä metin jos töitten jälkeen huomenna hakis. Ja se toimii ihan ok?
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: Tipu 242 turbo |Sehän toimii|
« Vastaus #168 : 01.09.2013, 18:09:27 »
Ainaki kavereil toiminu ja itellee pitää ja hakee niit pari kpl tohon omaa projektii :)

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Tipu 242 turbo |Sehän toimii|
« Vastaus #169 : 01.09.2013, 18:20:19 »
Ainaki kavereil toiminu ja itellee pitää ja hakee niit pari kpl tohon omaa projektii :)

No hyvä. Tän halusinkin tietää  :hello:
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Tipu 242 turbo |Sehän toimii|
« Vastaus #170 : 01.09.2013, 21:14:25 »
Kyllä sitä haitariputkeakin on kait menestyksekkäästi käytetty. Siitä mullakin nykyään on.
Eihän se hukkaportin poistoputki kovin kuumana ees käy :)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa njietro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Tipu 242 turbo |LH 2.4 asennusta|
« Vastaus #171 : 01.09.2013, 23:32:16 »
Seokset näytti tyhjäkäynnillä että tulee varmaan vihreä päästölappu. Ahdoilla korkeammilla kierroksilla olikin sitte jo törky rikkaalla, mutta ehkä parempi niin päin.
Eikö tällasessa rakennetussa turboautossa jo oikeesti pitäisi olla laajakaistalampaada "vakiovarusteena" ja seossuhteen näkyä silmien edessä koko ajan? Varsinkin kun tollanen lastutettu vakio-ohjaus on kaikin puolin kompromissi moottorin toimintaa ajatellen, sekä sytkä- että bensakarttojen puolesta.

Hieno auto tää on ja varmasti vetoo kivasti :) Pitää tulla Escortilla vähä härnäilee jahka saan lootan taas kuntoo.

Poissa Pohjola

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 263
  • Pussit kuuluu jalkoväliin
Vs: Tipu 242 turbo |Sehän toimii|
« Vastaus #172 : 02.09.2013, 01:30:38 »
Eikös tässä oo mega eikä vakio moottorinohjaus?
Volvoilusta parantunut

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Tipu 242 turbo |Sehän toimii|
« Vastaus #173 : 02.09.2013, 07:24:22 »
Eikö tällasessa rakennetussa turboautossa jo oikeesti pitäisi olla laajakaistalampaada "vakiovarusteena" ja seossuhteen näkyä silmien edessä koko ajan? Varsinkin kun tollanen lastutettu vakio-ohjaus on kaikin puolin kompromissi moottorin toimintaa ajatellen, sekä sytkä- että bensakarttojen puolesta.

Hieno auto tää on ja varmasti vetoo kivasti :) Pitää tulla Escortilla vähä härnäilee jahka saan lootan taas kuntoo.

Kyllä pitää. Lambdahan onkin jo mutta mittari odottelee tilipäivää, ja se kunnollinen moottorinohjaus odottelee lottovoittoo...

Eikös tässä oo mega eikä vakio moottorinohjaus?

Ei ole megaa enää.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Tipu 242 turbo |Sehän toimii|
« Vastaus #174 : 14.12.2013, 15:45:23 »
Jotain tännekin. Sain Hegeltä pesää, eli ostin sen 14# holsetin pakopesän. Mutta, superin pakosiiven koko on 75/65 ja mun H1C:ssä on 69/60.

Nii mitä nyt oikein tapahtuu jos laitan ton superin pakopesän? Miten se pesää ton verran pienempi siipi vaikuttaa?
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: Tipu 242 turbo |Sehän toimii|
« Vastaus #175 : 14.12.2013, 16:10:36 »
Hyvän näköistä :) on noi 240 niii kivoi autoja :D  O0 *taavih->
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Tipu 242 turbo |Sehän toimii|
« Vastaus #176 : 10.03.2014, 20:02:24 »
Piti alkaa vaihtaan palloniveliä, rt-päitä, ja etupyörän laakereita. Jaksoin niin paljon että otin kuskinpuolen pyörän pois ja laitoin takasi  :D Tarvii varmaan irrottaa koko tolpat, ja maalata nekin. Olis mulla 700srj bilsteinin iskaritki. Sopiikohan ne eteen ihan ok? On ne ainaki aika paljon lyhyemmät kun seiskan vakiot. Takaiskareista täytyy ylempien lenkkien reikiä porata isommaks että menee paikalleen.

