Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Veksin siniset talvikalsarit MURHAAVA ALAVÄÄNTÖ RIKKOI VAIHTEISTON

  • 94 Vastauksia
  • 33091 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Veksin siniset talvikalsarit LH 2.4 ja E85
« Vastaus #60 : 22.05.2015, 18:56:54 »
Ainut että semmonen vaarahan tuossa taitaa olla että menee imusarja jäähän kun ilma vaihtuu niin vikkelään konehuoneessa, oothan ottanut sen sitten huomioon?

Imuilma otetaan ohjaamosta kuljettajan penkin alta.
Käyttämällä penkinlämmitintä ei jäätämis-ongelmaa pitäsi esiintyä
Myös kuljettajan metaanipurkaukset ohjautuvat moottorin poltettavaksi
EcoTech vinokone
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: Veksin siniset talvikalsarit LH 2.4 ja E85
« Vastaus #61 : 22.05.2015, 19:35:20 »
Imuilma otetaan ohjaamosta kuljettajan penkin alta.
Käyttämällä penkinlämmitintä ei jäätämis-ongelmaa pitäsi esiintyä
Myös kuljettajan metaanipurkaukset ohjautuvat moottorin poltettavaksi
EcoTech vinokone
No nyt mä tiedän mistä tulee sanonta puhki pierretyt froteeplyyshipenkit

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Veksin siniset talvikalsarit LH 2.4 ja E85
« Vastaus #62 : 22.05.2015, 20:44:05 »
Kävin kissan kanssa lenkillä
Kissa löysi maastosta jotain käyttökelpoista:



No parit syylärithän sillä. Fiksu kissa!
Molemmissa sähköpuhaltimet ja mahdollisuus tasata älykkään vaihteiston lämpötilaa
-Mikä löytö!
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Veksin siniset talvikalsarit LH 2.4 ja E85
« Vastaus #63 : 11.08.2015, 22:35:17 »
Tämän hetkinen kokoon pano:
-B230F
-E85
-FB boxi
-3 astetta aikaistettu sytkä
-V-nokka

-Edelleen M47 :facepalm:
-3,54 avavoin perä, aika optimi näillä setupeilla

Kulutus jää alle 12L/100km
Kiihtyvyys yli...12sek/0-100

Eniten riepoo nämä Volvon kromi keppiset vaihteistot
-AW kulutus kasvaa litran tai kaksi mutta mukavuus vähintään tuplaantuu

Lähemmäs asiaa: Nokka kokeiluja:
-M tai L tai joku muu sileä nokka; voit pyörittaa vaikka jauhomyllyä tai teroittaa kirvestä
-VX3 hyvä traktoriin, kiva ajaa pellolla, siellähän näillä yleensä ajetaan
-V. Nyt rupeaa olemaan nokka alueella. Vetää vakio vaparissa 2000-5000rpm
-D. Vetää päälle viiden tonnin. Vaatii LH ohjelmointia. Tästä lähden jalostamaan seuraavaa kokoonpanoa...
-T. turha edes kokeilla. Kytkin ei voi pitää

Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Veksin siniset talvikalsarit LH 2.4 ja E85
« Vastaus #64 : 19.08.2015, 20:09:23 »
Nappasin kannen pois. Venttiilit melko arjalaisen värisiä. Onko ominaisuus E85 moottoreissa vai onko tämä käynyt laihalla?



Pytyissäkin on ollu pesuainetta mutta ei nauloja



Laitoin paikoilleen lasketun kannen siivotuilla kanavilla. Nokkana pehmeä T (eli mikä?) säädettävällä nokkapyörällä



Pukinsarvi imusaja on kaunista katseltavaa. Melkein liian sulavalinjainen osa näin kantikkaaseen autoon
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Veksin siniset talvikalsarit LH 2.4 ja E85
« Vastaus #65 : 19.08.2015, 20:13:52 »
Ominaisuus tuo valkoisuus on viinalla ajettaessa.
Jäitä housuun!

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Veksin siniset talvikalsarit LH 2.4 ja E85
« Vastaus #66 : 20.08.2015, 16:12:19 »
Jännä tuo puhdas alue männässä. Taitaa kannessakin olla vaaleeta samalla kohtaa? Meneekö vaan imupyörre tuonne noin rajusti ja etanoli putsaa?

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Veksin siniset talvikalsarit LH 2.4 ja E85
« Vastaus #67 : 20.08.2015, 22:35:51 »
Jännä tuo puhdas alue männässä. Taitaa kannessakin olla vaaleeta samalla kohtaa? Meneekö vaan imupyörre tuonne noin rajusti ja etanoli putsaa?

En osaa sanoa. Ainaki suutin ampuu mielestäni aika lailla tuonne pytyn seinään
Äkkiseltään katsottuna näyttää kuin pytyissä olisi seissyt viinaa. Vaan mistäpä sinne viinaa olisi valunut ja vieläpä noin tasaisesti joka pyttyyn


Kummasti tulee pikkuvirillä ja puristussuhteen nostolla käytännön voimaa katuajeluun
Nokkaa on aikaistettu...reilusti ja kolmen asteen sytkä-modistakin on selkeä hyöty
Vielä kun laitan tuohon halvimman bulkkilastun jossa on kylmäkäynnistys rikastukset kohdillaan niin tämä saattaa käynnistyäkkin ilman noloa sahaamista
Ihania hevosia S*
Seuraava viinakone jo suunnitteilla, venttiilit tuplataan ja iskutilavuus triplataan. Jossei silloin keuli niin voin harkita ahtamista
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Veksin siniset talvikalsarit LH 2.4 ja E85
« Vastaus #68 : 21.08.2015, 13:03:22 »
Viinalla tulee hyvät päästöt (lue: mitä korkeampi arvo, sen parempi)

CO%  yli 5
CO2   12,5
HC     2660
O2     8,7

Syyt korkeisiin arvoihin
1. Imuvuoto
2. Nokka aikaisellaa
3. Nokkaa ei tarkoitettu vähäpäästöiseen autoon
4. Kissa on kuollut

Korjaan imuvuodot ja laitan V-nokan vakio ajoituksella
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Veksin siniset talvikalsarit LH 2.4 ja E85
« Vastaus #69 : 21.08.2015, 16:41:48 »
Imuvuoto paikallistettu. Tästä ei voi syyttää kuin huonoa lapsuuttaan

Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Veksin siniset talvikalsarit LH 2.4 ja E85
« Vastaus #70 : 21.08.2015, 20:02:16 »
"Imuvuoto" korjattu
V-nokka paikoillaan
Ajoitus näppituntumalta johonkin aikaistuksen puolelle?

Tuli hyvä, käy nättiä tyhjää ja vetää läpi alueen
Jännä tunne kun vapari lankku kiihtyy vielä vielä viimeiselläkin vaihteellakin eikä vain korise kuten normaalisti
Kumminkin kyseessä auto ja moottori jotka on suunniteltu 70-luvun alussa

Ensi viikolla arvotaan päästöjä uudelleen ja silloin ratkeaa korjaanko takapyöräkotelot ja herkistelen käsijarrun
Siihen vielä suora takajarrulevy ja auto on valmis jälkitarkastukseen
Edullista mutta työlästä
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Veksin siniset talvikalsarit LH 2.4 ja E85
« Vastaus #71 : 24.08.2015, 19:19:30 »
Päästöjä kateltu
Nokkaa myöhästetty
Vielä jää CO ylös ja lambda alas
=Käy vähän rikkaalla?
Täytyy pudottaa polttoaineenpaini takaisin 3bar
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Veksin siniset talvikalsarit LH 2.4 ja E85
« Vastaus #72 : 27.08.2015, 21:48:11 »
Edellinen modattu PA-paineensäädin taisi olla jumissa:
Kone kävi rikkaalla, kulutti paljon ja painepumppu vaikeroi

Nyt polttoaineen paine 3bar
Edelleen vikakoodi huonosta tyhjäkäyntiseoksesta

-Pitääkö tässä nyt hommata laajakaista vai pakokaasumittari?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Veksin siniset talvikalsarit LH 2.4 ja E85
« Vastaus #73 : 27.08.2015, 22:09:24 »
Se koodi voi tulla ihan lämpiämisvaiheen aikana, sullahan oli vakiolastu ja jotkut sumut, mitkäs ne sumut nyt on?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Veksin siniset talvikalsarit LH 2.4 ja E85
« Vastaus #74 : 28.08.2015, 17:47:27 »
24 sumut eli samat joilla edellinen kokoonpano toimi moitteettomasti

Mietin tossa että paljonko vaikuttaa kun huohokaasut eivät menekkään moottorin imuun?
Tyhjäkäynti seoksissa siis ongelmaa
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

 

Samppasport  Futurez