Holsettiin laitoin nyt sen 18# pakopesän ja nysväsin ahtimen kii pakosarjaan. Ahtoputken, imuilmaputken, ja immin laitoin kii. Vielä tarvis pässin ja pakoputken. Downpipee tarvii vähän pilkkoo ja hitsata. Ja hitsata pitää myös se ruostereikä kuskin jalkotilasta  :tickedoff:

Jos sen nyt täks kesäks sais jo ajoon.  ::)

Edit: Myös pissapoika ja tööttö pitää asentaa.
« Viimeksi muokattu: 10.03.2014, 20:04:09 kirjoittanut Jussi.L »
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Tipu 242 turbo |Sehän toimii|
« Vastaus #177 : 17.04.2014, 23:37:04 »
Kun tän nyt taas pitäs vappuna olla ajossa niin nyt on hyvä ajankohta ottaa työn alle, kun ei ollu ku kokonainen talvi aikaa laittaa kuntoon.

Etuiskarit vaihtu bilstein b6:in, jotka on peräsin 700 sarjasta. Tolppaa tarvi pidentää 2cm että iskarin sai kiinni. Kaveriks tuli n.2 kieppiä katkotut dieselin jouset. Ja perskules että keula on jäykkä. Oikeastaan kaikki toiveet sen suhteen toteutu: keula nousi vähän, niin saa tunkin etupalkin alle, ja tuo jäykkyys oli myös kans toiveissa. Eteen vaitu myös alapallonivelet. Rt-päät, eikä etupyörän laakerit vaihtunu koska vanhat oli ok, ja varaosatolppien laakerit oli kunnossa. En niitä nyt sitte maalannu, ku aika on rajallinen. Ei jaksais ihan Latela tyyliin tätäki laittaa. Eteen tulee myös uudet jarruputket, kunhan lauantai koittaa niin saa päitä niihi.

Taakse tulee myös bilsteinit, ja se homma oliski huomenna ohjelmassa. Jousiks tulee varmaan dieselin jouset. Yhdet farkun (vissiin kuorma) jouset olis tossa kans mutta kerkisin ruuvaan ne jo valkosen raadon alle.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Tipu 242 turbo |Sehän toimii|
« Vastaus #178 : 20.04.2014, 21:17:10 »
Ressiä alkaa pukkaan, aikataulu piti taas asettaa sellanen että kiirettä pitää.

Tein isoista raskaskalusto klemmareista sopivia ahtoputkille katkasemalla niistä pätkän pois. Tuli jopa ihan hyviä niistä.

700 sarjan bilstein iskari



Verrokkina 240 vakio



Screampipen värkkäsin, ja siitä tuli melkonen käppyrä, että väistää korin, ja lambdan



Ja maalattuna lämpöeristeet päällä, jotka peittää kivasti hitsaussaumoja ja ensimmäistä rumaa mutkaa



Pässi piti kans saada paikalleen, ja tuli idea josko näkis vähä vaivaa senkin eteen



Tuli Volvon vakio pässistäki ihan pätevä kun pesin sen tärpätillä, ja maalasin mustaks. Sovittelin senkin jo paikalleen. Sovittelua aiheutti se kun en muistanu mitenpäin laitoin siihen lähdöt, ja mihin asentoon olin sen laittanu. No nyt siitä tuli kyllä parempi mitä se oli ennen. Poistoletkusta joka menee takasin imuilmaputkeen, tuli puolet lyhyempi, ja tekemäni metalliputki jatko tipahti pois. Samalla vaihdoin em. letkuun paremmat klemmarit. Hitsasin myös yhden mätäpaikan, putsasin ja maalasin. Seuraavalla kertaa vedellä sen päälle massa.

Vielä pitäs laittaa pissapoika, töötti, tankki ja tuleva pensan välisäiliö. Annoin kaverille autogaugen pensamittarin anturipaketin, ja kasan rosteripelliä, että tekee sille pöntön. On vaa välillä vähän pitkiä sen kaverin toimitusajat. Lupasi ens viikon alkuun sen mutta nähtäväks jää.  :-\ Josko sitä ehkä jo ens viikolla tarjoais leimalle. Jos ei ens nii viimeistään sitä seuraavalla viikolla.

E: Nyt on downpipe taas "korjattu" Siinä alkaa oleen kohta enemmän hitsaussaumaa kun pakoputkiainetta.
« Viimeksi muokattu: 20.04.2014, 21:20:34 kirjoittanut Jussi.L »
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Tipu 242 turbo |Sehän toimii|
« Vastaus #179 : 21.04.2014, 19:00:34 »
Laitoin vetenlämpömittarinanturin, ja flektin johdot takasi paikoilleen. Vanhasta ilmastoinnin säiliöstä tein huohotin pöntön. Samassa kuvassa näkee millaset klemmarit tuli imupuolen ahtoputkeen.



Massasin sen hitsatun paikan, laitoin pyörän paikalleen ja tiputin auton alas.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron